hallo ik ben van een pontiac ts 1996 over gestapt naar een chevy ts van 2001
nu zat ik een beetje in de onderdelen lijst van car-stripes te kijken ( om me op onkosten voor te berijden whahah) en daar zag ik een grotere olie koeler voor de bak
heeft dit echt nut voor de levensduur van de bak ? want de prijs vind ik nog wel meevallen als ik daar een hoop elende mee kan besparen
er is me ook verteld (met dank aan mercury )dat de licht schakelaar nog al zwak is
zou het helpen als ik daar een relais tussen zou zetten zodat er alleen maar schakelspanning door heen gaat en door het relais de lampspanning
dit is mijn eerste post hier over de chevy en hoop de laatste whahaha
maar door ervaring met de pontiac zal het wel niet de laatste zijn
gr. ron
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Ron,
Relais is een goede zet, meer lichtopbrengst en minder ellende (knipperende koplampen etc.
Grotere koeler, is in principe alleen nodig bij:
Zware (paarden)kar erachter (niet doen bij deze auto vindt ie niet leuk) of een grote caravan.
Als je op vakantie gaat de bergen in, dan MOET je hem er tussen zetten, om warmloop ellende te voorkomen
(30 graden en een bergpas van een procentje of 12, dat redt je niet op de normale koeler)
groeten
Peco Power
Goedemorgen heren,
Waar kan ik deze grotere oliekoeler bestellen?
Heb nl zelf vorig jaar langs de weg gestaan met een warme motor op een helling... Met caravan..
Zie nu deze topic en dat zou wel eens de oplossing voor mijn probleem kunnen zijn..
Alvast bedankt!
Gr
Arno
edit: Heb nog even onder de kap gekeken, er zit voor de radiateur nog een koeler, is dit standaard of is dit al een extra koeler?
15 jaar
standaard zit er al een extra koeler op, bij het eerste topic staat al waar je 1tje kunt bestellen
www.cars-stripes.com
gr
Peco Power
Ok gevonden bedankt!.Zat te slapen..
Top site trouwens ook voor andere onderdelen!
15 jaar
Toch nog een vraag, de grootste koeler die ik in de catalogus van car-stripes kan vinden is 19x38 cm.
De standaard? koeler die bij mij al er opzit is ongeveer 38x30 cm.
Komt deze er dan extra bij?
Alvast bedankt!
gr
arno
15 jaar
ik denk dat je al een extra koeler hebt want de originele koeler zit voor de radiateur (zover ik kan zien) van de motor ,bij mij dan.
gr.ron
15 jaar
je hebt al een grote koeler, dus heb je mazzel (de meeste handelaren en dealers in deze auto's gooiden er al een grotere koeler op, zeker als er een trekhaak onder kwam....)
gr
Peco Power
[quote=rondepon]ik denk dat je al een extra koeler hebt want de originele koeler zit voor de radiateur (zover ik kan zien) van de motor ,bij mij dan.
gr.ron[/quote]
Hij zit ook voor de radiateur, zie foto.. Is dit nu de originele of een grotere?
Als dit al een grotere is, hoe kan het dan dat hij alsnog warm loopt?
Moet ik er nog een koeler bijplaatsen of kan dit niet?
Alvast bedankt!.
Gr
Arno
[url=http://img245.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img245.imageshack.us/img245/3305/...[/img][/url]
http://img245.imageshack.us/img245/3305/...
15 jaar
dit is al een extra koeler die er op zit .
heb je het olie peil gecontoleerd ??? want als er te veel inzit is ook niet goed (neem aan dat je weet hoe dit moet )
gr. ron
15 jaar
[quote=rondepon]dit is al een extra koeler die er op zit .
heb je het olie peil gecontoleerd ??? want als er te veel inzit is ook niet goed (neem aan dat je weet hoe dit moet )
gr. ron[/quote]
Goedemorgen Ron,
Bedankt!.
Ja heb oliepeil gecontroleerd, is precies op peil. Olie is ook niet donker.. Kan de koeler verstopt zitten?
Hij wordt wel warm, maar niet heet zoals de radiateur..
Heb wel een olieverversing in de planning staan, gisteren filter en olie binnengekregen.. Nu nog even tijd vinden..
Dan wil ik ook gelijk de koelvloeistof doen.. Misschien dat dat helpt..
Gr
Arno
15 jaar
rij er maar eens een stukje mee met een grote kar erachter, in stadsverkeer of een helling op, voel dan maar weer even aan die koeler, maar wel voorzichtig, want anders heb je een lelijke brandblaar! in principe moeten de leiding vanaf de bak warmer zijn dan de retourgaande leiding.
gr
Peco Power
ffkes een vraagje .... zit deze koeler er extra bij of hebben ze de orginele losgekoppeld? (je weet maar nooit)
15 jaar
[quote=rondepon]ffkes een vraagje .... zit deze koeler er extra bij of hebben ze de orginele losgekoppeld? (je weet maar nooit)[/quote]
Als de originele ook voor de radiateur hoort te zitten, dan hebben ze deze weggehaald.. Of zit hij op een andere plek?
Moet vanavond toch onder de auto, zal ik even de leidingen volgen.. hoe kun je eigenlijk zien wat de aanvoer en wat de retour is?
Gr
Arno
15 jaar
welk bouwjaar is de auto ??? die van mij is van 2001 ,misschien dat er verschil zit in de eerste en de latere bouwjaren .
ik zie op de foto namelijk links en rechts van de koeler dingen waar kabeltjes aan zitten die ik niet heb.
gr. ron
15 jaar
Kenteken is van 2003.. Ik heb nog even gekeken , maar de bedrading van de blokjes gaat zo de kabelboom in en ik kan dus niet zien waar ze voor dienen..
Ik weet niet of er motorisch verschil in zit, je ziet wel verschillende grills en ook verschillende stuurwielen..
gr
Arno
15 jaar
Als je op vakantie gaat naar Spanje zonder caravan dan heb je toch geen extra oliekoeler nodig?
15 jaar
vuistregel :
elke 10 graden dat de transmissieolie warmer wordt dan bedrijfstemperatuur scheelt 10% levensduur !
indien je echt een grotere aanhanger wilt trekken kijk maar eens wat ze bij echte grote auto's gebruiken
die achteraf een transmissiekoeler erbij /vervangen krijgen
Deze zijn voorzien van een thermostaat waarbij de 2de koeler pas opent als de temperatuur boven de bedrijfstemperatuur komt
Verklaring hiervoor is dat een automaat liefst zo snel mogelijk op temperatuur dient te komen maar bij extreme koude buitentemperatuur
heb je dus niks aan extra koelers !!
[quote=zwagger][quote=rondepon]ffkes een vraagje .... zit deze koeler er extra bij of hebben ze de orginele losgekoppeld? (je weet maar nooit)[/quote]
Als de originele ook voor de radiateur hoort te zitten, dan hebben ze deze weggehaald.. Of zit hij op een andere plek?
Moet vanavond toch onder de auto, zal ik even de leidingen volgen.. hoe kun je eigenlijk zien wat de aanvoer en wat de retour is?
Gr
Arno[/quote]
Zou ik ook wel willen weten (hoe kun je eigenlijk zien wat de aanvoer en wat de retour is?) en is een extra koeler makkelijk te plaatsen?
14 jaar
Hoi Gerard,
Is jouw transsport bruin met goud onderlangs? en heb je recentelijk een koprevisie gehad? Zo ja, bel dan ff met Jan, die kan je de juiste koelers leveren en aansluiten.
gr
Peco Power
Hoi peter ,
Klopt helemaal zal jan even bellen dank je (wist niet dat hij dat ook doet)
Groetjes Gerard
14 jaar
Ja Gerard, het wereldje is maar klein met deze auto's.....
Jan heeft de connecties in amerika voor de delen, ik bestel delen ook bij hem, en hij komt geregeld ff langs om te overleggen (koffiedrinken), vandaar dat ik de link legde met Stadskanaal.
gr
Peter
deze is van je airco dat is geen oliekoeler die is niet zo groot[quote=zwagger][quote=rondepon]ik denk dat je al een extra koeler hebt want de originele koeler zit voor de radiateur (zover ik kan zien) van de motor ,bij mij dan.
gr.ron[/quote]
Hij zit ook voor de radiateur, zie foto.. Is dit nu de originele of een grotere?
Als dit al een grotere is, hoe kan het dan dat hij alsnog warm loopt?
Moet ik er nog een koeler bijplaatsen of kan dit niet?
Alvast bedankt!.
Gr
Arno
[url=http://img245.imageshack.us/my.php?image...][url]http://img245.imageshack.us/img245/3305/...[/url][/url]
http://img245.imageshack.us/img245/3305/...[/quote]
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar