Hallo, ik wil gas laten inbouwen in mijn camaro. Nu heb ik al veel gehoord over IMPCO, maar nu kreeg ik pas ook te horen dat er OMVL-S is. wat zijn de verschillen en wat is aan te raden. Ik wil natuurlijk niet dat ik ter zijner tijd spijt krijg van de inbouw. graag krijg ik wat info van jullie.
Gegroet
Thijs
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In zo'n wagen moet je geen gas inbouwen!!! Zeg ik niet als monteurzijnde maar als autoliefhebber. Je wagen heeft dan een bult minder pk's en nm's. En iedereen op de meetings beaamt dit. Maar goed doe wat je niet laten kan.
Kan best gas op, zo'n 350 lust heel best gas, alleen niet te arm afstellen. Ik zelf zweer bij IMPCO , een goede (300+ hp ) verdamper erbij en het vermogenverlies valt best mee.
Ik zelf heb wel eens aan de street legal drag races in Drachten meegedaan met een 6.6 liter trans- am op gas, deed ik toch nog in 13 seconden de 400 meter, dus het kan best (wou op benzine niet lopen ivm defecte benzinepomp) had ook zo'n 300+ hp verdamper van IMPCO.
Wel even rondshoppen wie het goedkoopst is met inbouwen.
mazzel
Peter
zie nu opeens dat het een topic is van bijna een jaar oud, dus aan mijn advies zul je wel niets meer hebben.
:-(
Aaah ja... Inderdaad. Ik wist dus niet dat er ook speciale verdampers waren voor "pk-wagens"
Zal ik dan ook maar eens adviseren aan een kameraad van mij. Hij rijd een corvette met lachas- injectie. verbruik is zo hoog dat het gewoon niet meer netjes is om te zeggen. (2.5:1. dan typ ik het maar)
Goed, lachgas injectie is natuurlijk iets heel anders, hiermee koel je de lucht in de cilinder en haal je vrije zuurstofatomen (o2) van de stikstof (N) af (verklaart meteen de naam NO2 ) dit werkt eigenlijk alleen goed op benzine, gas heeft nl een andere vorm van verdampen (vandaar de verdamper) en zuurstofopname. Maar die corvette zal normaal gesproken 1 op 4 a5 lopen en alleen zoveel gebruiken als de stikstofdioxide wordt aangesproken. (en als ie dat vaak doet, dan is z'n portemonne al sneller leeg aan het repareren van koppen en nokkenassen en distributiekettingen,krukaslagers en wat al niet meer dan aan het kopen van benzine). Racemonsters heb je op benzine, dat ik eens dragde op gas was noodzaak, op benzine was ik wel een seconde sneller geweest.
maar genoeg off topic, gas kan best voor amerikaanse musclecars maar dan tot zo'n 350 pk , dat is ook meer dan zat voor straatgebruik. Je rookt dan de banden er met half gas al af dus waarom heb je meer nodig.
Groeten
Peter
lekker gas der in doen
voor het gummen op benz zetten als je iets meer power wil hebben
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Camaro of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar