Chevrolet US Trans Sport: Remklauw linksachter blijft vastzitten

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.4

Enige weken geleden viel mij op dat het brandstofverbruik van mijn Chevy aan het toenemen was. In de eerste plaats hechte ik daar niet zioveel waarde aan gezien het filerijden en het wat gehaaster rijden.
2 weken geleden echter ging het Abs en TCS lampje branden eerst af en toe daarna permanent.
In eerste instantie was er niets te vinden todat ik bij het linkerachterwiel ontdekte dat deze vast bleef zitten.
Eerst alle remmen gereinigd en ook geconstateerd dat overige remmen goed werken. Wel de schijven en blokken gewisseld van de voorzijde daar deze richting vervanging gingen.
wat blijkt is dat de klauw wel aangrijpt maar niet goed terugloopt. Wanneer met een lijmtang er druk op wordt gezet is deze niet in te drukken even licht remmen en daarna zakt de zuiger wel weer afdoende in.
Nu is het wat minder na een reeks keren herhalen Ik kan geen reden ontdekken waarom deze zou mmoeten blijven hangen.
IS er nog een andere reden of moet ik de klauw reviseren cq andere halen op de sloop?

groet Danny

dannymdouma

Geplaatst door dannymdouma (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

Zijn de geleidepennen wel goed gangbaar Danny?? Remslangen wel goed open, niet dichtgeroest? en... tcs en abs, ...is vaak een wiellager.....

OOk je remvloeistof ververst??


gr

Peco Power

dannymdouma (0), 13 jaar geleden

Goedemiddag allemaal en ook de beste wensen voor 2011.

Hoi Peter
Geleidepennen zijn brandschoon en ook weer voorzien van vet. De remolie moet nog ververst worden daar dit met de feestdagen niet lukte. Zou volgens het boekje een kleine 2 jaar terug zijn.
Wielspeling niet gemeten en ook geen rare geluiden in deze dus lager is een beetje 2e optie.
In ieder geval weer APK tot en met dec 2011 zelfs met de steekproef kwam deze aktie niet boven.

In ieder geval laat ik de remvloeistof vervangen met een 2 weken (tijd) kan het ook zelf maar heb geen sparedelen mocht er wat afbreken en op straat liggen vind ik momenteel niet al te fijn.
Heb dit net gedaan voor het repareren van stuurpomp Chevy G30...(oliekeringen lek)

groet Danny

dannymdouma (0), 12 jaar geleden

Zo ja ik weet het is een goed jaar later.
Ivm defecte computer was het voor mij bijna niet meer mogelijk om normaal in te loggen.

Over de topic tja probleem bleef en hierna dus van de sloop een goede remklauw gehaald, bij demontage bleek door de bovenstaande kwaal de remschijf gegroefd te zijn geraakt en die metteen met andere kant vervangen.
Alles weer voorzien van frisse olie en natuurlijk enige weken later weer hetzelfde probleem maar nu rechts.
Zelfde oplossing en geen last meer.
Remleidingen waren nog in perfecte staat.
Heb na een klein ongeluk mijnerzijds de leidingen moeten vernieuwen vanaf wielkast voor tot achter.
Vervangende remleiding van een goede sloper weinig roest.
Leiding volledig gereigd met koperborstel en hierna bespoten met zinkspray.
Het is een eenvoudige manier omde leidingen te beschermen daar deze toch wel roestgevoelig zijn net zoals de oliekoelerleidingen overigens.

groet Danny

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.