Hallo,
Heb een beetje een vreemd probleem. Aan de bijrijderskant is de vloer nat. Heb alles nagekeken maar er lekt niks en in de bodem zitten ook geen gaten of zo. En om het nog vreemder te maken is het water warm en de kachel lekt niet denk ik. Ik heb het geprobeerd op te zoeken in het boek maar volgens mij lopen er ook geen leidingen langs die kant. Iemand een idee?
Grtz,
Archy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hee ik zou toch maar eens naar je kachel radiator kijken. heb precies hetzelfde probleem gehad bij mijn auto (gmc c1500 uit 89) Bij mij was de vloer ook steeds nat en plakkerig en in de winter besloeg mn ruit constant aan de bijrijders kant. Zoeken tot ik een ons woog.. totdat ik mn kachel loskoppelde.. probleem afgelopen.
Ik moet alleen nog steeds een keer een nieuwe radiateur halen haha
succes
Dank je,
Ik heb nog even gezocht in het boek maar het enige wat in de buurt zit is idd de kachelradiator. Lang leve summitracing. Eind van de maand hoop ik een nieuwe radiator te hebben.
Thnx,
Archy
15 jaar
duidelijk, onder druk piest ie ergens kvs uit de radiateur (het kan ook een slang zijn!!
Zou systeem ff onderdruk zetten (afpersen) en dan kijken, want anders heb je een hoop werk gedaan voor niks.
gr
Peco Power
Nou vandaag maar even checken of alles dicht is. En..... daar lijkt het dus wel op. Halve dashboard uitgebouwd. Nergens een lek te vinden. Nu zat er vanuit het motorcompartiment naast de aansluitingen van de kachelradiator en airco nog een kleine uitgang, een soort tuutje waar dus lucht uit blaast als de ventilator of airco aanstaat. Ik heb nog even getest maar als de airco aanstaat blaast ie dus ijskoude lucht het motorcompartiment in. Dat leek mij niet de bedoeling maar om het meteen dicht te zetten.... het zit er vast niet voor niks. Het boek zei er in ieder geval niks over. Verder heb ik onder de bijrijders stoel het water opgeruimd. Het vreemde is, het is geen koelvloeistof maar nagenoeg schoon water. m.i. kan het dus een lek zijn in de firewall, water dat het vreemde tuutje in loopt tijdens het rijden of misschien condenswater van de airco. Vooral het laatste lijkt me onwaarschijnlijk maar ik heb werkelijk geen flauw idee waar ik anders water kan oplopen. Maar voor suggesties sta ik natuurlijk open.
Grtz,
Archy
15 jaar
ga toch maar uit van het laatste, airco geeft zeker met dit weer een enorme massa condens
gr
Peco Power
ok thanks peter maar zou dat niet afgevoerd moeten worden. Of zou het echt condens van het airco blok zijn.
15 jaar
ja, maar de afvoer kan verstopt zijn, of de slang eruit
Haai Peco,
Dat klinkt logisch. Hoe kan ik dat checken of de afvoer verstopt zit . Moet ik dan weer het hele spul uit elkaar halen of is er een makkelijkere manier?
Grtz,
Archy
15 jaar
Nou, ik laat de auto lopen, rijdt ff een blokje of 2 met de airco op stand diepvries ;-) zet de auto op een liefst donkere stenen ondergrond en ga nu ff onder de auto kijken waar het condens water er uit lekt, en dan vooral bij het schutbord.
ik zal eens even kijken of ik wat gegevens heb van de airco van een 92 er caprice.
gr
Peco power
Nou het heeft even geduurd maar op een gegeven moment ging ik door de bocht en hup water binnen van onder de asbak. Het tuutje onder de kachelradiator hoort dus denk ik een slangetje aan want dat is dus waar het condenswater de bak verlaat. Ik trok de kitprop eruit en er spoot dus zowat water uit, en dat was maar van anderhalve dag. Het was dus wel een mooie test om de waterdichtheid van de bak te controleren, want hij is dus dicht. Tuutje weer open en nu maar eens kijken of ik water blijf houden want nadat ik het droog gemaakt heb is het eigenlijk niet meer nat geweest.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Caprice of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar