auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chevrolet US Chevy Van: bus start niet meer

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: vortec 5,7

engin soon lampje begon te branden. en te knipperen. langs de kant dus. later bleek de multiriem eraf gelopen te zijn.

monteur erbij, riem er weer op en hij reed weer( starte perfect). gereden naar de garage et wel wat inhouden van de motor. daar aangekomen sloeg hij af. deur open en ik starte hem weer gewoon alleen sloeg meteen weer af. met een beetje gas toch binnen gereden gekregen en daar liep hij fantasties stationer. en dag later niet meer aan de gang te krijgen.

hij is uitgelezen en stond op nood voorziening en is gereset. daarna liep hij meteen weer. aanraken en hij starte. een uur stationeer laten draaien en daarna uitgezet.

na nog een half uur weer niet meer te starten. bij de bobine wel 12 v en naar de verdeelkap ook 12 volt. heel even geeft hij een lange vonk als ik hem op contact zet, daarna een half uur wachten voordat ik weer zo'n stevige vonk wil. met starten geen vonk meer vanaf de bobine

krukas positie sensor vervangen, maar geen reseltaat

weet iemand nog iets anders

ps: op de stekker van de bobine zitten 2 polen. op 1 pool zit continu stroom en geeft hij dus ook door naar de verdeelkap. maar waar is die ander pool voor en/of wat kan of hoe meet ik dat

gegroet nicky hoefnagels

Geplaatst door

n hoefnagels (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

stiftje boven in de verdelerkap gecontroleerd? spoeltje onder op de ontsteking? beide vaak de de boosdoener van dit soort ontstekingsproblemen,

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

kijk hier maar even, staat een hoop info en plaatjes bij

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

okee, dat ga ik zeker nakijken. maar de vraag van mij is ook wat nu die 2e pool is op de stekker van de bobine. de ene is continu stroom, maar waar is die andere pool voor?

en moet bij de kabel die van de bobine naar ontsteking loopt niet meer spanning als 12 volt naar toe lopen. een bobine is er toch voor om meer stroom op te wekken of word dat door die module geregeld?
en weet jij toevallig hoe ik zo'n module door kan meten?

in ieder geval bedank alvast voor de informatie. ik ga het zeker nakijken

mvg nick hoefnagels

n hoefnagels 0

14 jaar

op het moment vonkt hij helemaal niet meer. Ook die lange vonk als ik hem op contact zet niet meer. Wat me wel opvalt is dat de benzine meter op hol is geslagen en dat deze horizontaal naar rechts is geslagen en dat deze daar ook blijft staan als de auto op contact staat of als je de bus probeert te starten

iemand nog sugesties? Ik ben radeloos

groetjes nick

n hoefnagels 0

14 jaar

gooi de accupolen eens los, komt de meter dan weer terug?

Draait de rotor wel als je start? de aandrijving van deze ontsteking wil ook nog wel eens stuk gaan namelijk.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

de rotor draait en als ik de accu pool eraf gooi blijf de meter staan

volgends mij is er bij mij iets aan de hand dat niemand heeft

groetjes nick

n hoefnagels 0

14 jaar

ik denk het ook, ik pieker mij suf maar weet het zo ook niet. als ik wat hoor, hoor jij het ook direkt, ga ff hulp vragen in de usa

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

hallo luitjes bij onze limina was onder het rotortje de plaat tussen de spoel gescheurd.
na vervanging hadden we weer vonk en lopen
suc6 peetje

peetje57 0

14 jaar

Doe maar een domme gooi, maar misschien een massakabel van het blok? Heeft de riem iets geraakt bij het aflopen?

watson11931 0

14 jaar

O,ja, ik las ook nog dat als je brandstofmeter raar doet, het een indicatie is dat de brandstofpomp ( in de tank ) zijn beste tijd heeft gehad.

watson11931 0

14 jaar

Ben wel vervelend, maar schijnt onder de bestuurdersstoel ook een connector te zitten welke problemen kan veroorzaken.

Zie citaat: Hard starting: Corroded electrical connector under the driver's seat can cause hard starting, stalling, and improper fuel gauge readings. (2000-02)

watson11931 0

14 jaar

ik heb de oorzaak gevonden. we hebben alles nagelopen van draad naar draad en van sensor naar sensor. zo zijn we bij de pcm(de computer) uitgekomen. die zit precies onder het remvloeistof resoirvoir. daar is een beetje mee geknoeit en heeft veel ocidatie op de connectors veroorzaakt . de computer was al een gereparerde en er zat nog een gaatje in,

na het openen van de computer nog meer oxidatie. dat de bus nog gelopen heeft is voor mij een raadsel.

dus nu ben ik op zoek na een nieuwe of 2e handse computer voor mijn bus.

met dit verhaal wil ik ook de mensen met de zelfde type bus goed op die connectors let en ze schoonmaakt en dan goed met vasaline er weer op doen.

ik denk dat het veel vervelende problemen oplost

mvg n hoefnagels

n hoefnagels 0

14 jaar

Printplaat en connector schoonmaken met een oude tandenborstel en wat elektro-cleaner. Kan nooit wat fout gaan, want je wilt toch al een andere kopen.
Soms lukt het, soms niet.

oldford 0
badge

14 jaar

bedankt voor de feedback, en zoals Oldford je vertelt, zou ik het ook proberen, kwaad kan het niet want stuk is ie toch al. neem even contact op met de us slopers in nederland, => van den berg axel, autopart den dolder,luyben soest en rooie ben, amsterdam (mocht ik hier een usa sloper vergeten, meldt dat dan alstublieft, want dan kunnen die ook in het rijtje worden toegevoegd)

succes

Mercury 0
badge

14 jaar

je hebt ook nog chevy frankie. Die heb ik allemaal al gehad. Ze hebben computers maar allemaal een verkeerd serie nummer.

De computer schoon gemaakt maar er zijn al van die dingentjes op de printplaat aan het lekken. Dat kan nooit goed zijn. En als de connectors zijn aangesloten geen voledige stroom door de printplaten

mvg n hoefnagels

n hoefnagels 0

14 jaar

hoe zien die dingetjes er uit die lekken ,ik denk dat het "elco-tjes" zijn .
maar als de waardes van de onderdelen nog te lezen zijn is alles te vervangen op de printplaat .voor die onderdelen moet je dan weer bij een electronicazaak zijn. en kunnen solderen natuurlijk .
dat er niet overal spanning door de printplaten loopt is normaal .omdat er onderdelen op zitten die die juist onderbreken als alles goed werkt (omdat er dan geen lampje hoeft te branden bv.

gr.ron

rondepon 0

14 jaar

hebben ze ook gekeken bij de printplaten uit bijv een pick-up? met dit type motor? Kun je dat serienummer eens posten? miss kan ik er wat mee.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

die heb ik nog niet gehad. Die ga ik morgen bellen. Ik ben al een beetje aan het solderen aan de printplaat. Mischien als het goed krijg heb ik een goede reserve computer

en als de vries geen computers hebben toch in amerika bestellen. Ben ik ook weer een ding wijzer.ik weet nog niet hoe het werkt vanuit amerika

gr nick

n hoefnagels 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.