Chevrolet US Trans Sport: temperatuurmeter loopt op

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.4

goeiedag ik rijd sinds 4 jaar in een chevrolet trans sport 1998
mijn temperatuur meter stond altijd tussen de 40 en 100 toen was alles prima
nu sinds kort loopt de temp wel eens bijna naar t rood dan doet de kachel t ook niet meer
dat gebeurt dan al binnen 10 minuten nadat ik gestart heb maar soms loopt ie richting rood en dan loopt de meter weer heel snel
terug naar de goeie temp en dan doet de kachel t ook weer
als de motor weer zo heet wordt en ik zet de motor uit en ik open de dop van de radiateur een stukje dan loopt de koelvloeistof
via dat kleine slangetje door in de radiateur en dan gaat de temperatuur weer wat omlaag
overigens heb ik niet iedere dag last van dit probleem maar t gebeurt wel steeds vaker
vandaag is de termostaat vervangen maar t probleem blijft nog steeds
ook is weleens me lampje van de koelvloeistof gaan branden terwijl er nog zat inzat
ik heb t idee dat de koelvloeisof niet door de radiateur heen loopt omdat t reservoir dan helemaal tot zijn nek vol staat en als ik de dop van de radiateur open loopt t wel weg
wie heeft een idee wat t kan zijn
mvg peter

kagie36

Geplaatst door kagie36 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

hellbat (0) PRO, 11 jaar geleden

Mijn eerste ingeving is koppakking defect.

kagie36 (0), 11 jaar geleden

daar was ik al bang voor dat zal wel een dure reparatie zijn

Highway (135) PRO, 11 jaar geleden

Waterpomp? soms kun je het zien dat als de thermostaat open gaat zie je de koelvloeistof stromen.

kagie36 (0), 11 jaar geleden

de thermostaat is gister gedaan en de waterpomp vorig jaar

ford'65 (0), 11 jaar geleden

-Kan nog luchtbel zijn.....deze wagens zijn soms lastig te ontluchten....

Bij mij begon het ook met een temperatuur verschil................transsporter '99 185.000 km

Voor de zekerheid kan je laten meten of er uitlaatgassen in je koelvloeistof zitten....co meter....

Resultaat zie foto's..... ik denk toch 99% koppakking.....gaan vrijwel altijd een keer bij deze motoren...


http://s195.photobucket.com/albums/z130/...!cpZZ12QQtppZZ16

kagie36 (0), 11 jaar geleden

ik heb vandaag nog even iemand laten kijken die heeft m ook ontlucht maar hij denkt ook de koppakking
dus ik heb een afspraak voor vrijdag voor een nieuwe koppakking hoop dat t dan goed komt
maar dat laat ik u zeker weten
zijn er nog dingen die ik dan ook nog moet laten doen als ze dan toch bezig zijn
gr peter

dannymdouma (0), 11 jaar geleden

Hoi Peter,
Niet de koppakking maar de V-pakking wil nog wel eens defect raken. Maar dit is redelijk makkelijk te zien daar over het algemeen het oliepeil hoger staat dan normaal.
In ieder geval geen vloeibare shit erbij gooien om lekken te dichten.
Als je de reparatie laat doen de verbeterde pakkingset gebruiken oudere typen zijn gevoeliger op doorslaan.
Overigens checken of er niet wat lekt is niet verkeerd lekke waterpomppakking slang of radiateur radiateurdop. Het wegvallen van verwarming is het wegvallen van druk.
groet Danny

Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden

Lekke v-pakking is te detecteren door ff met een lange schroevendraaier vooraan op het blok bij het inlaatspruitstuk langs ff te voelen, zit daar kvs aan, dan is waarschijnlijk je v-pakking lek, bij ernstige lekkage loopt het naar beneden, bij je startmotor langs.... maar er zijn ook een paar leuke korte slangetjes, die nogal eens lek willen worden, en die moet je ook checken...
Ik zou eerst eens de zaak op druk zetten en kijken of je ergens iets ziet lekken, daarna de zaak laten snuffelen op co, om zeker te zijn dat het geen lekke kop is, en dan pas tot reparatie overgaan... oh ja, als ze toch de zaak er af halen, het is 9 van de 10 keer de achterste koppakking en hij lekt in het hoekje ter hoogte van de dynamo... maar ... beide koppen eraf, laten vlakken, afpersen en checken op klep en klepzittingslijtage, je dynamo, kun je nu heel gemakkelijk uitbouwen, dus die evt laten reviseren, (uitbouwen kost normaal al gauw meer dan de revisie) nieuwe thermostaat en mijn ervaring bij een lekke kop (hoge drukken) de waterpompen gaan al vrij snel daarna kaopt, dus dieook maar vervangen. natuurlijk schone olie en filter en natuurlijk minimaal een set nieuwe bougies.....


gr

Peco Power

kagie36 (0), 11 jaar geleden

even een update
na een week zonder ts vandaag een telefoontje van de garage
dat me cilinderkop lek is dus nog steeds geen idee of me temp goed is
weet iemand toevallig of de werking van me airco hier ook mee te maken heeft

gr peter

Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden

Nee de airco heeft hier niets mee van doen... en is het nu een lekke kop, een lekke koppakking, of een lekke v-pakking.... veel garages hebben niets met amerikanen, omdat ze er weinig of nooit mee in aanraking komen... geeft ook niks, er zijn zat niet amerikaanse auto's waar bij ik denk...OMG, wat hebben ze nu weer bedacht.....
Maar laat een diagnose stellen bij een geinteresseerd bedrijf.... voordat je een auto gaat repareren waar bij je meer kwijt bent aan reparatie dan de waarde van de auto......

gr

Peco POwer

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.