close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Trans Sport: stuurhuis kapot!!!!!!

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.4 v6

Hallo mensen,

Mijn stuur van de chevrolet begone te haperen en zwaarder te sturen sommigen momenten!
Nu lag er een klein plasje olie onder het stuurhuis en was er een dopje aan de onderkant eraf.
Nu is mijn vraag: wat is er precies aan de hand?

gr marc hotting

Geplaatst door

marclovesallee (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

sorry, het bouwjaar van mijn transsport is 1997!

Marc, check even de olie in de stuurbekrachtigingspomp, zit aan de bijrijderskant (waar de v-snaren zitten) achter de motor. zit hier nog genoeg olie in? zo nee, dan bij vullen kijk ff in het boekje wat er in moet, bij deze wordt iets anders gebruikt dan atf (automaatbak olie) maar voor nood kan dat er ook wel in. niet te veel erin, net een beetje aan de peilstok is genoeg (zit aan de dop vast). Dan de auto starten en rustig het stuur van links naar rechts draaien en weer terug. nu oliepeil weer checken, weer bijvullen, maar ook weer niet meer dan tot onderaan de peilstok. nu weer draaien aan het stuur, nu moet het sturen al weer lichter gaan. nu ff oude krant onder de auto leggen en wat gaan sturen, check op lekkage, en waar het wegkomt. komt het uit het stuurhuis zelf, dan heb je een kostbaar en tijdrovend probleem, lekt
het uit 1 van de slangen, dan is de schade te overzien.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

Stuurhuis moet vv worden zo te lezen is de terugroepaktie nooit uitgevoerd bij jou auto.
Als je opzoek gaat naar een stuurhuis kijk ook even wat die van een Sintra kost deze is namelijk het zelfde.

vd Lans 0
badge

15 jaar

Hallo Peter,

Ik heb geprobeerd wat je zei,en het werkt niet!
Het dopje onder aan het stuurhuis is er weer uitgevallen inclusief borg ringetje!
Als de wielen nu recht staan staat het stuur nu ook een kwart naar rechts..

Als je nog verdere opties hebt dan hoor ik het graag en als ie echt kapot is dan hoor ik het niet zo graag maar
dat is dan maar de realiteit!

Als jullie dan een goedkoop adres weten om het te laten maken dan hoor ik het graag..
Of iemand die de transsport wil kopen dan ook?

met vriendelijke gr Marc hotting

Marc,
Bart schreef het al (en die heeft echt heel veel verstand van deze auto's en heeft er denk ik tientallen in onderhoud) stuurhuis kapot omdat er geen terugroepactie op is uitgevoerd. Dat wordt dus sleutelen, een universeel garagebedrijf moet dat kunnen, een stuurhuis is een stuurhuis.
Vraag bij de automaterialenhandel de prijs op voor het stuurhuis van een Opel Sintra!! zoals Bart al zei, das dezelfde (ook dezelfde auto, alleen iets korter) of vraag op de sloop. Slopers voor usa delen: www.autopart.nl www.vandenbergusacars.com Luyben soest (geen website) www.cars-parts.nl nieuwe delen: www.tyra.nl www.cpusaparts.nl www.catalina.nl www.pch.nl in duitsland (hannover) www.cars-stripes.com hier kost een compleet gereviseerde 350 euro, moet je eigen wel ingeruild worden. Hier een nederlands bedrijf dat reviseert, Opel Sintra kost daar 395. http://www.hydroline.nl/PDF/Prijslijst-2...

Je Transsport zo verkopen is geen optie, een 97'er brengt zonder mankementen miss 2500 op, zo met een kapot stuurhuis nog niet de helft.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

Okeej dus ik mag rekening houden met een dure grap! dat gaat mezelf echt niet lukken!
Mischien weet iemand van jullie of dat er iemand is die dit voor mij zou kunnen maken(prijs opgave erbij graag).
En jah als er wel iemand is die wil bieden dan mag dat natuurlijk altijd!
En dan heb ik nog een achterruitenwisser die gemaakt moet worden en me rechter elektr raam!
Een volledige prijs opgaaf van dit alles zou fijn zijn mits jullie iemand weten of een van jullie?
Graag wil ik jullie bedanken voor de reacties!

Marc Hotting

Marc,
we geven hier tips of oplossingen, voor commerciele prijsopgaven moet je hier niet zijn, anders vegen de mods je er zo af

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

je achterruitewisser is gewoon vast gaan zitten, gewoon ff loshalen, smeren en gangbaar maken, dan nieuwe zekering er in en dan gaat ie wel weer (lagertje zal wel wat herrie maken, maar dat geeft niks.) je raam, raambediening even de schakelaars eruit en schoonmaken, anders deurbekleding er af en stekkers op de motor schoonmaken, raamgeleiding smeren.
Ga nou gewoon ff bij een bedrijf in hoogeveen of coevorden vragen wat het ongeveer kost. je kunt ook naar broeksema lutten bellen, die doen amerikanen, google even wat rond, miss zit er wel iemand bij je in de buurt die het voor een redelijk bedrag wil doen, wie doet normaal je onderhoud? naar aanleiding van de klachten vrees ik dat het onderhoud er en beetje bij blijft (ruitewisser, raambediening) bezuinig daar bij deze auto's NOOIT op, zeker motorolie en oliefilter!!! elke 10/12000km vervangen!!! anders krijg je nog veel meer hele dure reparaties! Ik heb je eerder al tig adressen gegeven, wees zelf ook een beetje creatief.

suc6

Peco power

Mercury 0
badge

15 jaar

Hoi,,

Auto wordt morgen voorzien van een gereviseerd stuurhuis!

Ik heb motortje van de achteruitenwisser helemaal uit elkaar gehaald,nu is het feit dat zodra hij contact maakt met het stroom,hij wel tikt.
Dis idd hij zal wel vast zitten,geprobeert beweging in te krijgen!is wel gelukt aleen de tandwielen draaien en het motortje niet(ook nog niet onder stroom)Dus waarschijnlijk nieuw motortje!
Rechterraam is ook gerepareert!
Nu nog een probleem de voor ruitenwissers!
Zodra je die uitzet blijven de wisser naar boven in de ruststand staan,nu is mij verteld dat is het relaidje dqat niet goed funcioneert!
Opzich geen probleem maar ik zou nieten weten waaar dit ding zit.
Kheb de motor van de ruitenwisser gevonden en kan het niet vinden.
Mischien kan iemand me de weg wijzen?

Gr marc

http://wiki.answers.com/Q/How_do_you_fix...

http://www.2carpros.com/forum/2003-chevy...

lees dit ff door (helaas in het engels) maar hier staat het probleem in omschreven plus een oplossing! Kijk wel uit voor je vingers!!! en denk erom, op de spoel van de ruitewisser motor staat een hele gemene spanning (tenminste bij de vorige types, en ik heb daar hele slechte ervaringen aan[wat krijg je daar een optater van!!]). dus contact af. www.cars-stripes.com voor de delen of de nederlandse onderdelenleveranciers Tyra, bunschoten, pch rotterdam, c&p parts limburg, catalina parts limburg. Ik heb zelf de verbeterde versie er al op zitten, maar ook die kan mij niet bekoren. Ruitewissers aanzetten blijft altijd spannend!! vooral het uit de ruststand komen of weer terug gaan gaat gepaard met hevig gekraak/knal en de afstelling komt heel precies , anders slaan ze bij 150 over de lijst om de ruit heen.

Oh ja,
voor gebruikte delen, autopart den dolder, van den Berg in Axel, Luyben Soest of rooie ben amsterdam usa car demontagebedrijven.


gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.