goededag,
Ik rij nu een dik jaar zonder problemen en met veel plezierin mijn TS.
Echter laat ik hem onlangs keuren en blijkt dat de remklauw links achter vast zit.
Das niet zo een groot probleem dacht ik dus ff de remcinder een keer bewegen en dan issie door de keuring.
Nou dus niet, de klauw blijft vast zitten.
Als ik de gelijde pennen een kwart slag verdraaid doet het perfect. dus als een speer naar de garage en goedgekeurd.
Nu zit hij weer muurvast, de gelijdepennen eruitgehaald en schoongemaakt klauw werkt weer perfect.
Na een paar keer remmen hoor je hem alweer aanlopen.
Nu de vraag moet ik de klauw vervangen of kan ik volstaan met 2 gelijde pennen.(die zowat nergens te koop zijn)
Op de luchtinlaat zit een vacuumaansluiting. weet iemand waar die op aangesloten hoort te zitten?
Er zit nu een slangetje op met een boutje erin?????
De auto heeft nu 290000 km ervaring en rijdt en schakeld verder probleem loos.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het belangrijkste is opgelost. Remkauw kompleet vervangen. en alles werkt weer perfect.
Ook de andere remmen maar gelijk uitelkaar gehaald en schoongemaakt en tot slot de remvloeistof vervangen.
Mocht er iemand weten waar het vacuumslangetje naartoe behoort te gaan hoor ik dit graag.
Plaats even een foto van het slangetje, de ts zit vol met vacuum, maar waarschijnlijk is ie van een koudloopregeling... je hebt een ts van 2000 en dat is net het tussen jaar, er is in de 2001 modellen nogal wat aangepast aan de regelingen op milieu gebied en als je auto van september 2000 of later is kan het al een 2001 uitvoering zijn. met een foto kan ik er misschien wat van maken.
gr
Peco Power
Oh ja, de geleidepennen goed ontroesten, en insmeren met siliconenvet.. (hittebestendig) en denk om de rubbertjes die op het einde van de geleide pennen horen!!!!! ook je remblokken en de glijvakken goed schoonmaken en insmeren met keramisch vet. zo blijft de zaak goed gangbaar en is bij het vervangen de zaak ook gemakelijk los te krijgen.
gr
Peco Power
Bedankt voor de reactie
De remmerij heb ik idd helemaal uitekaar gehaald schoongeschuurd en netjes met keramisch vet inelkaar gezet.
De geleidepennen met ATE vet. (was een tip van een opel monteur)
Van het slangetje maak ik vandaag een foto en zal hem plaatsen.
12 jaar
hierbij de foto van het slangetje waar het boutje inzit.
Hopelijk is hij duidelijk genoeg.
De 2e foto is van de by-pass slang van het koelsysteem. weet er iemand waar deze te koop zijn?
Deze slang is niet echt orgineel en zit in de bocht zo goed als dicht.
Alvast bedankt voor evt. reacties.
12 jaar
Tsja, dat vacuumpijple hoort een dun leidinkje aan naar de bak volgens mij, maak ff foto bij 1 van onze eigen ts en hoe dat hoort.....
DE slang heb ik wel , ik stuur je wel ff mail..... maar heb het nu druk, moet naar een meeting van pre 62 us cars...... ;_))
gr
Peco Power
bedankt zie de mail en de foto wel verschijnen.
De auto rijdt verder goed dus zo een haast is er nou ook weer niet mee.
Maar ik wil het graag een beetje orgineel houden.
Prettige dag op de meeting.
12 jaar
foto staat er al.....
mail volgt
ga ik zo gelijk aan de slag om uit te vinden waar het slangetje heen gaat.
12 jaar
hey john,
Dat slangetje gaat naar je bak.....
Aan de voorzijde zit een soort rond potje op je bak...dus recht onder je luchtfilter aan de voorkant...daar gaat het slangetje heen en zit hij op....
check voor foto.....staat ergens bij
Gegroet jan
12 jaar
Even een update.
Dat slangetje laat ik voor wat het is. Op de bak onder het luchtfilter huis zit geen potje.Helaas.
Voor de rest heb ik zo een beetje alle slangetjes en bedrading nagelopen ,en bedrading hier en daar voorzien van nieuwe tape.
Ik kan niet echt een vacuumslang vinden die door geknipt is, met een aftakstuk er tussen.
Gezien dat de motor verder netjes loopt laat ik hem dus lekker hangen.
De remmen heb ik ook gelijk even nagelopen en mijn wielen draaien weer soepel rond.
De auto is weer helemaal oke
Bedankt voor het meedenken en de reacties.
Jan mooie reportage trouwens die ga ik zeker bewaren.
Peco jouw heb ik even een mail gestuurd.
Groeten John
12 jaar
John,
Sorry ik heb het wat druk, maar heb je mail beantwoord.
gr
Peco
De slang is vervangen en de auto is weer orgineel.
Bedankt voor de hulp.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar