auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daewoo-Chevrolet EPICA: Draagarm reviseren ?

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: X25D1, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 115

Allen,

Bij mijn Chevrolet Epica zit rechtsachter een vervelend krakend geluid.
Nader onderzoek en demontage wees uit dat het een van de gewrichten is van de bovenste
draagarm die nagenoeg niet meer gangbaar is. (Aan de carrosserie zijde, dus niet de fusee)
Nu kan ik de draagarm bestellen en vervangen, maar ik vroeg mij af of het niet mogelijk cq aan te raden
is de zogeheten silent block's alleen te vervangen.
Deze zijn aanmerkelijk goedkoper, maar ik vraag mij alleen af of ik die als hobbyist vervangen krijg zonder
de vereiste spullen en of het aan te raden is.
Ik hoor graag jullie reacties.

Alvast bedankt.
Groetjes;
Richard

Geplaatst door

Rico (70)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Deze silent block is bij de dealer ook verkrijgbaar als één geheel (houder+block).

Zie voorbeeld: https://www.google.nl/search?q=96499160&...


Succes

JdeP 35

8 jaar

Beste JdeP.

Hartelijk dank voor deze tip, dit was wat ik zocht.
Alleen werd de vreugde de kop ingedrukt toen ik bij de dealer informeerde naar de prijs.
135 Euro voor alleen dit deel.... En een complete Nipparts arm is voor rond de 110 Euro te verkrijgen.
Word dan toch maar een nieuwe arm.

Heb alleen nog 2 vraagjes.
Ik las dat bij het vervangen van de draagarm bij bepaalde auto's het aandraaien dient te gebeuren met de wielen op de grond. Moet dit bij de Epica ook voor de bovenste draagarm achter ?
Dient de uitlijning na het vervangen gecorrigeerd te worden ?

Bedankt weer voor de reactie ('s)

Richard

Rico 70

8 jaar

Voor die prijs kan je inderdaad beter een hele draagarm kopen.

De bouten kan je idd best met de wielen op de grond vastdraaien (of je krikt de fusee omhoog).

Uitlijnen 'vind ik' niet nodig omdat dit gewone bouten zijn en geen camberbouten.


Succes

JdeP 35

8 jaar

Arm is inmiddels vervangen.
Omdat auto sowieso wat trok naar links heb ik toch de uitlijning laten controleren.
Het trekken komt door een afwijkend camber (start ik een nieuw topic over).
Maar bij de vervangen draagarm was er wel een duidelijk afwijking die nu gecorrigeerd is.
Heeft dus blijkbaar toch wat invloed gehad.
Bedankt voor de reactie.

Rico 70

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Epica of stel zelf een nieuwe vraag.