close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Alero 1999: auto problematisch met warme motor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4-16v

Hallo,

Een tijdje terug heb ik een mooie 2de hands Alero 2.4 (81.000 km) aangeschaft. Jammer genoeg vertoonde de wagen al vrij snel enkele erg vervelende problemen, zijnde:

- wagen weigert meestal te starten als hij nog warm staat, pas na een 20 à 30 minuten wachten start hij weer
- eens de motor op temperatuur is, dreigt hij stil te vallen bij stationair toerental, zakt naar 600 rpm
- wanneer je accelereert bij ongeveer 2000-2400 rpm, houdt de motor opeens in, zakt dan zo'n 1000 rpm, maar accelereert dan toch weer verder

Iemand een idee van de mogelijke oorza(a)k(en) van deze problemen en oplossing ?
Dank bij voorbaat,


David

Geplaatst door

Daffy Duck (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat noem je weigeren te starten? Startmotor draait niet OF startmotor draait wel maar motor slaat niet aan?

oldford 0
badge

15 jaar

[quote=oldford]Wat noem je weigeren te starten? Startmotor draait niet OF startmotor draait wel maar motor slaat niet aan?[/quote]
De motor slaat wel aan, maar valt onmiddelijk weer uit zodra je de contactsleutel loslaat. Als ik dan opnieuw probeer, slaat de motor zelfs niet meer aan.

Daffy Duck 0

15 jaar

Niet willen aanslaan bij warme motor kan zowel aan de BDP-sensor of de Bobine dan wel een eventueel aanwezige vonkversterker liggen.
Het desbetreffende onderdeel weigert als het warm is en werkt weer als het afgekoeld is.

oldford 0
badge

15 jaar

Het probleem kan ook nog wel eens in je injectie zitten, in dit geval is het toch weer de standaard mededeling: Laat de auto uitlezen.
Ik zal even kijken of ik gegevens heb van deze motor.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

Goed, het probleem zit bij dit soort dingen vaak in het brandstoffilter, is deze recentelijk wel vervangen? ook de benzinedrukregelaar wil nog wel eens problemen geven, maar het kan ook iets simpels zijn als bijvoorbeeld een lekke vacuumslang. In het meest slechte scenario zijn het de injectoren, maar gezien de kilometerstand lijkt me dat niet.
Het onderhoud van de wagen, is dat bekend?
Slechte kabels, oude bougies, een dichtzittend luchtfilter, allemaal zaken die hier een rol kunnen spelen.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

[quote=Mercury]Goed, het probleem zit bij dit soort dingen vaak in het brandstoffilter, is deze recentelijk wel vervangen? ook de benzinedrukregelaar wil nog wel eens problemen geven, maar het kan ook iets simpels zijn als bijvoorbeeld een lekke vacuumslang. In het meest slechte scenario zijn het de injectoren, maar gezien de kilometerstand lijkt me dat niet.
Het onderhoud van de wagen, is dat bekend?
Slechte kabels, oude bougies, een dichtzittend luchtfilter, allemaal zaken die hier een rol kunnen spelen.

gr

Peco Power[/quote]
De vorige eigenaar had de bougies, olie en luchtfilter nog maar recent laten vervangen. De wagen heeft 2 weken goed gereden, de problemen zijn, al dan niet toevallig, gekomen na een langere rit op de snelweg (50 km).

Daffy Duck 0

15 jaar

Laat eerst eens het brandstoffilter vervangen, ik denk dat daar het probleem zit

gr

Peco power

Mercury 0
badge

15 jaar

Ik ken de auto niet, maar misschien je luchtmassa meter??
Aangezien ik bij mijn pickup ongeveer hetzelfde probleem heb met mn Manifold Absolute Pressure sensor.. die is kapot, maar regelt de hoeveelheid brandstof en de onstekings timing.
En mn temp sensor is ook kapot.. dus mn ecm krijgt compleet foute info. Als hij koud is loopt ie nog wel.. maar zodra hij warm word dan verzuipt hij en is ie haast niet meer aan de praat te krijgen.

groetjes Bas

GMC C1500 0

15 jaar

Nou, blijft de alero al weer lopen?
ik ben best wel nieuwsgierig naar de oorzaak/oplossing van dit probleem........(net als de andere mensen die voor jou hebben meegedacht)

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

wij hebben een 3.4, hebben ongeveer het zelfde gehad,
je moet alle vacuum slangetjes eens nalopen of er niet eentje lekt

peetje57 0

14 jaar

[quote=peetje57]wij hebben een 3.4, hebben ongeveer het zelfde gehad,
je moet alle vacuum slangetjes eens nalopen of er niet eentje lekt[/quote]
Peetje, sinds 19 oktober heeft daffy duck niet meer gereageerd, ook niet toen ik hem er expliciet naar vroeg, waarschijnlijk heeft ie het probleem gevonden, maar zijn wij de moeite niet waard om te melden wat er nu aan scheelde, om te voorkomen dat je te veel energie in dit soort zaken steekt, kijk dan even naar de leeftijd van een topic en de eerder gegeven reacties, je vacuum tip is een goede, is bij amerikanen altijd verstandig om even naar te kijken. Ik laat de topicstarter nog een week in de mogelijkheid om te reageren, anders gooi ik hem dicht.

gr
Mercury, moderator problemcar.

Mercury 0
badge

14 jaar

wat ook kan is de securetylock, na contact maken niet gelijk doorstarten,maar eerst de securety unlock drukken, dan starten

peetje57 0

14 jaar

ja,dat kan ook maar daffy duck zal het ons niet gaan mededelen wat er aan de hand was dus..... topic closed

Mercury 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Alero of stel zelf een nieuwe vraag.