Hallo,
Volgens mij is het al besproken over klappen op de uitlaat........Het volgende probleem mijn oude carburateur lekte als een gek en heb ik vervangen voor een nw holley....daar naast de hei bobine vernieuwd, nieuw bougies de dure versie want het moet wel goed zijn en nw bougie kabels.....dus volledige ontsteking, maar als ik de wagen start geeft hij klappen op de uitlaat soms flinke klappen dan weer minder.......nu de vraag kan het zijn dat door de oude carp benzine in de uitlaat is gekomen dat dat nu verbrand, naar mijn weten is de hei niet van zijn tijd gegaan en zo wel hoe zie je dat of controleer je dat.
Alvast bedank mannen
Groet George
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je weet zeker dat je de kabels op de goeie volgorde hebt zitten,en bougie's de dure versie?gewoon ac delco r 45 ts,en klapte hij voorheen niet?
alles goed geinstaleerd en idd de ac delco r 45 ts bougies gebruikt......wat me nu ook op valt bij gas geven komt er een dikke steek vlam uit de holley carp.......denk nu een te hoog benzine toevoer in de carp. links en recht zitten stelschroeven denk zelf de rechtse stelschroef onder de benzine aanvoer dat dat voor de aanvoer regeling benzine
10 jaar
steekvlam uit de Holly is niet goed als je pech hebt zijn in een klap je venturie's gesmolten,staat je ontsteking wel op tijd,gewoon even de ontsteking aftekenen bout 14 wat losdraaien en ontsteking met de klok meedraaien(is wat later)niet goed dan andere kant op kun je gewoon proberen kan geen kwaad,wel even van te voren een vilstift streep opzetten zodat je altijd de begin stand terug kunt vinden,ik heb vaker klappen uit de inlaat gehad maar dat lag aan de nokkenas dan gaat er een uitlaat klep niet open en knalt hij terug in de inlaat meestal bij die 5.0 blokken als je ervoor staat de 2 cilinder van links,die uitlaat nok is dan versleten
10 jaar
het vreemde is op de oude carp geen klappen nu dus wel na alles vervangen....zat eerst te denken aan te hoog benzine toevoer bij aankoop werd er ook gezegd hij is fabrieks af afgesteld maar moest de stationair iets hoger moeten zetten anders bleef hij niet draaien
10 jaar
op de oude carb geen klappen ,heb je hem wel goed warm laten lopen,koud klapt ie ook,en als je langzaam gas geeft dus langzaam opvoeren dan ook klappen?
10 jaar
als tie warm is is het klappen wel minder heb de vacuüm veranderd naar het vacuüm potje en de klappen werden minder tot haast niets, maar als je gas geeft komt het terug en backfire op de carp....morgen nog ff naar de timing kijken maar
10 jaar
klopt het dat een holley 0-1850 s fabrieks af is afgesteld of is dat lariekoek heb het stationair toerental iets op moeten schroeven
10 jaar
zojuist de holley laten afstellen loopt Veele male beter ook bleek de tijd 28 graden verkeerd te staan....maar nu de vraag aan jullie met de nw afstelling kokkeld de wagen op de uit laat en dit krijgen we er niet uit ook blijkt de holley te groot te zijn voor het blok.....weten jullie nog wat.
m.v.g. George
10 jaar
Een open deur , een carburateur kopen die bij het blok hoort.
Wat bedoel je met kokkeld op de uitlaat ?
jaja wat moet je hiermee,een Holly die te groot is voor dit blok ,snap ik niet,zat er voorheen een 2 barrel op en nu een 4 barrel??
10 jaar
[quote=kaleido 1]Een open deur , een carburateur kopen die bij het blok hoort.
Wat bedoel je met kokkeld op de uitlaat ?[/quote]
dat als je door getrokken heb plofjes op de uitlaat hoor, ik weet ook niet beter op aanraden van een specialist dat het een goede carburateur is
10 jaar
[quote=robby10030]jaja wat moet je hiermee,een Holly die te groot is voor dit blok ,snap ik niet,zat er voorheen een 2 barrel op en nu een 4 barrel??[/quote]
nee robby10030 was en is een 4 barrel maar de holley schijnt net te veel te geven voor het blokkie.......afstelling nu redelijk alleen tijdens het rijden met gas terug nemen en dan het gas er weer op is het net of bij dood wil slaan....ene keer denk ik krijgt teveel brandstof en de andere keer te weinig.
10 jaar
Je hebt geen lek in je uitlaat , waardoor de onverbrande brandstof door de valse lucht in je uitlaat tot ontbranding komt ?
Klepspeling is goed ?
Klepspeling ga ik straks na kijken zelf dacht ik aan een verbrande klep....links en rechts van de holley zitten afstel schroeven met de klok mee is toch knijpen denk ook nu dat hij te rijk staat waar door er onverbrande brandstof in de uitlaat komt.....we komen er wel bedankt voor de reactie
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Impala of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar