Hoi
Mijn chevy G20 van (met airco die niet werkt) blaast geen echt warme lucht (een klein beetje lauw).
Ik heb het koelsysteem al gespoeld met zo'n blikje.
Ik heb de thermostaat vernieuwd.
Ik heb begrepen dat e.e.a. op vacuum werkt, achter het ruitensproeierreservoir zou een vacuumleiding liggen die de oorzaak zou kunnen zijn.
Deze zit aangesloten opo een bolletje die aan de motorkap vastzit (vacuumreservoir) als ik de slang los trek nadat de motor al een tijdje uit is, kun je goed horen
dat er nog vacuum inzit, dus dit is het ook niet.
Ik ben uitgedacht.
Heeft iemand een idee?
Of ken je iemand die mij kan helpen?
Alvast bedankt
Erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nou, dan moet je het volgende checken:
Worden je kachelslangen wel warm?Je auto is op lpg, en een grote verdamper heeft nogal wat warmte nodig om het gas te verdampen en met dit weer gaat dat dan ten kostte van je interieurwarmte.
Aircopomp? die draait nog steeds mee?
Vacuum, als je de kachel van de ramen naar bijv de voeten wilt verstellen, werkt dat wel?
In feite moet de klep van de kachelradiateur openen, en dat moet je voelen onder het dashbord.
gr
Peco Power
Hoi
Dank je wel voor de hulp.
de kachelslangen worden best warm/heet
de airco doet niets,: het systeem is leeg, dus dat heb ik verder niet nagekeken,want koelen doet de airco niet als hij leeg is dacht ik.
De verstelling doet het wel... ik kan kiezen uit koude voeten of een koud hoofd, als ik de schuif op ventilatie zet, komt er ietsje warmte uit de midden- en zijroosters.
gr.
erik
ok, ik denk dat je kachelradiateur dicht zit. dat is een lastig klusje. Als je hem er tussen uit krijgt kun je proberen hem te reinigen (ontkalken) met bijv een koffiezat apparaat ontkalker, schoonmaakazijn , oid. De zaak even goed doorspelen om alle ouwe losse rotzooi eruit te spoelen (vooral je blikje reinigingszooi zal alles uit het blok in de verauwde kachelradiateur hebben gedrukt.) dan gewoon de door jou gekozen reinigingsvloeistof erin gieten en een dag laten intrekken, hierna de zaak doorspoelen. controleer nu de kachelradiateur op flow. evt nog een keer de zaak in het "zuur" zetten. daarna de zaak terug monteren, ontluchten en hopen dat ie nu wel genoeg warmte afgeeft.
gr
Peco Power
wat je moet doen is de slang die naar je verdamper toegaat een klem opzetten en deze wat knijpen het water zoekt de weg van de minste weerstand en je verdamper gaat makkelijker water doorheen dan je kachelradiateur gewoon dichtknijpen wel niet helemaal dicht anders bevriest je verdamper maar dat heb je zo gezien,tenminste als de verdamper parrellel op de kachelslangen is aangesloten dus 2 T stukken op de kachelslangen zitten
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar