Chevrolet US Camaro: Automaatbak gaat niet in versnelling

Bouwjaar: 1977, Brandstof: Benzine, Motorcode: 350

Hallo,

Ik heb net mijn Camaro uit Amerika binnen en gisteren de hele dag probleemloos in rond gereden.
Nu wou ik vandaag een stukje gaan rijden en kreeg ik de auto in ze achteruit maar daarna niet meer in zijn drive.

Wat nu het probleem is is dat de auto na het starten even in achterruit en drive gezet kan worden maar daarna gebeurt er niks meer als je hem erin zat.. auto rolt gewoon maar schiet niet in de versnelling. Schakelen tussen park en neutraal werkt wel gewoon.
Zet je de auto dan weer uit en start je hem weer na ongeveer een minuut dan doet hij het weer een paar keer.

Ik heb zelf al geprobeerd extra versnellingsbak olie erbij te doen maar dit lijkt niet het probleem aangezien de (niet originele) pijl stok aan geeft dat er iets teveel in zit.

Mechanisch lijkt ook alles goed te werken aangezien onder de auto de kabel gewoon goed beweegt.

Hebben jullie zo een idee?


Alvast bedankt!!

Solidex

Geplaatst door Solidex (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Camaro? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

een niet originele peilstok is net zoiets als een meter afpassen met je voeten, je zit er gegarandeerd naast.
maar goed, wat is de kleur van de olie? Rood of bruin? was er ook een hoop schuim?
hoe ruikt de olie? verbrand?
zitten er ook een hoop aluminium deeltjes in de olie?
Hb je de afgelopen dagen het profiel van de achterbanden ook behoorlijk aangepast ? (lees rubber aan het wegdek toegevoegd dmv je rechtervoet?)

Wat voor type bak zit erachter? turbo 350 hydramatic?
Is dit je eerste automaat? je rijdt hopelijk niet met je linkervoet op de rem en de rechter op het gas?
Dat de kabel beweegt wil trouwens niet zeggen dat de hevel de bak bedient, ook met meer gas geen beweging?
vooral het eerst wel in zijn achteruit en daarna niks meer lijkt sterk op een losgelopen bakbediening.
Bakolie bijvullen wel met bakolie voor deze bak!!! (vaak zitten er nieuwe bakken met overdrive onder en die moeten soms andere bakolie)
Ook zou je governer (oliepomp_) nog stuk kunnen zijn, maar meestal heb je dan nog wel een achteruit en een 1, ook kan er nog een vacuumslang afliggen of het vacuumpotje zelf stuk zijn. dit ligt aan het type bak

geef op bovenstaande vragen eerst maar even antwoord, dan kan ik je misschien verder helpen. Je woonplaats invullen is ook makkelijk, dan kan ik je adressen in de buurt geven.

gr

Peco Power

Solidex (0), 15 jaar geleden

De kleur van de olie is rood, ruikt niet verbrand en ik heb ook geen schuim gezien. Ook heb ik geen deeltjes in de olie gezien.
Zoals ik al aangaf heb ik de auto zaterdag gehaald en de hele dag zonder moeite rond gereden. Ik heb geen dikke burnouts gezet alleen een beetje gas gegeven maar niks geks.
Enige wat ik van de versnelling bak weet: turbo-350
Het is niet me eerste automaat en ik rij met 1 voet :-)
Er zit sowieso geen overdrive op.

Wat ik dus vreemd vind is dat hij het een paar keer doet na starten van de motor.. dus kan hem dan in R zetten en in D en dat werkt gewoon.. na een keer of 6 stopt hij er mee en doet hij niks meer.. 1 min motor uit en weer starten en hij gaat weer een paar keer goed in versnelling waarna hij er mee op houd.

Ik woon zelf in Nuenen (in de buurt bij Eindhoven)

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

ch de schakelhevel checken en de leidingen van de bak naar de radiateur en retour of deze niet dicht zitten/plat gedrukt zijn, vacuum naar de bak checken, governor controleren

hier vindt je hem
[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]

dit is het "ding"zelf

en die plastic tandjes zijn er vaak af, bij jou is dat blauwe wss gewoon geel plastic (kunststof)

[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]

gr

Peco Power

Johan Ko (0) PRO, 14 jaar geleden

Als je een floorshifter hebt, is dan je park/neutral switch dan niet kapot?

Johan Ko (0) PRO, 14 jaar geleden

sorry, niet goed gelezen, je kan wel schakelen

Solidex (0), 14 jaar geleden

We hebben de olie en olie filter vervangen en sinds dien helemaal geen problemen meer mee gehad.
Binnenkort misschien nogmaals even doorspoelen met nieuwe olie.

Bedankt voor alle berichten!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Camaro of stel zelf een nieuwe vraag.