close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet SPARK: contactslot

Bouwjaar: 2011, Brandstof: LPG, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: B10D1, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 48

Goedendag medeforumgebruikers. Ik heb een probleem met een Chevrolet Spark. Paar dagen geleden kon ik mijn contact niet meer omdraaien. Helemaal vast. Van alles geprobeerd, hamer tikken , inspuiten met WD40,etc. Niets hielp. Heb toen maar de ANWB gebeld en die kreeg het ook niet gefikst. Hij heeft toen met toestemming het contactslot eraf geslepen en nu moet ik voorlopig even met kunst en vliegwerk de auto starten. Nu is mijn vraag, als ik bij de sloop een heel contactslot met 2 sleutels haal en die ring voor de startonderbreking erbij neem kun je dan gewoon aansluiten en starten of moet er nog iets gebeuren om die startonderbreking eraf te halen ? Als je de sleutel openmaakt zit er gewoon en los ding in waar die knopjes van de deur open en dicht in zitten. Zit daar ook die startblokkering chip in of zit die in dat plastic dingetje boven op de sleutel. Zou makkelijk zijn als ik de binnenkant over zet in de nieuwe sleutel en dat alles gewoon werkt. Ben bang als ik een heel contactslot moet bestellen bij de dealer dat het een heel duur grapje gaat worden. Wie weet of het kan wat ik wil. Graag een reactie. Vr.Gr.Henk

Geplaatst door

henkus020264 (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je huidige contactslot is defect , als je 2 sleutels er bij hebt kun je 1 sleutel even open maken , en opzoek gaan.
Je hebt een printje in de sleutel zitten , deze kun je overzetten in je nieuwe sleutel , maar vaak zit er ook ergens , meestal net naast de baard aan de onderkant van het plastic deel een transponder in de sleutel verstopt , lijkt op een rijstekorrel.
Als je voorzichtig het plastic gedeelte open peuterd en je komt zo een klein dingetje tegen , weet je waar hij zit , kun je deze uit je nieuwe sleutel peuteren , de originele in de nieuwe sleutel zetten , originele leesring laten zitten en klaar.

oude sleutel in de leesring kleven, gaat dan verder op de code van de oude sleutel
leesring in je stuur omkapseling steken zodat het niet hindert
met je nieuwe sleutel kan je gewoon starten

Dank jullie wel voor de reactie. Ik heb inmiddels een nieuw contactslot besteld bij de dealer. Bleek maar 69 Euro te kosten en dan past mijn eigen sleutel er weer op. Vr.Gr.Henk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Spark of stel zelf een nieuwe vraag.