een tweetal maanden geleden hebben we een andere chevy van gekocht van 2001
toen ze m net hadden gekocht waren ze op de terugweg en was ie al 1x uitgevallen, maargoed men dacht hij heeft een tijdje stil gestaan.
maargoed onlangs zijn de luchtfilter en brandstoffilter vervangen, en toen begin de pret
nu kan je op de rijksweg rijden van rotterdam naar amsterdam slaat ie maar 1 x af
rij je nog geen 50km p/u dan slaat ie continue af en soms kan je hem helemaal niet meer starten
De garage waar de filters zijn vervangen weten geen raad.
door een externe wordt gezegd dat er lucht in de brandstofleidingen zit....
nu de vraag aan jullie, misschien herkent iemand dit probleem weten jullie het misschien?
alvast bedankt
peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tsja, dit gaat denk ik een discussie uitlokken, maar ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen, dat een diesel die al een tijdje stilstaat, last kan krijgen van bacteriegroei in de diesel!! brandstoffilters koeken direkt weer dicht, vieze drek in de tank, etc. dus brandstoffilter nog maar eens vervangen en kijken wat daar in zit. Ook hebben deze diesels een waterafscheider, als die vol zit krijg je normaal een melding (lampje) op dashbord met " WATER IN FUEL" dan de afscheider leeggooien en het lampje is uit, en vaak het beroerd lopen weg. Dan heb je nog de brandstofpompen van deze diesels, een 2001 is een 6.2 liter turbodiesel volgens mij, die pompen geven vaak ellende, maar ook de koppen en de verstuivers en ook het gloeiverhaal is aan storingen onderhevig.
dus eerst de brandstoftank en filters opnieuw controleren, dan met een dieselspecialist gaan zoeken.
gr
Peco Power
Gezien de omschrijving vd klacht kan je bij deze 6.5L turbo diesel er eigenlijk al van uit gaan dat de brandstofpomp defect is. is hij al uitgelezen?
het verhaal van peco power kan wel kloppen .
ik heb tijdens mijn lessen op een touringcar (die niet veel gebruikt werd ) last gehad van stotteren en inhouden .
nadat de bus bij een garage was geweest bleek er dus bacterie in de tank te zitten die alles verstopte . na dat ze alles schoon gemaakt hadden liep de bus weer als nieuw
gr. ron
14 jaar
de wagen is vandaag weer bij de garage...
het lampje WATER IN FUEL is inderdaad gaan branden, bij de garage hebben we het water eruit laten lopen, en op de bodem van het bekertje zat prut, de garage adviseerde de filters + brandstoffilter vervangen. de volgende dag vervangen...en sindsdien viel ie steeds uit...
de computer kan niets vinden, die geen geen code.
maar met die bacterie....ga ik zeker even doorgeven....
bedankt alvast
14 jaar
nou een update, afgelopen maandag middag was de wagen naar de garage geweest, gisteren was ie weer klaar. wat ze gedaan hebben weet ik niet, alleen weet wel dat de wagen pakweg 3km heb gereden, en weer erna stil stond.
dus vandaag weer naar de garage....ik heb dat van die bacterie doorgegeven, had er eigenlijk nog nooit van gehoord.
dus weer in afwachting.....
14 jaar
Hallo petertt heb in de winter ook last aan boord van stilvallende diesels
je moet van de tank uit de brandstof leiding doorblazen met perslucht daar blijft namelijk
water en prut in staan vooral als hij lang stil gestaan heeft
Nog een tip gooi op 50 ltr diesel 10 ltr petroleum erbij voorkomt vlokken bij vorst
groetjes en sucx peetje
14 jaar
nou uiteindelijk naar pietersen in rotterdam geweest, die constateerde brandstof pomp kapoet, en injectie naar de mallemoer....
vandaag is de wagen overgebracht voor een second opinion van de dealer waar we de wagen gekocht hebben....dus we wachten ff af
14 jaar
[quote=Mercury]Tsja, dit gaat denk ik een discussie uitlokken, maar ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen, dat een diesel die al een tijdje stilstaat, last kan krijgen van bacteriegroei in de diesel!! brandstoffilters koeken direkt weer dicht, vieze drek in de tank, etc. dus brandstoffilter nog maar eens vervangen en kijken wat daar in zit. Ook hebben deze diesels een waterafscheider, als die vol zit krijg je normaal een melding (lampje) op dashbord met " WATER IN FUEL" dan de afscheider leeggooien en het lampje is uit, en vaak het beroerd lopen weg. Dan heb je nog de brandstofpompen van deze diesels, een 2001 is een 6.2 liter turbodiesel volgens mij, die pompen geven vaak ellende, maar ook de koppen en de verstuivers en ook het gloeiverhaal is aan storingen onderhevig.
dus eerst de brandstoftank en filters opnieuw controleren, dan met een dieselspecialist gaan zoeken.
gr
Peco Power[/quote]
Ikwas er al bang voor......
wagen is weer terug, probleem nog niet opgelost, schijnt dat de wagen vol met sensoren zitten, de computer gaf op vele plaatsen een probleem, voor ons erg onduidelijk. we wachten af op de uitkomst van het onderzoek
het schijnt dat als er een sensor defect is, die ook dit soort problemen kan veroorzaken....
14 jaar
[quote=vd Lans]Gezien de omschrijving vd klacht kan je bij deze 6.5L turbo diesel er eigenlijk al van uit gaan dat de brandstofpomp defect is. is hij al uitgelezen?[/quote]
Diesel injectiepomp is defect!!!!
[quote=Mercury][quote=Mercury]Tsja, dit gaat denk ik een discussie uitlokken, maar ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen, dat een diesel die al een tijdje stilstaat, last kan krijgen van bacteriegroei in de diesel!! brandstoffilters koeken direkt weer dicht, vieze drek in de tank, etc. dus brandstoffilter nog maar eens vervangen en kijken wat daar in zit. Ook hebben deze diesels een waterafscheider, als die vol zit krijg je normaal een melding (lampje) op dashbord met " WATER IN FUEL" dan de afscheider leeggooien en het lampje is uit, en vaak het beroerd lopen weg. Dan heb je nog de brandstofpompen van deze diesels, een 2001 is een 6.2 liter turbodiesel volgens mij, die pompen geven vaak ellende, maar ook de koppen en de verstuivers en ook het gloeiverhaal is aan storingen onderhevig.
dus eerst de brandstoftank en filters opnieuw controleren, dan met een dieselspecialist gaan zoeken.
gr
Peco Power[/quote]
Ikwas er al bang voor......[/quote]
idd Bart, standaard kwaal van de 6.5 ltr diesel, pomp wordt te heet, electronica achterin de pomp kaduuk... en ellende....
goeden dag peterr
Ik heb ook onlangs een chevy 2500 LS 6.5 turbo diesel gekocht met het zelfde probleem en die van mij is weer oké.
Het is de module op de brandstofpomp die vervangen moet worden en dan is deze weer top.
14 jaar
Module op pomp moet vervangen worden, 99% kans dat het probleem is opgelost.
Gewoon xxxxxxxx
Deze heeft er verstand van.
Heeft bij mijn chevrolet het afslaan ook verholpen,helemaal top.
Gr klusjesboot.nl
liever niet te veel reclame uitingen, bovendien zag ik in rotterdam zo,n diesel ambulance te koop staan.
ik denk niet dat we van petertt nog reactie krijgen helaas
bewerkt door: Mercury, moderator problemcar
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar