ik heb zaterdag een transsport 3.4 v6 op lpg gekocht. (particulier)
op de terugweg na ca 150 km kwam de temperatuurmeter in 1 keer heel snel omhoog.
auto aan de kant gezet en een paar minuten later was de temperatuur weer rond de 70 graden.
verder zaterdag geen problemen meer gehad.
zondag stukje rijden en toen weer die meter naar boven de 100 graden, even stoppen en weer ok.
volgens mijn kameraad is het de thermostaat.
heb vandaag nieuwe besteld.
moet ik nog ergens aan denken bij dit euvel ?
waar moet ik om denken bij vervangen van de thermostaat ?
ook vind ik dat de motor heel laag stationair loopt, kan ik dit makkelijk verhelpen ?
wie kan me helpen ?
arno
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Loopt stationair 450/500 rpm is prima. Thermostaat nog niet vervangen, eerst ontluchten, zitten 2 koperen boutjes , 1 op het thermostaathuis, 1 bij de kachelkant waterpomp (kan nu ff geen foto vinden, maar kan niet missen, zijn koperkleurig)
ff ontluchten, koelvloeistof in de gaten houden, zakt het snel de komende dagen of schommelingen blijven, even weer opnieuw hier melden
gr
Peco Power
stationair lopen doet hij weer prima.
de vorige eigenaar had het luchtfilter laten vervangen, maar de slang zat er niet helemaal goed op richting blok en zoog dus valse lucht aan.
arno
15 jaar
vandaag met kameraden aan het werk geweest aan de transsport.
thermostaat was echt kapot, gaat nog open, mar te laat, in een pannetje water gedaan en aan de kook gebracht.
water kookte al geruime tijd en toen ging de thermostaat pas open, en maar een heel klein stukje.
nieuwe er in gebouwd, en toen kwamen we achter het volgende euvel.
de wateraansluitingen (kunststof) op de verdamer waren gewoon rot, waardoor ik ook koelvloeistof ben verloren.
kwam er iets tegen aan met gereedschap, en de bovenste brak al af.
verdamper er af gehaald, stuk aansluiting wat er nog in zat er uit gehaald, en morgen gelijk 2 messingen er in zetten.
ook laat ik de verdamper even nakijken bij de gasboer.= GASSPECIALIST ( bewerkt door Peco Power) het woord BOER zien we hier op PC graag als specialist of expert dan wel MAN.
het luchtfilterhuis is ooit eens getroffen door een backfire, dit is destijds provisorisch opgelost door plaatjes metaal en zwarte kit.
ook hiervoor even naar een ander zoeken en vervangen.
als het allemaal goed gaat zal de chevy morgen weer gewoon lopen met nieuwe koelvloeistof e.d.
kameraad heeft verder gekeken en zo te zien zijn de koppakkingen niet lek.
ook geen olie in de koelvloeistof en geen koelvloeistof in de olie.
compressie is ook goed zei hij.
gaan we dus van uit.
deze kameraad is een echte techneut.
verder laat ik weer horen of alles is goed gekomen.
arno
15 jaar
zo vandaag nieuwe nippels op de verdamper laten zetten, bij een bedrijf dat gas in bouwt en ook in amerikanen doet.
vroeg ik of ze nog een luchtfilterhuis hadden liggen voor een transsport.
moest ik even meelopen naar buiten want misschien lag daar nog iets, kom ik buiten staat er een transsport voor de sloop.
motor hadden ze al er uit gehaald voor de zekerheid, zodat deze niet kapot gaat.
en ja er lag een compleet luchtfilterhuis die ik kon overnemen.
tevens zat er nog een trekhaak onder en er zat een motorkap op zonder dat de lak kapot was, ook het electromotortje van het achterram was goed.
alles meegenomen voor een leuk prijsje.
en ja de kleur is dezelfde als mijn transsport.
motorkap zit er al op en past perfect, ook qua kleur dus.
deze week ook de trekhaak monteren.
motortje achterste raam aangesloten en werkt ook perfect.
wel makkelijk met een orginele trekhaak, zit een stekertje aan die ik zo kan inpluggen zodat mijn 7 polige aansluiting gewoon doet.
stoef
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar