mijn lumina apv draait stationair wel, maar zodra ik hem in drive zet slaat hij uit.
tijdens uitrijden voor een stoplicht begon hij te schokken en dan uit,
hij start gewoon, maar draait wel te snel ,
lekt een beetje vloeistof, kan niet zien waar, is avond,
ben in duitsland, heb net loodvrij 91 getankt.
wie kan mij dringend helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarom tank je in godsnaam normaal met een octaangetal van 91? Super 95 (in Nederalnd heet dat Euro Super) kost net zo veel, tot op de tiende eurocent.
waarom draait hij wel stationair?
14 jaar
Omdat ie dan nog geen last heeft van een te kort aan klopvastheid! waarom hebben auto's tegenwoordig een pingelsensor? als ze meer toeren draaien, gaat de temperatuur en de compressie omhoog, met pingelen tot gevolg. Ik gaf het al eerder aan, in duitsland zijn sommige auto's aangepast aan de euro3 norm (volgens mij) en die betalen dan minder belasting, een soort milieu maatregel. In Amerika zijn deze auto's wel uitgerust voor een laag octaangetal benzine, maar deze worden voor europa aangepast en afgesteld om op minimaal 95 octaan te lopen, omdat hier destijds (en in Nederland trouwens nog steeds niet) een lager octaangetal voor handen was. bijvullen met 98 octaan zal wel helpen.
ik heb hem lager in toeren gekregen dmv. de ontstekings tijd wat lager te zetten draait nu 900 rpm,
mijn volgende probleem is de stuurbekrachtiger, olie perst er uit bij de stofkap aan bijrijders kant
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Lumina of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar