auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daewoo-Chevrolet Espero: cilinderkop C18LE en C20LE passend?

Bouwjaar: 1995, Brandstof: LPG, Motorcode: C20LE

Kan iemand mij vertellen of een cilinderkop van een 1.8 motor ook past op een 2.0 motor?

Type: Espero
Motorcodes: C18LE en C20LE

Geplaatst door

Toet_Toet (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nee past niet

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

heb je het ooit geprobeerd jerry ? want ik dacht dat het namelijk wel paste ?
gr.r.

verrace 0
badge

16 jaar

Ik heb mijn Espero bij de dealer gehad voor de APK keuring en de monteur aldaar wist me te vertellen dat er waarschijnlijk iets aan de hand is met de klepspeling. Uit ervaring wist hij dat het vaak stuk gaat bij dit type motoren op LPG.
Tijdens de keuring kwam naar voren dat het CO 0,5 was en de O2 1,0.
ik weet de waardes niet exact meer, maar aan de hand van die getallen en het enigzins stotterend geluid uit de uitlaat wist hij vrijwel zeker dat de kop geschikt gemaakt moest worden voor LPG en dat de uitlaat ergens lek moest zijn.
Na eens rond gekeken te hebben is me duidelijk geworden dat het een stuk makkelijker is om een (sloop)kop te vinden voor de 1.8 dan voor de 2.0

vandaar mijn vraag.
Weten jullie toevallig ook wat dan de verschillen zijn waardoor het niet past?

Toet_Toet 0

16 jaar

als t wel paste dan had die kop t zelfde onderdeel no
en was ook de koppakking en kopbouten t zelfde
en ik weet niet beter dan dat er verschil inzit
ik heb al een paar van die dingen met een probleem gehad e ook bij mn leverancier zeggen ze dat er verschil inzit
iets met de kanalen voorolie en koeling
en voor toet toet
als je de kop laat reviseren met geharde zittingen dan ben je weer een hele tijd van t probleem verlost
en ik denk dat een revisie uiteindelijk goedkoper is dan een sloop kop met ..duizend km

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

bedankt voor jullie reacties.

inderdaad ben ik beter af met een gereviseerde kop, maar de prijs daarvoor ligt tussen de 500 en 700 euro.
een kop van de sloop kost me tussen de 100 en 200 euro.
aangezien de auto van 1995 is en ik niet verwacht er nog 50.000 km mee te rijden....kies ik dan liever voor een sloopkop.

Toet_Toet 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Espero of stel zelf een nieuwe vraag.