Chevrolet US Bel Air 1973: leeglopende accu bij een 73 belair

Bouwjaar: 1973

hallo allemaal

ik ben sinds kort in het bezit van een chevy belaiir sedan uit 1973
het is een 6 in lijn met een 4.1 motor op benzine
toen ik de auto kocht moest eerst de +pool worden aangesloten (ik dacht vanwege de slechte accu)
Nu heb ik hem gekocht , accu vervangen (65 amp/H) auto start slecht (hei ontsteking ) maar rijdt goed op alle cilinders. Na een nacht stil te hebben gestaan wilde ik hem starten , tot mijn verbazing was de accu helemaal dood. De dynamo levert +/- 15 volt dus ruim voldoende .Lekspanning dus ?
wie heeft dit aan de hand gehad en heeft voor mij een gepaste oplossing , zodat ik deze oude dame rijdbaar kan houden ??

alvast bedankt
m.v.g Henk

henk u.s.a.

Geplaatst door henk u.s.a. (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Bel Air? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

15 volt is teveel.
Laadstroom moet tussen de pakweg 12,7 en 14,4 volt zijn, zowel belast als onbelast.
Als er defecte diodes in zitten, kan de accu via de dynamo leeglopen.
Haal anders de massaklem van de accu af en zet dan tussen de accupool en de kabel een amperemeter. Haal daarna 1 voor 1 de zekeringen er uit en kijk of er andere stroomverbruikers actief zijn. Haal ook de dikke laadstroomdraad achter aan de dynamo los om deze zo te controleren.

Gr.

garage van horne3459 (0) PRO, 15 jaar geleden

je kunt ook nadat je de accu hebt opgeladen smorgens voordat de motor heeft gelopen aan de dynamo voelen,is deze enigzins warm,is er een dioide met kortsluiting.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Bel Air of stel zelf een nieuwe vraag.