close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Trans Sport: Koelwater lekkage motorblok

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: V6 3400 sfi

Ik zie berichten over waterlekkage rechts van het blok, wat zou duiden op een lekke inlaatpakking (manifold).
Nu zie ik bij mijn auto inderdaad op die plek water liggen, tevens zie ik een druppel hangen aan een sensor er naast.

Vraag:

Kan het zijn dat ook deze sensor de oorzaak is, zie meestal geen water omhoog vallen, hoewel binnen een motorcompartiment rare luchtstromen plaats vinden.
Ik ga er vanuit dat ook het koelwaterpeil moet dalen, gaat dit snel of langzaam.

Wie weet iets.

Geplaatst door

TheOldMan (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de inlaatpakkingen okwel v-pakking lekt bij de eerste versies van de 3.4ltr (opgeboorde3.1) nogal eens (vaak al bij zo'n 100 000km) Je kunt dit goed checken door even met een lange schroevendraaier op de bovenkant van het blok te "voelen" Bij de waterpomp zeg maar. Zit er vloeistof aan de schroevendraaier, dan is de v-pakking lek. (de koelvloeistof blijft dan nl onder het inlaatspruitstuk op het blok staan. Omhoogstromende vloeistof => er staat nogal wat druk op de vloeistof in het systeem en ook uit je waterpomp of via de multibelt kan het omhoog geslingerd worden.

Gr
Peco

Mercury 0
badge

16 jaar

Peco, het punt waar jij op doelt zit (als je voor de motor staat) links, ik zie water rechts van het blok.
Zal zeker ook links even controleren, alleen wat mij een beetje verbaasd is dat ik na zo'n 500-600km het koelvloeistof peil niet zie zakken.
Of gaat het heel langzaam.
Deze auto heeft er al 190.000km op zitten.

TheOldMan 0

16 jaar

jij ziet dus vloeistof aan de andere kant dan de airco/waterpomp/dynamo kant van het blok. Ik reken altijd dat alles eruit ziet zoals je achter het stuur zit. dat voorkomt veel misverstanden.
Jij hebt dus "lekkege aan de kant van het stuurhuis zeg maar. Kijk even of niet 1 van de ontluchtingen van de koelvloeisstof niet iets doorlekt. Als je weinig of geen koelvloeistof verliest, zou ik nergens aanzitten, gewoon wat condens zou ook kunnen. Verde zou ik het ook zo niet weten, dan moet ik het eerst zo zien, maak ff een foto en mail dat ff toe mij. miss dat ik het dan kan zien.
gr
Peco

Mercury 0
badge

16 jaar

Zal het controleren wanneer de auto terug is.
Staat bij de garage voor een uitlaatdeel.

TheOldMan 0

16 jaar

peco,
geen water aan de kant van de airco/waterpomp.
wel weer wat water aan de andere kant.
zal proberen in het weekend een flink stuk te rijden, kijken wat er dan gebeurd.

gr Cor

TheOldMan 0

16 jaar

effe zuiver spuiten en in de gaten houden ,omdat je rijd waait die koelvloeistof overal heen en weet je het nog niet

zal wel de v-pakking zijn, berucht bij dit type blok zoals ik reeds eerder zei. even laten afpersen bij de garage, dan wordt er meestal een hoop duidelijk. misschien valt het mee en is het een miniscuul lekje in een waterslang oid.
suc6
Peco

Mercury 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.