auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daewoo-Chevrolet Kalos: Enginelampje gaat telkens branden

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,4 ltr

Storing motormanagement C-P0700
In het eerste jaar werden de kleppen vervangen deze waren onder een verkeerde hoek geslepen. Motor brandde niet schoon.
Na 2,5 jaar weer het zelfde probleem storing C-P0700 TCM malfunction en de melding H-P1702 engine torque signal error.
Aan de motor en het rijden merk ik niets.
Ik heb altijd Avia gereden ben sinds een half jaar Tango gaan rijden.
Nu krijg ik het verhaal van de dealer, dat ik shell v-power moet tanken. De motor zou niet goed schoon branden, hierdoor constateerd de aut. transmissie een onregelmatige eenparigheid, die op zijn beurt de storing doormeld naar het motormanagement.
Het kan toch niet zo zijn dat Chevrolet bepaald welke benzine ik moet rijden?
Ik ben bang dat de dealer mij aan het lijntje houd tot dat de garantie voorbij is.
Kan iemand mij hier meer over vertellen.
Bij voorbaat dank.

Geplaatst door

Ad van den Hout (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dealer rekt tijd mgeen gar te geven of op verminderde/coulance basis
niet mee accoord gaan en zeggen benzine is benzine en staat nergens alleen merk?????
dus maak maar in orde
jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Proberen met ander merk benzine kan geen kwaad. Onlangs nog 'n pingelsensorprobleem "opgelost" van 'n B-Corsa door de eigenaar ook 'n ander merk benzine als proef te laten tanken. Deze tankte eerst ook "Tango".....

Averdonk 0
badge

17 jaar

beste jerry , heb je enig idee waar over het gaat ?

wij hebben als daewoo/chevrolet dealer helaas vaak met deze klacht te maken, de dealer van ad van den hout heeft juist gehandeld.
deze problemen ontstaan door een samenloop van omstandigheden : korte ritten, rustige rijstijl,nog weinig km`s, slechte brandstof, constructie van de motor.
chevrolet nederland adviseerd bij aanhoudende klachten om shell v-power te tanken, reinigingsprodukten van
forte te gebruiken en af en toe eens snelweg te pakken dit zijn geen fabeltjes !
de kleppen zijn trouwens niet onder een verkeerde hoek geslepen maar normaal onder 45 graden, door hier
een paar graden van af te wijken krijg je een andere werveling, betere menging en schonere verbranding.
meestal is montage van deze kleppen voldoende om de klacht te verhelpen.

verrace 0
badge

17 jaar

dus als ik naar verrace moet luisteren als cliennt dan moet ik maar naar een andere pomp gaan al is die kilometers weg om dat anders mn auto problemen krijgt
het lijkt verdorie de jaren60 wel
u rijdt op gas en kan met deze auto niet op vacantie
nu zeggen ze ddoleuk u moet die benzine tanken want de rest is slechte benzine
ik zoou dat hok door de etalage rijden en zeggen verkoop die dingen maar in een land waar alleen shell v power te koop is
als ie niet tegen iets anders kan waar kan je dan heen
je staat doods angsten uit als je onderweg moet tanken
als je dit probleem terug krijgt zegt de dealer gewoon verkeerde benzine getankt
klant is de ....
ik zeg dan
stoppen met verkoop van die rot autos
mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

beste jerry ik geloof niet dat meneer van den hout met deze uitspraken geholpen word .
hier mee maak je het probleen tussen klant en dealer alleen maar groter, dus komt er zeker geen oplossing !
de kalos 16 klepper heeft het zelfde probleem als des tijds de opel 16 klepper, weg vallende compressie door
slecht af dichtende kleppen : oorzaak vervuilde/verklevende klepstelen.
het is een feit dat dit probleen zich alleen voor doet in nederland/belgie en engeland, niet in korea waar de
auto word geproduceerd. kan de dealer niets aan doen hoor !
gelukkig weten we ondertussen dat dit probleem op te lossen is door of de rijstijl aan te passen, of shell v-power
te tanken, of af en toe reinings produkten te gebruiken van bv. forte.
in het geval van ad loopt de wagen gewoon goed alleen brand er af en toe een lampje ( vals alarm ) kan verder
geen kwaad.
er zijn zelfs dealers die het lampje er uit halen of door verbinden met het accu lampje, is dat een oplossing ?
de dealer van ad probeerd het gelukkig op een normale manier op te lossen.

verrace 0
badge

17 jaar

hr van den hout wil alleen een goed functionerende auto
en geen merk of dealer kan voorschrijven welk merk benzine of welke rijstijl er moet worden gebruikt.
als chevrolet(daewoo)de autos niet goed kan laten functioneren op de nederlandse engelse en belgische markt moeten zij deze autos niet verkopen.
anders kunnen zij bij verkoop en in reclame campagnes de klant wijzen op dit(wat mijn woorden dan zijn)gebrek wijzen.
ik denk dat geen zinneg mens meer zon ding wil kopen.
zelfs ladas en dsia of welk onbekend merk van welke markt ook loopt maar op een merk benzine
of wil chevrolet vertellen dat er in het land van herkomst alleen recht voor shell v power is en dat de auto's alleen daarop kunnen rijden
hoe moet ik dan in hemels naam in het buiten land langs de duitse autobahn tanken
alser gen shell pomp is de eerste 400 km heb ik dus een auto die niet heel blijft of zonder storing
als de daeler coulant is zal hij dit probleem of oplossen of zorgen dat hr van hout voldoende toevoeging meekrijgt tot de volgende service beurt
en buiten dat er zit toch garantie op het goed functioneren van een auto
bij deze is het functioneren dus niet ok en zal men dit ook moeten oplossen
al moeten ze in korea een andere motor voor de engelse belgische en nederlandse markt bouwen het zij zo
of repareren/oplossen of geef maar een andere oplossing
ik zou dit niet accepteren van geen enkele deale of importeur
en als garage zou ik dit product niet eens meer willen verkopen
en als jij vindt dat de garage juist heeft gehandelt het zij zo
ik hoop dat je dan geen auto met dit probleem ooit aan mij verkoopt
mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Beste Chevi Specialit en Jerry,

Ik heb jullie beide antwoorden met grote interesse gelezen en trek hier mijn conclusie wel uit.
Afgelopen week ging het lampje weer aan. Nu meen ik gezien te hebben dat bij een snelheid van 120km/h de toerentalmeter 4000 toeren aangaf terwijl hij normaal met die snelheid op 3000 toeren staat.
Dit wil ik nog een keer uitproberen door Tango te blijven tanken.
Zodat ik nog meer informatie over dit probleem krijg.
Ik hou jullie wel op de hoogte.

Groeten Ad

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Kalos of stel zelf een nieuwe vraag.