De Spark hield boven de 100 km/h erg in en stotterde en rook een versnirkte lucht in de auto.
Bij inspectie van bougies en bougiekabels zag ik gesmolten rubber? op bougie uiteinde.
De buitenkant van de bougie van de eerste cilinder was dof geworden. Waarschijnlijk veel te heet geworden.
Nieuwe kabels en bougies gemonteerd en de auto reed weer ongeveer 300 km op LPG perfect. Toen het weer hetzelfde probleem: inhouden boven 100km en versnirkte lucht.
De motor wordt te heet, maar temperatuurlampje gaat niet branden.
Weer nieuwe bougies en kabels is symptoombestrijding en lost niets meer op.
Zou het toch de koelwater thermostaat kunnen zijn of is er iets mis met de LPG installatie, te arm mengsel?
Of moet ik alles weer repareren en op benzine proberen?
Wie kan me helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Snirken nieuw woord voor de dikke van Dale.
Lees de auto eens uit. komt daar niets uit dan doe eens een cilinder lek test. Het lijkt er op dat of je bobine stopt of een cilinder(s) werken niet meer 100%.
Bougie de eerste keer goed vast gedraaid. Originele kabels gebruikt?
Hallo Highway,
Sorry voor de late reactie.
Auto is uitgelezen door R&R in Rothem. Zowel benzine als gascomputer. Niets kunnen vinden.
Testrit leverde ook geen problemen op.
Advies: Controleer klepspelingen: deze waren voor gas-auto perfect.
Koop een nieuwe LPG- installatie à € 1200! Ben je van het probleem af. Jaja, ik kan ook met een olifant een mug doodslaan!
Omdat dit probleem pas na 20 km op de autoweg rijden zich openbaart, en ook nog niet altijd, zeer moeilijk op te sporen.
Bobine, bougies met originele bougiekabels vervangen. Gasinjector cil. 1 en 3 gewisseld.
Zelf denk ik aan één haperende cilinder inspuiting, veroorzaakt door computer, kabelbreukje, gasinjector.
Daarom heb ik de gasinjectoren gewisseld.
Heb je nog verdere suggesties?
Nog bedankt voor je eerste reactie. Ron.
7 jaar
Update,
Klepspeling gecontroleerd. Prima voor een auto op LPG. Uitlaatkleppen 2de, 3de en 4de cilinder 0.30-0.35 mm,
Het volgende viel op: het stotterprobleem en inhouden is verdwenen als je remt!
De enigste verbinding is het vacuüm in de verdamper en rembekrachtiging. Schijnbaar reset het verdampermembraan zich door de vacuümverandering.
Rijdt voorlopig door met het ongemakje. Als licht remmen niet meer helpt, dan vervang ik de verdamper.
7 jaar
Verdamper vervangen, probleem opgelost.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Spark of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar