heb hier een corvette c4 1994, slaat niet aan, heeft heel even gelopen na lang volgas doorstarten, haalt volgas dan met moeite 700 rpm.
loopt wel regelmatig/geen backfire.meet dan zo goed als geen vacuum in inlaat?? ( egr even afgedopt,helpt niet.
nieuwe rotor/verdelerkap, goede bougies, goede vonk, timing ok, brandstofdruk 5 bar, compressie goed, injectors spuiten in,
bougies worden niet nat na lang starten.
iemand een idee??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je wel reactie op het dashboard? IK neem aan dat deze een digitaal dashboard heeft. zo niet, dan even het rechterportier openen en de zekeringkast die daar in de zijkant van het dashbord zit, alles even controleren op oxidatie.
Zo niet, dan moet je de rembekrachtiger even checken, als die lekt krijg je ook te weinig vacuum
gr
Peco Power
Hoor je de benzinepomp ook draaien als je de auto op contact zet?
heb je de brandstofdruk gecontroleerd? moet 40/42 pond zijn
ook heb je oliedruk nodig, als die niet boven de 4 psi komt geeft de ecu geen signaal naar de ontsteking en de inspuiting
gr
Peco Power
brandstofdruk is ong. 5 bar !! oliedruk voldoende, zekeringen allemaal ok.
Okay, je hebt dus een lt1 motor, maar je spreekt over een 94 er, is die ook 94 in de code? (een late 94 er is eigenlijk een 95 er) en toen zijn er wijzigingen uitgevoerd aan zowel ecm, injectiesysteem en ontsteking.
Uitgaande van een 94 er, de massa air flow meter is ook gecontroleerd? Op deze auto zit al eobd! probeer hem eens uit te lezen. (was een vroege versie, maar zit er op). Vreemde is: je hebt vonk en brandstof, maar hij slaat niet aan, en op remmenreiniger slaat ie ook niet aan?
Benzinefilter en benzineretour gecontroleerd (deze laatste geeft ook regelmatig problemen).
Gr
Peco Power
heb hem proberen uit te lezen met brainbee 6000, krijg geen verbinding met ecu.
remmenreiniger helpt ook niet.
ik vind wel dat de retourdruk niet veel minder is dan de aanvoer. zou er teveel retour gaan? heb de injectors eruitgehaald, toen gestart,komt een
klein wolkje brandstof uit de injectors tijdens het starten.
gr. bram.
Als je remmenreiniger inspuit en hij slaat niet (een beetje) aan heb je een ontstekingsprobleem. Je zou de retour even kunnen dichtknijpen.
Zeker weten dat het een evt alarmstoring kan zijn? Is de vonk gewoon dik 2 mm?
Zit de kat dicht?
succes
Marcel heeft hem denk ik, dichtzittende kat!!! of de lucht massa meter, verklaart het slechte inspuiten, want verkeerde waarden en hierdoor geen brandstof inspuiting, verklaart ook de hoge retourdruk, want geen brandstof nodig ivm zgn hoge waarde. Uitlezen met de brainbee? heb ik geen ervaring mee, gebruik hiervoor snap-on, maar wil niet altijd zeggen dat de storingen naar voren komen. Ik probeer te analyzeren wat er nog meer niet deugt...
Ik stuur je een adres met heel veel vette ervaring (per mail ivm reclame etc etc)
Gr
Peco Power
en je weet zeker dat je distributie niet versprongen is ??dan heb je ook geen vacuum
15 jaar
Compressie meten denk ik ook evt. Ook als nl. de inlaat dicht of verstopt zit meet je vrijwel geen compressie. Als de motor niks kan aanzuigen kan hij ook niks comprimeren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Corvette of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar