Chevrolet US Trans Sport: slijtage voorbanden

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG

Ik heb opvallende slijtage aan mijn voorbanden. Beiden slijten aan de buitenzijde beduidend meer dan de binnenzijde. Ik houd de spanning netjes op 2.4 bar en ben geen scheurijzer. Iemand ideeen hierover? Heeft het te maken met stuurbekrachtiging? Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Ik heb wel een fotootje maar kom er niet uit hoe dat toe te voegen.....Toch wel, zo?

[url=http://img840.imageshack.us/i/dscf0374y....][img]http://img840.imageshack.us/img840/5055/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

transploft

Geplaatst door transploft (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

TransSport2003 (0), 13 jaar geleden

Dit heb ik ook gehad, zij het in veel mindere mate. Er kan natuurlijk ban alles aan de hand zijn, zoals verkeerde uitlijning of verkeerde wielvlucht. Dit kan je laten controleren bij een bandenboer. Ik zou echter eerst even kijken of geen geen versleten wiellagers hebt. Die waren bij mij na 160.000 km op. Gevolg: speling op de wiellagers, waardoor de banden ook scheef gingen afslijten. Of dit bij jou het geval is, dat kan je controleren door de auto op een kolombrug te zetten en het wiel vast te pakken met twee handen, één aan d ebovenkant en één aan de onderkant. Kan je nu het wiel bewegen, dan zit er speling op je lagers en is vervangen het beste. Eventueel daarna nog laten uitlijnen (weet niet of dit noodzakelijk is na vervanging wiellager, heb ik wel laten doen, omdat ik meteen de draagarmrubbers heb laten vervangen).

Succes ermee.

Groetjes,
Henk

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

Dit kan van alles zijn, slechte wiellagers, slechte stuurkogel, fuseekogel, draagarmrubbers, Versleten schokbrekers, verkeerde uitlijning.

Dus auto op de brug (een 4 kolomer voor controle draagarmen/fuseekogels, en op de tweekolommer voor controle wiellagers, stuurkogels.)

gr

Peco Power

nlpete (0), 13 jaar geleden

Hoe weet je trouwens dat je schokbrekers versleten zijn?

Gr,
Pete

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

dan breken ze je schok niet meer....
Maar dat zie je vaak wel, de olie loopt er uit, de auto klapt als je over een richel of gat in de weg rijdt (de schokbreker vertraagd het naar beneden klappen van het wiel door de veerdruk) en blijft lang nadeinen als je hem naar beneden drukt en weer loslaat.

gr

Peco Power

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.