Chevrolet US Lumina: ontsteking

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.1

Hallo allemaal, ik heb pas een lumina gekocht met "kapotte ontsteking"? ik heb een andere ontsteking gehaald,
en wil deze vervangen, maar hoe kan ik zien dat de 1e cil. op ontsteken staat?mischien op het vliegwiel?
en de as van de rotor heeft een wormwiel, zodra ik de nieuwe er in douw verdraaid het huis en de rotor,
welke cil. nr 1 is op de verdeler weet ik wel, welke positie moet de rotor staan als ik hem erin laat zakken?

wie help mij aub

peetje57

Geplaatst door peetje57 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Lumina? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

even bougie cil 1 eruit halen lange schroevendraaier erin steken en zuiger in bovenste stand zetten dan moet er ergens in de buurt op het vliegwiel of voor op de poulie een merkteken staan,wel zorgen dat dit kompressiestand is dus kleppen gesloten anders zet je de ontsteking precies 180 g. verkeerd om, dan moet de rotor richting eerste bougiekabel wijzen draait de as een beetje dan de rotor wat terugdraaien en monteren zodat hij bij verdraaien in de juiste positie staat,dan laten lopen en met lamp afstellen

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]

[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]

3.1 is gelijk aan 3.8 v6 ontsteking kan hooguit 180 graden verkeerd staan, anders niet

gr

Peco Power

peetje57 (0), 14 jaar geleden

hallo allemaal, dankje robby 10030
ik wilde even doorgeven dat het gelukt is, ik heb niet cil.1 gebruikt,maar nr 2,
die zit aan de voorzijde kan je beter bij,
ik heb kleppendeksel gelicht,kan je goed zien welke pos.de kleppen staan.
het wormwiel van de ontsteking verdraait precies 1 cilinderslag,ik heb de rotor op de positie van cil.1 gezet,
als je hem er dan in laat zakken staat hij precies op cil.2

volgende probleem is dat hij stationair te snel draait, 2000 t pm
hoe warmer hij word,hoe sneller hij gaat lopen,
in Drive draait hij normaal

peetje57 (0), 14 jaar geleden

goeieavond peco,
ontstekingsprobleem is verholpen,
hij heeft een jaar stil gestaan, maar hij draait.
volgende probleem is dar hij te snel draait,
ben momenteel in duitsland, ik denk ga effe tanken,
loodvrij 91, rijd weg en begint te schokken bij uitrijden,in versnellingen valt hij uit,
starten en stationair geen probleem, D of R valt hij uit,

weet je iets?

grt
Peet

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Nooit geen 91 er in, dat is niet voor deze auto's vindt ie echt niet lekker. bijvullen met 95 of super
gr peco

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Auto's rijden in amerika inderdaad op laag octaan, maar voor europa worden ze aangepast voor 95, ik rijdt met mijn dagelijks gebruik chevrolet transsport altijd op super (98 oct) omdat daar door de oliemaatschappijen vaak een aantal toevoegingen worden gedaan waardoor ze mooier lopen. (excellium/v-power/supreme etc etc.

peetje57 (0), 14 jaar geleden

beste peco kan het er aan liggen dat de transmissie te weinig olie heeft? peilstok geeft minimum aan
motor draait stationair 2000 rpm en bij inschakelen springt ie 1 mtr vooruit en stil

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Lumina of stel zelf een nieuwe vraag.