Chevrolet US Camaro: Koppakking lek

Bouwjaar: 1977, Brandstof: Benzine, Motorcode: v8 350

Helaas begon mijn Camaro na een ritje ineens een hoop herrie onder de motorkap te maken en na even gekeken te hebben kwam ik erachter dat hij bij het blok uitlaatgassen lekte. Net nog even verder gekeken en ik zie inderdaad ook wat troep in me koelvloeistof en het lijkt ook of er wat koelvloeistof onder me kleppendeksel zit.

Het gaat hier over een Camaro met een v8 350 blok van een ??? en ik hoop dat jullie zo één idee hebben hoe ik het beste kan herkennen wat voor blok er in ligt.

Verder wil ik dus het liefst op zeer korte termijn mijn koppakking laten vervangen en ik hoop dat jullie zo een idee hebben waar ik dit het beste kan laten doen. Het liefst omgeving Eindhoven.

Alvast bedankt!

Solidex

Geplaatst door Solidex (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Camaro? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Google al geprobeerd?
Krijg je onder andere deze: http://www.hertogsusacars.nl/

Solidex (0), 14 jaar geleden

[quote=oldford]Google al geprobeerd?
Krijg je onder andere deze: http://www.hertogsusacars.nl/[/quote]
Ik heb wel even gekeken maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de bedrijven.



Bedankt voor de link alvast, ik zal even contact opnemen.

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Topics met onderdelen en/of werkzaamheden gevraagd of aangeboden:

Deze topics kunnen door ons worden verwijderd of aangepast. Er zijn genoeg sites of andere media te vinden waar je onderdelen en mensen kunt vragen of aanbieden.

Problemcar is hier niet voor opgezet we willen het graag alleen houden bij het met elkaar oplossen van technische problemen.

Solidex (0), 14 jaar geleden

Ik zit ook te twijfelen om het zelf te doen of om in ieder geval een begin te maken aangezien hij nu toch niet kan rijden.

Ik ben redelijk technisch, probeer altijd zoveel mogelijk zelf te doen alleen aan de motor zelf ben ik nog nooit gekomen.


Wat zou hier bij komen kijken als ik het zelf doe? (wat voor speciaal gereedschap heb ik nodig en waar zou ik de documentatie vandaan kunnen halen)

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

bij nader inzien is het beter om een manual aan te schaffen of het te laten doen

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Wie heeft je bakolie en bakfiltervervangen? Iedereen die een koppakking bij een europese auto kan vervangen, kan dat ook bij een amerikaan.
Je hebt een 77 er camaro, dus zal er ook wel een 77 er blok in zitten. Maak eens een foto.

En in eindhoven zitten echt wel meer mensen die met usa dan wel american cars overweg kunnen.
in de buurt via google maps komt het volgende naar voren.

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&source=...

dit even om niet te veel reclame te maken via Chief "Oude Ford"

via usacars kwam ik nog meer adressen in Eindhoven en omgeving tegen.

een manual bestel je bij amazon.com of bol.com, of bij de boekhandel.

en Internet is natuurlijk ook simpel, google eens op headgasket replacement 350 chevy how to en er zal een wereld voor je opengaan...

onderdelen net zoiets..
google en u zult vinden!!! en zeker bij jou in de buurt (richting belfeld..)

gr

Peco Power

Solidex (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor alle hulp!

Ik keek net eens goed rond en ontdekte dat er een groot gat in me uitlaat pakking zat.
Deze eerst maar eens vervangen en verwacht dat het daar mee opgelost is :-)

Wietze350 (0) PRO, 14 jaar geleden

Om te weten wat voor blok je hebt(casting number) moet je kijken naar een nummer boven het oliefilter, en bovenkant v/h blok, vliegwiel zijde.
Om de kop te identificeren, moet je de kleppendeksel eraf halen en tussen de 1ste en de 3de cilinder of de 2de en de 4de cilinder staat een nummer.
Deze 2 nummers mail je maar even naar mij en ik zoek dit wel op.

meganix (0) PRO, 14 jaar geleden

een chevy koppakking vervangen stelt weinig voor, je moet alleen even een setje engelse sleutels hebben, verder gaan die uitlaatspruitstuk pakkingen vaak lek en koppakkingen niet zo vaak of nooit. onderdelen kun je via marktplaats vinden bij een kerel in putten, kost weinig.

kijk even of je spruitstuk wel een beetje recht is want anders is je pakking in no time weer stuk

koffertje (0), 14 jaar geleden

wat is het verschil tussen een small block en een big block

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

een big block is naar de sportschool geweest!

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]

small block

[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]

big block

een big block is dus breder en heeft meer inhoud , is zwaarder en vooral breder, zo past een bigblock niet in alle gm modellen (geldt natuurlijk ook voor Ford en Chrysler) een bigblock past bijvoorbeeld niet in een malibu van 78 of een chevy monza,

gr

Peco Power

meganix (0) PRO, 14 jaar geleden

volgens mij krijg je een bigblock wel in een malibu hoor. en het verschil is gewoon de cilinder inhoud, een bigblock is inderdaad groter en gaan meestal vanaf de 7 liter. bij pontiac doen ze niet aan bigblock en smallblock daar zit alles in dezelfde buitenkant. verder heeft een bigblock veel meer koppel dan een smallblock maar je kunt door je smallblock op te voeren wel net zo snel zijn als een bigblock alleen moet je wat meer toeren gaan draaien.

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Martijn, heb je ooit wel eens een big block naast een small block gezien? De boring van een big block is groter, vandaar dat het blok ook breder is, bovendien had je in zo'n groter blok ook meer ruimte om een krukas met langere slag te plaatsen. Door de jaren heen zijn de technieken aangepast en is de tegenwoordige ls7 een 427 cub inch met small block afmetingen. toch is een 400 bijv een small block en een 396 een big block.....

Een 427 of 454 big block krijg je niet in een malibu vanaf 78, of je moet er enorm aan gaan verbouwen. in een caprice of een camaro gaat dat weer wel, alleen de juiste motorsteunen even er bij gebruiken. Een big block heeft niet eens zo vreselijk veel meer vermogen, maar ze hebben wel veel meer koppel. Er zijn nog wel meer verschilen, maar we dwalen af van het originele onderwerp.

Meldt je aan op www.amerikaanseautopagina.com en ga daar eens kijken/discuseren over dit soort zaken, dit forum is daar niet voor gemaakt. Wil je gewoon info over usa motoren, mail me dan, ik heb er nu dik 30 jaar ervaring mee en heb ze bijna allemaal wel eens onder handen gehad tot de chevy 409 r of pontiac 421 SD toe.

gr

Peco Power

meganix (0) PRO, 14 jaar geleden

ja dat heb ik,

ik heb zelf meerdere small blocks liggen en ingebouwd en heb op het moment ook een 455 olds bigblock liggen. heb voor een paar weken terug nog iemand bij me in de hal gehad die een chevy 454 in een malibu had gemaakt.
dus het zal heus wel gaan met een beetje creativiteit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Camaro of stel zelf een nieuwe vraag.