👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste lezer,
Ik heb sinds 2dagen een andere chevrolet transsport AWD versatrack aangeschaft.
Geeft een foutcode P1635.
Ik heb nu verschillende dingen hierover gehoord maar weet niet wat nou juist is.
Tire/axel ratio out of a accepteble range. Of; Databus powertrain missing message f.air condition control. Of; 5-volt reference (A or 1) circuit.
Het gaat me nu iets te ver. Code is gekomen na een keer wat sneller optrekken als ik anders altijd doe.(ben dus rustige rijder)
Wie weet raad?
Mvg, Remco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P1xxx codes zijn vrij en verschillen per fabrikant en soms zelfs per motor.
Voor zover ik weet is het bij Chevrolet een probleem met het 5-volt reference circuit.
De motor-computer maakt die 5 volt aan om een aantal sensoren mee te voeden - zoals gasklep positie sensor.
Is er een sensor defect (inwendige kortsluiting) of een sluiting in de kabelboom dan wordt er te veel 5 volt gevraagd en daalt het voltage. Zonder elektrisch schema ga je dat niet 1,2,3 vinden.
Hoi Remco,
Klopt helemaal wat Oldford daar zegt maar wellicht een snelle om het zoeken wat te vereenvoudigen is om onder de auto te kijken en te kijken of al dan niet bekabeling van de sensoren beschadigd is. De bekabeling voor achterste sensoren loopt langs linkerzijde dus wellicht iets gekraakt met opkrikken van de auto.
Zoniet stekerverbindingen controleren op water geldt bij aansluiting sensor als ook bovenin wielkast.
Als je de stekers los laat en foutmelding is weg (je houdt dan even een ABS tcs foutmelding) dan weet dat hetbij de wielsensoren moet zitten.
groet Danny
12 jaar
Danny, wat hebben wielsensoren van het ABS met de motor of automatische bak te maken?
Wielsensoren activeren ook de TCS en sturen ook de bak hetgeen Low traction in display kan geven.
Heb dit bij mijn eigen TS zodra dit inkomt staat gasklep gesmoord je kan intrappen gebeurd niets meer, wel met gas los en weer accelereren beetje bij beetje.
Vandaar dus deze inbreng.
groet Danny
12 jaar
Bedankt voor de reacties.
Voor alle duidelijkheid,ik heb geen storing op het abs. Alleen brandde het check engine lampje wat een dag later zelf weer uit ging. Bijkomend fenomeen wat ik vergat te vermelden is dat hij bij los laten van het gas niet snel terug naar stationair gaat. Opvallend was deze morgen tijdens het uitproberen rijdend in de 2e versnelling dat hij zonder dat ik gas geef gewoon door blijft daveren. Dat kost en teveel benzine en ik moet veel meer remmen. Ik zal in iedergeval die punten die jullie hebben genoemd trachten te localiseren.
Grt. Remco
12 jaar
Dit kan een defecte TPS (throttle position sensor) zijn. Bedoel je met 2e versnelling de 2 op dashboard of 2e trap automaat?
TPS is gemaklijk te meten kan ook zijn dat deze vervuild is een hele grote weerstond tot oneindig in de verschillende standen met de loper is een defect.
Het check engine is een normale bij foutmeldingen en zal uitgaan bij wegvallen van storing afhankelijk hoe , en anders moeten worden gereset (accupool los) Is overigens de foutmelding terugkomend na reseten of dit nog niet geprobeerd.
groet Danny
12 jaar
Na het resetten kwam de storing weer terug.Maar dan wel bij stevig gas geven. Met de 2e versnelling bedoel ik dus de 2 op het dashbord inderdaad.(is 2e trap)
Ik zal morgenochtend verder zoeken. bedankt weer voor de tip. wordt vervolgd.
Groet, Remco
12 jaar
Buiten het 5volt reference circuit krijg je geen storing? vreemd, maar de TS is een electronische kwelgeest soms. Heeft de auto lang gestaan voordat jij hem kocht? wat voor accu staat er in, en met wat voor polen? massa aansluitingen goed? PCM, de stekkers al vanaf gehad? En idd een kapot wiellager of een slechte verbinding van het abs geeft al hele rare signalen naar de bak maar dan brandt vaak het abs lampje in combinatie met tc of. heb je de tc (traction control) al uitgeschakeld en dan weer gereden? Probleem is dat je ooknog eens een versatrac hebt met een bijspringende achterwielaandrijving... wel d achterste aandrijvingen geserviced? (is daar achter te komen... ) daar zit namelijk een hele speciale olie in, kost een vermogen de liter die witte emulsie.. Maar zou beginnen met controleren van de accupolen en de massa, dan de waarden naar de pcm meten.. en resetten met de accupolen los... zoals Danny zegt, leuk, behalve als je alarm op tilt slaat en je deuren en vergrendeling van slag gaan. gewoon uitlezen en resetten met de kast!
gr
Peco Power
een set slechte kabels, geoxideerde bobinepunten en verkeerde bougies geven trouwens ook dit soort vreemde klachten...
Peco Power
Bedankt weer Peter, Ik ga verder controleren. Ik heb er trouwens geen t.c schakelaar in zitten. Zie er ook geen controle lampje van. Mijn vorige ts alleen voorwiel aangedreven had dat wel. Of dat zo hoort?.... Interessant allemaal.
Grt, Remco
12 jaar
foutje van mij, de versatrac heeft geen traction control knop klopt
gr Peco
Inmiddels een paar kleine dingen kunnen doen. Accu is ok.Polen schoon gemaakt.Zag er eigenlijk wel goed uit.Wiellagers volgens mij goed. Of de service van de achteraandrijving is gedaan weet ik niet. Vorige eigenaar kon er ook niets over zeggen.Stekker verbindingen naar wielen o.k. Gisteren op weg naar werk storing er bij.P 0113 is intake air temperaturecircuit high input. Na resetten vanmorgen weer naar huis geen probleem gesignaleerd. Blijft nog wel verhoogd stationair lopen. We kijken verder. Overigens heeft de wagen maar net een ton gedraaid.
wordt vervolgd.
Grt. Remco
12 jaar
Denk dat het zit in je koude start emissie hulpjes, die blazen bij cil 1en 6 extra lucht in koud, dan zijn de emissies lager.....geven soms problemen en ik zou de stkker van de luchtinlaat temperatuur ff los halen, ff schoonmaken, kan ook de 5 volt boosdoener zijn.. zit achter de map sensor.....
gr
Peco Power
Ik heb er helaas nog ff geen tijd voor gehad. P 0113 kwam er weer in. Lastig. Morgen ff kijken.
Grt, Remco
12 jaar
Duurde weer ff voordat ik tijd had om verder te gaan. Ik heb nu gasklep huis en alle sensoren die er op/aan/in de buurt zitten losgehad en schoongemaakt. Tot nu geen storing meer. ook kwam ik erachter dat er een vacuumslang los lag van af de luchtaanzuigslang naar achterzijde motor/bak ? Ik heb het niet goed kunnen zien. Alles op de tast.Kun je heel moeilijk bij. Iets te dikke armen vrees ik. Bij het gas loslaten heb ik nog wel de indruk hij te weinig snelheid verliest.Als er nog meer suggesties zijn dan hoor ik het graag. Tot zo ver.
Grt, Remco .
12 jaar
Helaas toch weer P1635 terug. Zou het te maken kunnen hebben met een regelaar die het stationaire toerental hoort af te regelen? Ik weet niet precies hoe dit te omschrijven.
Andere vraag; Hoeveel van die speciale olie is benodigd om het versatrack systeem te verversen?
Grt, Remco
12 jaar
niet eens zo veel, een litertje of twee, achterin iets meer dan een flesje en voor ook zoiets.
volgens mij kost die zooi iets van 45 euro per flesje, moet ff mijn onderdelenspecialist naar de exacte prijs vragen, maar hij heeft het op voorraad, dat weer wel.
zou het stappenmotortje kunnen zijn, die kost je niet de kop.... en de pcv valve heb je al vervangen?gr Peco
Ik denk op de goede weg te zijn. Stappenmotortje zit boven op het gasklephuis.Die heb ik er afgehad en schoongemaakt. Storing nu soms nog terug.Zou dit motortje er ook de oorzaak van kunnen zijn dat hij meer verbruikt dan anders? Het wordt steeds beter. Denk hem toch te vervangen. Kun jij die voor mij regelen Peco? En die olie evt ook?
De pcv valve had ik al gecontroleerd en die is goed. Ga morgen weekje met mijn Pan st1100 op stap dus wordt ff stil.
Alvast bedankt voor de reacties. Groet, Remco
12 jaar
Hoi Remco,
Heb je een mail gestuurd met de gegevens van mijn onderdelenleverancier, zal hem ook nog ff inseinen. Het is eigenlijk not done om hier op Problemcar om onderdelen te vragen, dus vandaar ff via de mail.
gr
Peco
Thanks, Je hebt gelijk. Komt goed. Wordt vervolgd.
Grt, Remco
12 jaar
Helaas komt storing toch weer terug. Ik heb vandaag weer alles losgehaald en alle punten die 5 volt moeten geven nagemeten. Ik heb gemerkt dat de mapsensor ook 12v te verwerken krijgt en volgens de manual zou dat maar 5v moeten zijn. Betekend dat misschien dat de pcm de boel in de war stuurt? En zo ja wat kunnen we evt daaraan doen?
Groeten, Remco
12 jaar
Auto heeft nu een verbruik van 1:4 echt niet normaal meer. Loopt onregelmatig zodra hij warm wordt.Inhouden bij gasgeven en soms dan ineen keer als een haas ervandoor om vervolgens weer in te houden. Helaas ben ik er nog niet uit. door tijdgebrek ook geen kans om verder te zoeken. Heb auto nu weg gebracht naar garage,kunnen ze daar ff verder puzzelen.
wordt vervolgd.
Grt, Remco
12 jaar
Auto staat bij garage. Net vernomen dat ze er ook niet direct een oplossing voor hebben. Gaan het ook nog proberen met andere pcm.wordt dus weer vervolgd. Grt. Remco
12 jaar
Ben 1000 euries verder en nnix opgeschoten,dus als er nog suggesties zijn hoor ik ze graag.
Gr. Remco
12 jaar
IK zie m wel Remco, gaan Jan en ik wel ff meten en speuren......
gr
Peco
Tof! Alvast bedankt. Grt, Remco
12 jaar
Het heeft even geduurd maar dat geeft niets.De oplossing is gevonden. Het probleem werd veroorzaakt door een defecte boordcomputer.Die heeft de boel in de maling genomen. Bc is vervangen. Probleem opgelost. Rijdt weer als nieuw!
Aan alle die hebben meegedacht en geholpen,ontzettend bedankt.
Vr.gr Een blijde rijder.
Remco
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar