motor heeft nieuwe cil.koppen, nieuwe thermostaat,nieuwe waterpomp
kan de hele dag stationair laten lopen, geen probleem,normale bedrijfs temparatuur,
maar na een stuk rijden stoppen we de motor, dan gooit hij zijn water er uit via resevoir,
heb met temperatuurmeter gekeken, op waterpomp 70°, thermostaat slangzijde 80°, huis thermostaat 98° radiator bovenin 20°onder koud,
resevoir krijgt stoom via leiding boven thermostaathuis heeft er iemand een oplossing of reactie,vermoeden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt er toch sterk op dat je geen stroming van koelvloeistof hebt.
Radiateur verstopt?
Nieuwe thermostaat misschien defect?
heb net weer een test gereden circa 20 km,bedrijfstemp.normaal,
heb hem 5 min. nog stationair laten draaien ,gooit dan water er uit,
heb retourslangetje van radiator naar resevoir los gemaakt,komt stoom uit,
ventilatoren draaien niet, bedrijftemp normaal, radiator nu 55°.
14 jaar
Als het koelvloeistof in de motor blijft en niet door de radiator kan ,gaat de themperatuur in de motor hoger oplopen.dus kan er geen normaal bedrijfstemperatuur zijn zoals je vermeld.
Kan het misschien zijn dat je een koppakking beschadigt hebt met de cilinderkoppen erop te monteren?
Misschien geeft hij lucht van de compressie van 1 of andere cilinder ,naar een kanaaltje van het koelsysteem.
Hierdoor kan er ook druk gecreeerd worden in het koelsysteem.
Is maar een gedacht .groeten Christof
14 jaar
is een goeie gedachte, maar wij hebben er 2 nieuwe koppen opgezet omdat bij die vorige de pakking inderdaad
er uitgeperst werd, toen hadden we bijna het zelfde alleen erger, als je dan gas gaf perste hij gelijk alles er uit
14 jaar
heb je de koppen laten vlakken?
als de motor te heet geworden is ,bij de meeste gevallen trekken de koppen krom ,je moet ze dan laten vlakken .
groeten christof
14 jaar
de nieuwe koppen die we geplaatst hebben waren gevlakt en gereviseerd
14 jaar
Hebben ze ook nagezien of de cilinderkoppen geen barst binnenin hebben?
Dit kan ook wel eens gebeuren.
Of in het slechtste geval misschien iets aan het motorblok zelf?
Gebeurd zelden dat je het blok ook moet laten vlakken maar kan natuurlijk wel.
Misschien iemand anders nog ideeen?
groeten christof
14 jaar
Dop al eens vervangen?
hm heb pas wel nieuwe rubberringen op de dop gezet
denk dat ik morgen complete tankje vervang
laat jullie wel weten hoe en wat groeten peetje en broer
14 jaar
hallo jongens tip van fordmonteurtje was perfect koeling nu normaal
bedankt voor het meedenken
groetjes peetje57 en broer
14 jaar
Dank voor feedback.
wat is dat toch met die alero's die heet draaien :-(
Ik heb deze morgend mijn wagen gestart na paar keer proberen te starten (van tevoren had ik dit ook waarschijnlijk heeft dit te maken met mijn vorig probleem dat nog niet opgelost is,wou ik vandaag achter zoeken)
ik laat de motor stationair warm lopen of met beetje gasgeven(normaal wacht ik tot hij op gas overschakelt voor iik begin te rijden ,zo een 2a3 min)
maar nu na 5a 8 minuten schakelde hij nog niet over.
Ik ben dan maar beginnen rijden en hij schakelde nog steeds nie over naar gas maar de binnen themperatuurmeter stond al in het midden.
Ik wist meteen dat er wat meer aan de hand was.de themperatuurmeter kwam over de helft naar het rode op aan dus ben ik meteen aan de kant gegaan.
Koelventilatoren waren aan het draaien(beveiliging?)
De darm van thermostaat naar bovenkant radiator is niet warm en onderste slang van radiator naar motor is ook niet arm.
Retour darmpje van motor naar reservoir is warm(komt denk ik de stoom uit en het geborrel) en retourdarmpje van radiator naar reservoir is koud.
Nu mijn 1ste gedacht gaat naar de thermostaat maar ik kan dit niet testen omdat er hier zaterdag namiddag geen winkels nimmer open zijn.
Misschien iemand nog andere ideeen?
gisterenavond koelde de motor nog wel
groeten Christof
14 jaar
goeie morge,
wij hadden excact het zelfde probleem,
eerst dat gas, als hij stationair warm is en je schakelt naar gas, moet je daarna een flinke dot gas geven,
reageerd hij daar niet op, dan moet je maar eens kijken of je verdamper wel heet is,
wij hadden een lekkage bij de verdamper, deze leidingen gaan via de verwarming en veroorzaakt een luchtbel,
waardoor de termostaat gesloten blijft.
de toevoer leiding zit aan de achterzijde van het thermostaathuis, de retour leiding gaat onder de carburator door langs de voorzijde van de motor tot boven de waterpomp en dan naar de verdamper.
op de stalen leiding voorzijde motor, hebben wij boven de waterpomp een ontluchtingsschroef,
ontluchten / bijvullen tot er water uit die ontluchter komt, dan hebben wij de motor warm laten draaien, en dan
weer de ontluchter open gedraait,net zolang laten spuiten tot absoluut de lucht er uit is,dan zal je merken dat de slang bij de termostaat warm wordt, af en toe even in deze leiding knijpen,
voorzichtig met die ontluchter, hete stoom!!
bij ons was/is de verdamper de oorzaak van de luchtbel in de verwarmings leiding.
zit bij ons achter de bumper onder het spatscherm bijrijderskant,
pakking van verdamperhuis en koppelingen van de leidingen lekken, nog steeds maar niet meer zo hard,
dus wij houden nu onze resevoir goed in de gaten!
ik hoop dat je hier wat aan heb.
groeten
Peet en Willem
ik hoop dat je er wat mee opschiet
14 jaar
goeie avond allemaal
ik wou daarstraks de wagen van bij mij thuis naar mijn vriendins thuis brenge omdat ik daar het meeste ben en dus meer aan de wagen kan sleutelen.
Ik ben bij mij thuis vertrokken en na 3a5min sprong hij al op gas en mijn binne verwarming begon weer te warmen,de themperatuurmeter in de wagen kwam ook niet meer boven het midden dus alles is weer inorde maar ik weet dat dit nog eens kan voorvallen.
ik heb ondervonden dat de dop van het koelvloeistof reservoir slecht eraf en erop draait dus ik moet echt moeite doen ookal staat de motor koud.
Er zat ook een beetje bevroren koelvloeistof in dus dit is echt niet goed ,misschien dat hierdoor de luchtbel erin geraakt is en daarom de thermostaat niet werkte .
Nu ga ik de thermostaat en koelvloeistof vervangen zodat dit niet meer kan gebeuren en hopen dat dit dan opgelost is.
Zal dit alleen met een andere dop opgelost geraken of moet ik ook een aner reservoir kopen?
groeten Christof
14 jaar
hallo christof
thermostaat uitkoken met water en azijn wil ook wel eens helpen en de dop schoonmaken en een nieuw rubber ringetje doet ook wonderen
suc6 peetje
14 jaar
"Er zat ook een beetje bevroren koelvloeistof in"
je zou bijna denken dat de boel bevroren is geweest waardoor het koelwater niet rond kon gaan en daarom de motor zo snel aan de kook ging.
gr. ron
14 jaar
koelvloeistof kan normale wijze niet bevriezen,als het gemengt is met
te veel water kan het wel gebeuren dat je resevoir bevriest, dat wil niet zeggen
dat het motor en radiator gedeelte bevriezen.
als de koelvloeistof vermengt is met water, gaat de koelvloeistof bezinken als
de motor stil staat, als je rijd word hij warm en verdampt hij het water dat via
die kleine leiding als stoom of damp naar je resevoir terug voert.
daarvoor krijg je meer water dan koel vloeistof in je resevoir.
beter is geheel op koelvloeistof ( anti freese),
het efect van het koelen werkt dan ook beter!
scheel zo een paar graden
grt Peet
14 jaar
halllo iedereen
de motor is niet meer warm gelopen sinds ik hier gepost heb.µ
ik heb het koelvloeistof bijgevuld en de dop goed op het reservoir geschroefd(dit gaat slecht).
Ik heb een thermostaat gekocht maar hou deze opzij voor als ik het probleem nog is voor heb.
Ik zie nergens geen koelvloeistoflek,maar denk dat het water ui het reservoir gelopen was bij te warm worden,
groeten Christof
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Alero of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar