close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Pick Up: Nieuwe radiator plus dop, motor in orde, toch verlies koelwater

Bouwjaar: 1995, Brandstof: LPG, Motorcode: 5.7 V8

Onze pick-up begon vorige winter koelwater en olie te verbruiken. Afgelopen zomer bleek de radiatordop niet goed te ontluchten en kwam er een nieuwe op.
Het water- en olieverbruik werd de afgelopen maanden erger en we waren bang voor een lekke koppakking. Vorige week naar de garage gebracht, volgens hen loopt de motor als een zonnetje en wijst er helemaal niets op een lekke koppakking. Wel bleek de radiator lek, er zit nu een nieuwe in, en de olie lekte bij het filter langs versleten pakkingen. Er is ook een nieuw oliefilter plus pakkingssetje ingekomen.
De olielekkage is nu over.

Nu verbruikt de auto nog steeds koelwater (wel minder). Bovenop de motor ligt een dikke slang, die was helemaal gespannen na een uur rijden. Toen we de radiatordop eraf haalden was de druk weg. Er komt dus te veel druk op het systeem en we zijn bang dat de radiator het hierdoor weer zal begeven. Wat kan de oorzaak zijn?
De waterpomp is 2,5 jaar geleden vervangen en de thermostaat 1,5 jaar geleden.

Geplaatst door

Annabel (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het is heel gemakkelijk,als je koelsysteem geen uitwendige lekkage vertoont,is je koppakking lek,ondanks de lekke koppakking kan een motor toch heel mooi lopen,een goede koppakkingcontrole doe ik door middel van de cilinders af te persen,als er druk op de cilinder staat en het koelwaterniveau stijgt is je koppakking lek.

veel succes

thebandit 0

17 jaar

Dank je voor 't meedenken! De garage dacht nog steeds niet aan een koppakking (motor slaat onder alle omstandigheden direct aan op 8 pitten, er komt geen wonderlijke rook uit de pijp en verder ook geen verdachte symptomen). Wel hebben we weer een nieuwe radiatordop gekregen en nu lijkt het waterniveau al een paar dagen gelijk te zijn gebleven, ook is de druk op de slang minder. Misschien werkte de ontluchting van de vorige dop (hoewel pas 4 maanden oud) niet goed en zat daar het probleem.

Annabel 0

17 jaar

De radiatordop bleek toch echt de boosdoener te zijn. Koelwaterniveau blijft erg netjes, ook na het trekken van een caravan door de Ardennen.

Annabel 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Pick Up of stel zelf een nieuwe vraag.