Wij hebben hier een 1.8 tacuma staan met het probleem dat de brandstofmeter op het dashboard verkeerde waardes aangeeft en soms zelfs niets aangeeft.
Wij hebben al een aantal dingen geprobeerd waaronder een modificatie toegepast vanuit de Daewoodealer (nieuwe pomp/vlotter) maar het probleem is daarmee nog niet opgelost we hebben onderdelen zoals ECM,Pomp,instrumentenpaneel overgezet van een zelfde type tacuma maar dit haalde niets uit.diagnose apparaat geeft ook geen storingen aan.heb nu het electrische schema boek van de dealer uitgepluist en de bedrading doorgemeten waar dat mogelijk was maar tot nu toe nog geen oplossing kunnen vinden heeft iemand dit probleem eerder gehad bij een soortgelijke auto? wij horen het graag.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dit veel voorkomende tacuma probleem zit meestal in de vervuiling van het sleep contact bij de tankvlotter. de tankvlotter is meestal aan te passen door het sleepcontaktje uit elkaar te nemen en zo te verbuigen dat er meer voorspanning ontstaat.en de weerstandsbaan te reinigen met bv. forte .als dit allemaal 100% goed is controleer dan de bedrading en stekker verbinding onder de achterbank en vergeet niet de massa`s deze zijn zeer belangrijk ! in het electrische schema boek vind je alle plaatsen van de massa punten. slechte contakten van de ecm stekker geven ook vaak de vreemdste storingen maar dit probleem moet je daar denk ik niet zoeken.
gr. rob
Beste Rob ik ben vergeten te zeggen dat ik de onderdelen van de tacuma met de storing erin ook heb over gezet in die tacuma zonder storing en toen functioneerde de onderdelen (pomp/vlotter en instrumentenpaneel)wel goed dus dat is uitgesloten van storingen.de Massa's beschreven in het schemaboek heb ik allemaal gecontroleerd en ook nog eens aangesloten op andere massapunten en dit veranderde ook niets aan de situatie.de contacten van de ECM-stekker zijn ook in orde dus ik wordt echt een beetje moedeloos van deze auto ik hou jullie op de hoogte over evntuele verdere ontwikkelingen/oplossing.in ieder geval bedankt voor de tips.
Hoe is de accu en dynamospanning? Kan invloed hebben op dit component. Ver gezocht moet ik toegeven, maar als er verder niets is te vinden............
Heeft zo'n ding ook niet het kwaaltje met de spanningsregelaar op de print? Er is natuurlijk een verklaring voor te vinden. Bah, moeilijk hoor!
De accuspanning en de laadspanning zijn in orde das het eerste waar ik naar gekeken heb dit is namelijk ook een vaker voorkomend probleem bij opels maar helaas ik ga er vandeweek maar weer verder naar zoeken de importeur heb ik ook al gebeld die hebben een technische dienst maar die is alleen toegankelijk voor daewoo dealers dus daar worden we ook niks wijzer van.
ik kan het voor je vragen bij de technische helpdesk van chevrolet nederland maar ik geloof niet dat dit een meer voorkomend tacuma probleem is. spanningsregelaar op de print is trouwens geen daewoo probleem bij geen enkel type. ik denk toch dat je het moet zoeken in slechte stekker verbindingen of massa`s dit zijn namelijk wel typische daewoo problemen.
Nou als jij het voor mij na zou willen vragen bij chevrolet nederland zou dat helemaal toppie zijn Rob dan weet ik in ieder geval zeker dat zij mij echt niet verder kunnen helpen en ik zal nog een keer een blik werpen op alle massa's en stekkerverbindingen.bedankt zover.
bij chevrolet nl niets bekend, de aansturing van de tankmeter loopt via de computer, bij de tacuma 1.8 komt het wel eens voor dat de ecm stekker een slechte verbinding maakt, dit is te controleren door de ecm stekker los te nemen en de 2 gele roostertjes te verwijderen hier in zie je conectors waarvan soms de 2 lipjes te wijd open staan. door deze heel voorzichtig er uit te wippen kun je ze meer voorspanning geven. de tank vlotter zit op pin 21, 46 ,40. vergeet ook de massa`s binnen niet ! oa. in de middenconsole naast asbak en bij de pook.
succes.
Bedankt allemaal voor het meedenken aan deze breinbreker we hadden genoeg van al het gezoek mijn werkgever is vroeger elektricien geweest en die heeft er nu voor gezorgdt dat het systeem buiten het originele circuit omgaat werkt perfect alleen jammer dat we de echte oorzaak niet hebben kunnen vinden maar mijn vermoeden gaat toch uit naar de computer zelf we zullen het nooit zeker weten maar ben blij dat dat ding de deur weer uit kan.nogmaals bedankt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Tacuma of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar