Chevrolet US Trans Sport: thermostaat of waterpomp

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 3.4

hoi wie kan mij zeggen welke van de twee stuk is.het is begonnen met voor een rood licht of ergens anders te stoppen dat de temparatuur omhoog ging en hij koude lucht gaf van het moment ik vertrok kwam de temparatuur terug op zijn normale stand en terug warme lucht maar niet zo warm als ervoor(ongeveer 1 week geleden) dus ik dacht is niet zo erg ,nu gisteren rijd ik 20 km niks aan de hand ,ik vertrek 1 uur later en 5km verder temparatuur in het rood en ben ik onmiddelijk gestopt en heb hem naar huis laten takelen.nu is mijn vraag is het de thermosstaat of de waterpomp? gr witspoek

witspoek

Geplaatst door witspoek (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

witspoek (0), 11 jaar geleden

thermostaat eruit gehaald getest in kokend water ging normaal open dus heb ik maar nieuwe pomp besteld.wat ik wel raar vond is dat er geen water in de darm van de thermostaat was ,die was helemaal droog of toch normaal ? witspoek

garage van horne3458 (0) PRO, 11 jaar geleden

je hebt lucht in het koelsysteem door een lekkage of koppakingsprobleem.

Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden

lekke v=pakking (inlaatspruitstukpakking) in het gunstigste geval, maar lekkekoppakking niet uitsluiten is een kwaal van deze auto's... je controleert toch wel je koelvloeistofnivo in het expansievat?

gr

Peco Power

metalux (0) PRO, 11 jaar geleden

Zoals Mercury al beschreef denk ik ook een V-pakking ,of de koppakking zelf.
dit zijn bekende kwaaltjes van de 3.4 motoren
echter een waterpomp geloof ik niet in,aangezien ik al jaren aan amerikanen werk heb ik misschien 1X een waterpomp vervangen van een transsport(de reden daavan was dat hij gewoon lek was ,en niet omdat hij geen schroepen meer had)

Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden

Heb in de afgelopen jaren 2x een echt lekke gehad,bij een koprevisie vervangik hem ook,netals dethermostaat, maardeschoepen eraf,nee nog nooit gezien.

Gr peco

witspoek (0), 11 jaar geleden

bedankt voor de reacties en hoe kan ik weten of het mijn koppakkingen zijn?gr witspoek

witspoek (0), 11 jaar geleden

de dag voor het voorval was het nivo in het expansievat nog goed gr danny

garage van horne3458 (0) PRO, 11 jaar geleden

je kunt het beste een koppaking test bij je garage laten doen dmv een co2 meting in het expasievat of nog beter met vloeistof die verkleurd door co2.
Dan weet je zeker als de koppakking wel of niet kapot is.

witspoek (0), 11 jaar geleden

heb waterpomp vervangen,motor warm laten lopen tot normale temparatuur,ontlucht met de twee koperen nippels.2km gaan rijde ,verwarming en temperatuur normaal,nogmaals ontlucht terug 10 km gaan rijden alles normaal tot ik thuis stop;verwarming blaast koude lucht en temperatuur 20 a 50 gr hoger. laat hem stationaire draaien temperatuur zakt naar normaal maar nog altijd koude lucht van de verwarming.wat kan dat nu zijn . gr witspoek

Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden

lucht.....auto warm draaien, op krikken zodat nippels hoogste punt worden en weer ontluchten, eventueel lucht uit systeem zuigen met vacuumpomp...

witspoek (0), 11 jaar geleden

vraagje zijn er nog andere nippels dan de 2 bovenste en wat zit er juist boven de starter ook een sensor of zo want daar verliest hij olie vandaag pas gemerkt door auto te verplaatsen . gr danny

metalux (0) PRO, 11 jaar geleden

Er zitten maar 2 koperen nippeltjes om te ontluchten.
wat jij bedoelt qua olie lekkage ,heel vaak lekken ze olie op een aluminium dop die op de motor zit net links van de V-bak onder het thermostaathuis.
deze dop heeft een rubberring die met de jaren uitdroogt en breekt waardoor hij gigantish olie gaat lekken(dit blok is al oud ,en de oudere motoren hebben daar de stroomverdeler)

witspoek (0), 11 jaar geleden

wat ik bedoel is boven de starter,als je voor de auto staat vanvoor ongeveer in het midden van het voertuig.

witspoek (0), 11 jaar geleden

ok ik denk v pakking,vandaag vertrokken 5 km verder terug temp in het rood dus( v pakking ? ) .heb vraagbaak besteld ma zou 2 weken duren.zou ik; er op wachten of kan het ook zonder (vraagbaak ). motor heeft 320.000 km ma eigenaar zij op 180.000 km motor vervangen( met nieuwe), dus zou deze ma 140.000km mogen hebben .heeft de eerste 4000 km perfect gereden .ja ik maak veel km daardoor dat ik kies voor chevrolet ,mijn vorige was een chevy van g20. heb er 12 jaar plezier mee beleeft . gr witspoek

witspoek (0), 11 jaar geleden

ik heb de koppakking vervangen nu start hij goed maar blijft niet stationair draaien.wat zou dat kunnen zijn?gr danny

Highway (120) PRO, 11 jaar geleden

vacuumslangetje los?

witspoek (0), 11 jaar geleden

vandaag gestart blijft stationair lopen maar wel op hoge toeren 1800 ,IN R 1100 en in D 1300

Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden

gaskabel verkeerd gemonteerd?

witspoek (0), 11 jaar geleden

kan het ook zijn dat ik hem moet laten resetten hij heeft bijna anderhalve maand zonder accu stilgestaan en de accu is maar 480 A is die zwaar genoeg .ik ben ook van plan een OBD2 scanner te kopen is de MaxiScan MS509 een goede keus.

witspoek (0), 11 jaar geleden

boosdoener gevonden was computer van de lpg instalatie. (is gevoelig voor piekstroom) is de accu niet zwaar genoeg? gr danny

Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden

er moet minimaal een 60 Ah accu in, het liefst met platte polen,

gr

Peco Power

witspoek (0), 11 jaar geleden

ok bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.