hallo,
Ik zit met een probleem , waarschijnlijk is de 5 standen schakelaar van mijn ventilatie defect.
Als ik de ventilatie schakelaar aanzet dan gaat de ventilator bij het motorblok op volle toeren draaien en is dan ook niet meer af te zetten.
Dit geeft ook een probleem met de verwarming van de auto, deze blijft koud omdat de ventilator staat te loeien.De temperatuur meter gaat ook aardig op en neer.
Er zat voorheen al een mankement in de 5 standen schakelaar namelijk dat stand 5 niets meer deed.
Is dit onderdeel makkelijk te vervangen? en zoja kan iemand mij dat uitleggen?
Alle suggesties zijn welkom.
Ik hoop dat jullie dit snappen
Met vriendelijke groet
Robin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Temparatuur meter die schommelt => lucht in systeem, thermostaat defect, kvs nivo te laag. Brandt je motormanagement lampje ook?
Kachel heeft een kapotte regelweerstand, zit achterin het dashbord, bij de kachelmotor, kun je heel lastig bij.
Is je airco nog goed op druk? als je de kachel aanzet op stand voorruit, gaat automatisch je airco meedraaien, en slaat ook die fan aan om de aircoverdamper te koelen. Maar waarschijnlijk stuurt je motormanagent die fan aan omdat er een storing is gelokaliseerd. je zou de auto eigenlijk moeten uitlezen, kan gewoon met zo'n goedkoop autoscan kastje, vast wel een all round garage in de buurt die zo'n kastje heeft. Plaats de codes hier maar, kan ik je wel vertellen wat er aan schort.
gr
Peco Power
hallo mercury,
Toevallig heb ik dat kastje in bezit en tot mijn verbazing gaf het 2 foutcodes aan nl. p1441 - p0446
En opeens doet mijn stand 5 op de schakelaar het weer dus die is niet defect maar het blijft koud
Ik hoop dat jij dat wat aan deze codes hebt
Groet Robin
14 jaar
P1441 Evaporative Emission (EVAP) System Flow During Non-Purge
http://www.obd-codes.com/p0446
Heb je de codes gewist?
Komen ze direct weer?
Dit heeft te maken met je EGR, dit moet gereinigd worden, of je hebt een vacuum probleem met de pcm valve
gr
Peco Power
Hallo Robin, ik ben geen expert maar heb inmiddels enige ervaring met mijn chevy 1500 die erg op de jouwe lijken.
Mijn chevy staat in de winter in de stalling. Ik haal dan de -pool er af om niet een lege accu te krijgen. Omdat het lastig is de amerikaanse -pool aan te sluiten bibberde ik wel eens met als gevolg dat de spanning er snel weer af ging terwijl de computer half opgestart was. Effect hiervan was een paar keer dat de fan ging loeien en alleen stil te krijgen door de spannin er weer af te halen (het komt nu niet meer voor omdat ik een -onderbreker er tussen heb gezet).
Ook heb ik inmiddels de voorschakel weerstand gereparreerd ( ook die van een kennis). De voorschkelweerstanden (voor de lagere snelheden) bestaan uit sporen op een printplaat en die willen na een jaar of 10 wel eens breken. Even doorsolderen en het probleem was opgelost.
Succes, fokko
14 jaar
hallo allen,
Ik heb de codes gereset en ze komen niet meer terug, het niveau van de kvs was te laag , deze bijgevuld dus waarschijnlijk was dat de hele oorzaak hoop ik.
De ventilator houd nu de temperatuur weer netjes bij.
Ik heb een afgelopen weekend flink mee gereden en geen problemen meer.
In ieder geval bedankt voor de informatie en hulp.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar