Bij de laatste APK keuring was mijn auto "gezakt", onder andere vanwege een uitlaat die versleten is. Ik heb een nieuwe set kunnen kopen, pijpen van Hooker met dempers van Daytona. De pijpmaat is 2 1/4 inch (57,15 mm). Het probleem is nu dat de pijpen in diameter variëren van 57 tot 57,7 mm. De opening van de demper is kleiner, varieert van 56,4 - 57,2 mm. Het verschil is ca. 1 mm dus ik krijg ze er niet in met passen, laat staan onder de auto. Opwarmen van de demperpijp lijkt me geen goede optie omdat de diameter waarschijnlijk nog te klein blijft, en als de pijp er op zit krijg je hem helemaal niet meer versteld. Wie weet een goede aanpak om de demper aansluiting passend te maken op de pijp?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als de uitlaat nog wordt verkocht een originale uitlaat eronder hangen
maar wat is er mis met de uitlaat
is de uitlaat niet degelijk opgehangen (doorgeroest)
of is de uitstoot niet goed
dit verwacht ik niet omdat deze volgens mij niet hoefd gemeten worden of 3.5% co mag hebben
anders een tussenpijp zoeken die deze mm kan overbruggen
pijpen van hooker? heb je het niet over de uitlaatspruitstukken? zgn Headers? maar goed, ze zullen er wel zijn hooker uitlaatbuizen, maar daar hadden dan eigenlijk ook hooker dempers bijgemoeten. Ik maak me om zulke verschillen niet zo druk, het lasapparaat is gewillig en aangezien je hier met een set aftermarkets te maken hebt zullen die nooit helemaal mooi op de plek uitkomen dus moet je toch aan het puzzelen /slijpen/lassen.
@trucker0werner hoezo ori uitlaat bestellen? deze mannen willen allemaal uitlaatpijpen en dempers onder de auto zodat de hele buurt smorgens de ontbijtborden en kopjes op de tafel staan te rammelen als ze de auto starten.;-) Dat red je niet met een ori pijp en demper.. en dus heb je ook wel eens wat ellende met de pasvorm....
gr
Peco Power
1mm da's wel weinig even een gleufje in je pijp zagen en wat dicht knijpen daarna gewoon erin slaan
16 jaar
[quote=robby10030]1mm da's wel weinig even een gleufje in je pijp zagen en wat dicht knijpen daarna gewoon erin slaan[/quote]
Daar had ik dus overheengelezen, da's idd niks, ik zou zeggen wees ff creatief en zaag de zooi in zoals robby zegt, dan past het zonder problemen en er zijn trouwens ook nog van die verlopen (universeel) te koop. en anders gewoon helemaal open pijp eronderdoor, egendruk levert de kat wel, dan heb je tenminste echt een mooi zwaar geluid en hoef je ook geen geld meer uit te geven aan een dikke stereo, die hoor je toch niet meer :-)
gr
Peco Power
paar cherrybombs is ook wel lekker
16 jaar
ik zit net ff te googlen, maar daytona dempers??????? niks te vinden, zijn het niet gewoon flowmasters? pijpen wel, hooker, goed spul, maar wss behoorlijk aan de prijs, maar zet het er eerst maar eens onder, denk om de flowrichtingen van de dempers!!!!
suc6
peco power
Een sleuf erin zagen daaraan heb ik ook gedacht, allen ben ik bang dat de aansluiting gaat lekken. Lasapparatuur heb ik niet.
Er is geen katalysator meer aanwezig en die zit er met het nieuwe systeem ook niet meer op. Overigens is het niet mijn bedoeling zoveel mogelijk lawaai te maken, maar vooral dat mijn auto de weg weer op kan.
Groeten,
Dick
16 jaar
hoeft maar een klein sleufje in zodat je de pijp ff wat naar mekaar toe kan slaan, als ie d'r maar net in past, ff wat wrikken en dan komt het wel goed, uitlaat klem er om heen en klaar! ennuh herrie gaat ie wel maken hoor!! evt lichte lekkage roest vaak wel dicht en anders ff wat gun gum oid.
gr
Peco Power
wat te denken van uitlaatkit
spul is niet voor niets uitgevonden
beetje in de zaagsnede proppe en klaar is klara
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Camaro of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar