close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Impala: choke slaat dicht motor slaat af

Brandstof: Benzine, Motorcode: 5.7

hallo,

Het volgende probleem, ik het de gas instalatie uit de impala laten halen en loopt op bezine nu......maar door dat hij op gas liep is de choke klep verwijderd...deze heb ik vervangen maar werken doe tie nie.......op het moment van starten en je geeft gas dan sluit de klep deze klep word electronisch aan gestuurd op het moment dat iemand de klep hand matig open houd loopt de motor goed.....welke afstellling ik ook doe de klep slaat dicht motot word gesmoord en valt stil net als of alles anders om werkt ipv de klep te openen gooit hij hem dicht...ik heb een + draad over het contact gezet.....de klep er nu even uit gehaald de motor slaat aan als tie warm is.....wie heeft dit ook mee gemaakt en wat te doen (klep ficeren dat deze niet helemaal sluit ) ???? wie ow wie

Geplaatst door

seuter (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Choke moet je wel even afstellen natuurlijk...bij een volledig gesloten klep krijgt de motor geen lucht

Hans4040 1285
badge vip badge

10 jaar

ja dat snap ik maar welke afstelling ik ook probeer hij trekt hem gewoon volledig dicht bij gas geven

seuter 0

10 jaar

probleem opgelost er is te weinig beschrijving van het voor noemde ik had een nw choke klep ingebouwd maar zat dus net om verkeerd bij gas geven trok tie hem dicht ipv open..........kan misschien iemand mij vertellen wat de afstelling van een quadrajet carburateur is in de drive loopt tie met warme motor perfect maar in zijn park vliegt het toerental als een jekko omhoog

seuter 0

10 jaar

dan denk ik dat je choke niet goed afgesteld is,aan de rechterkant van je carb vrij laag onder de carb ter hoogte van je choke zit een schroefje wat op een soort kammetje aansluit(moet je vanuit de achterkant verdraaien zit er als het ware dwars op) door deze schroef te verdraaien verstel je te toerental met of zonder choke,als je namenlijk je choke klep helemaal eraf hebt moet dit kammetje uit zichzelf naar beneden vallen(vrij vallen)vaak door lang op gas te rijden zit dit kammetje vast dat kun je zo voelen door je choke klep open te drukken even met de hand gas geven dan moet dit kammetje naar beneden vallen(motor uit)gewoon zo even testen

ik heb helaas geen carb hier liggen maar hier heb ik wat fotootjes van ongeveer het idee wat ik omschrijf komt zowat allemaal op hetzelfde neer
[url=http://postimg.org/image/o0svmrhx9/][img]http://s30.postimg.org/o0svmrhx9/carbura...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/8rvzd0zrf/][img]http://s17.postimg.org/8rvzd0zrf/carbura...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/n9mmr33rf/][img]http://s9.postimg.org/n9mmr33rf/carburat...[/img][/url]

[quote=Hans4040]Choke moet je wel even afstellen natuurlijk...bij een volledig gesloten klep krijgt de motor geen lucht[/quote]
dit werkt bij deze motors anders,je geeft een keer gas en de coke klep valt dicht dan start je en zodra de motor aanslaat trekt de schokeklep open door een vacuum potje wat eraan vast zit,en dit zit weer in verbinding met een afstelkammetje

robby10030 heb hem geprobeerd af te stellen loopt stationair mooi in park en drive hij reageer nu slecht op het gaspedaal als of tie te weinig brandstof of te veel krijgt en hij trekt hem nie meer voor bij de 60 mile per uur zou het kunnen zijn dat de choke klep niet helemaal open word getrokken ??? voor de rest starten en lopen

seuter 0

10 jaar

oke nu de volgende vraag.........ik weet nu dat de chokeklep bijna dicht is bij koude motor en trekt langzaam open bij warme motor....volgens de garage hier in de straat sluit de klep als je bv voor een toplicht staat klopt dit vandaar het hoge toeren tal in de neutraal of p stand want dat doe tie dus niet heb een nw afstelling gedaan bij het bi-metaaltje en nu sluit deze wel bijna ook bij warme motor maar pruttelt heel erg........

seuter 0

10 jaar

al zou je uren voor een stoplicht staan wachten als de motor warm is blijft de chokeklep open staan

choke klep heft alleen maar een functie bij koude motor,in curacau zou je nooit een chokeklep nodig hebben dit is puur en alleen om een koude motor meer brandstof te geven

dus het verhaal van een garage houder gaat helemaal niet op....van op het moment dat je stil staat en de wagen draait stationair dat de klep bijna dicht valt

seuter 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Impala of stel zelf een nieuwe vraag.