Een kennis heeft een Beretta waarvan de accu niet meer oplaadt. Behalve het controleren van de plussdraad van de dynamo naar de accu wil ik ook de dynamo zelf controleren.
Hoe zit deze precies bevestigd, i.v.m. de multiriem en klopt het dat de koolborstels achter het zwarte kapje bovenop de dynamo zitten?
Alvast bedankt voor de reacties.
Geplaatst door Tim11461 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Beretta? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Beretta of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden
Snelle controle is mogelijk door te meten wat voor laadspanning de dynamo geeft bij draaiende motor, dat zal tussen de 13.8 tot 14.4 volt zijn.
Met versneld stationair 14.4, haalt ie dat niet dan dynamo eraf en aan de achterkant van de dynamo zitten de koolborstels en spanningsregelaar.
Laten reviseren is niet echt duur, nieuwe koolborstels en eventueel nieuwe spanningsregelaar.
Cor
Tim11461 (0), 17 jaar geleden
De autostart alleen met een hulpaccu of andere auto en valt uit zodra de startkabels worden losgekoppeld.Hij blijft niet op eigen kracht draaien.
Als ik de spanning meet over de Ber.accu terwijl hij met dehulpaccu loopt, meet ik 0 Volt.
Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden
Lijkt erop dat je accu ook naar zijn grootje is dus...
Cor
P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden
tim....
Misschien kun je even in de bibliotheek een vraagbaak halen .Daar staat het vast precies in :)
paul,
Tim11461 (0), 17 jaar geleden
ha.
Tim11461 (0), 17 jaar geleden
Oilap, bedankt voor de tip over de adapters.