Daewoo-Chevrolet Nubira: Chevrolet Nubira 2006 start niet bij koude motor, 2-de start is

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6

Motor slaat niet aan of loopt even zeer onregelmatig bij koude start. 2 start geen probleem alles perfect.
Ook als de auto op benzine is weggezet.

Als de auto ca 3 uur heeft stilgestaan dan start deze in 1 keer.
Na zo'n 7-8 uur is 1 keer starten niet voldoende.
Als de motor aanslaat 1-ste start dan loopt deze ca 5 tot 10 seconden vrij beroerd.

Sinds enige tijd speelt dit probleem, auto is al meerdere malen naar de garage geweest: (Geen foutcodes, ook niet in geheugen)
volgende zaken zijn gedaan maar zonder resultaat.

-Vacuumslang vervangen van MAP sensor naar inlaat manifold
-Benzinepomp vervangen (2de-hands) volgens dealer is benzine pompdruk voldoende
-Injectoren en systeem gereinigd. (motor houdt niet in en rijdt perfect)
-PCV (Purge Control Valve) vervangen.

Al deze bovengenoemde factoren hebben het euvel niet verholpen.

Wie heeft er een een mogelijke oplossing.

Beauror

Geplaatst door Beauror (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Nubira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Start tie niet toevallig op allebei de brandstoffen.
Wat voor installatie zit erin,lpi van vialle?.
Dat probleem komt daar weleens voor namelijk.

Hoe rijd de auto op benzine,trekt tie netjes door of houd tie in?.
Hoe start tie als tie alleen op benzine staat?.

B1000 (0), 11 jaar geleden

kan het niet zijn dat er nog een beetje lpg in de leiding zit en dat hij daarom slecht loopt het is alleen bij een koude motor, de tweede keer dat je start is de lpg er grotendeels uit waardoor hij goed loopt

mvg

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Dat kan Aart Jan,maar hij heeft de auto ook op benzine weggezet en nog steeds slecht starten.
Ik denk dat tie start op beide brandstoffen,ik vermoed ook dat er lpi van vialle inligt,was toendertijd een aktie in combi met gasfx.

Beauror (0), 11 jaar geleden

Gasinstallatie is een TeleflexGFI-SGI-III, (66 ltr tank) de auto is vandaag weer naar de Chevrolet dealer, voor diverse testen brandstofdruk bij starten terug lopen brandstof tijdens stilstaan, bobine, etc.... (hoe langer de motor heeft stilgestaan des te moeilijker hij aanslaat)
Alle injectoren zijn gecheckt en lekken niet door, er blijft geen LPG achter.

De auto rijdt perfect zowel op LPG en Benzine, houdt niet in en reageert direct en acceleratie is perfect, stottert, happert niet gaat probleemloos naar de 5000 rpm.

Ook de dealer kan er 1,2,3 geen verklaring voor geven, (trial and error) begint het op te lijken.

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Dat is niet trial en error.
Het is gewoon systematischg de mogelijkheden nalopen.
Hebben ze al gekeken of tie niet op twee brandstoffen start.
Hebbben ze al eens de zekering van de gasinstallatie eruit gehaalds en benzine gezet en lijken hoe die dan start.
Als tie zo slecht start,gaat tie dan plotseling goed lopen (het overschakelpunt naar lpg).

Beauror (0), 11 jaar geleden

Hallo primera p11, met het Teleflex systeem SGI-III is het niet mogelijk om op 2 brandstoffen te starten volgens de dealer, dit is wel mogelijk bij een vialle systeem vertelde hij. Als de motor loopt dan loopt hij perfect, ook na lpg overschakeling is geen verschil waarneembaar.
Er is een nieuwe brandstofpomp ingezet gisteren, en alle vacuum is weer gecheckt, bobine, bougies en kabels.
Vanmorgen na de eerste"koude"start liep de motor na een paar omwentelingen van de startmotor ca. 1- 1,5 sec. direct goed.
Ook de code van de contactsleutel is opnieuw ingelezen.
Zal vrijdag verder verslag doen.

Herbie59 (0), 8 jaar geleden

hoe is het afgelopen?
Ben benieuwd want ik heb een soortgelijk probleem met mijn nubira

Forum Moderator (0), 8 jaar geleden

Update:

Op je vraag of ik de oplossing gevonden had is het antwoord Ja.

Probleem zat in de accu, tijdens LPG inbouw is het management systeem op de accuplaat bij geplaatst.
Er is toen een nieuwe kleinere accu teruggeplaatst met een capaciteit van 480ah. (Originele accu paste niet meer op de accuplaat) De eerste 3 jaar geen startproblemen.
Accu gaf na verloop van tijd een te lage stroomsterkte, wel genoeg om de startmotor te laten draaien maar te weinig voor de bougies.
Ik heb de accu zelf vervangen door een compacte accu met een hogere capaciteit 640ah. Merk accu: Excide.
Hierna waren de startproblemen voorbij, en weer jaren perfect gestart. Nubira vorig jaar weggedaan.

Succes!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.