In juni 2006 de auto nieuw gekocht, op mijn verzoek is er gelijk een GasFX systeem ingezet omdat ik veel kilometers maak. Na 13.000 km begon de motor te hikken, slecht te accelereren en af en toe (bij stationair draaien en zelfs onder het rijden) af te slaan. Overschakelen op benzine hielp op den duur ook niet meer. De dealer (Motorhuis Rotterdam) heeft er een week overgedaan om er achter te komen dat het aan de kleppen lag. Tijdens die week moest ik zelf een vervangende auto betalen (vreemd, ik dacht toch dat ik een nieuwe auto had gekocht?). Na reparatie werd mij verteld dat het lag aan het feit dat bij de verbranding van gas meer warmte vrijkomt. De kleppen waren te strak afgesteld (?, als je een gassysteem installeert hou je daar toch rekening mee?), dit was nu verhopen. Mogelijk zou er elke 30.000 km even naar de afstelling van de kleppen gekeken moeten worden. Inmiddels ben ik (ongeveer) 13.000 km verder, en jawel hoor, het zelfde gezeur begint weer. Deze week al een paar keer afgeslagen, motor is erg hikkerig en vanochtend ging het lampje de hele weg (120 km over de snelweg) niet uit. Wegenwacht erbij gehaald. Heeft bouggies (etc.) gecontroleerd, kan opnieuw niets anders constateren dat het waarschijnlijk weer aan de kleppen ligt. Wegenwacht raadde mij aan verder op benzine te rijden (ook al blijft het lampje dan ook branden, alleen hikt 'ie iets minder) en weer contact met de dealer op te nemen. Kan iemand mij vertellen wat hier nu echt aan te doen is. Ik heb absoluut geen zin om elke 13.000 km hiermee geconfronteerd te worden (en elke keer een hoop geld voor een vervangende auto te betalen). Het is een nieuwe (!!) auto, dit moet toch niet kunnen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als de dealer zegt dat de kleppen te strak gaan staan kan dit best
bij gas autos is het inslaan vd kleppen meer als opbenzine
meestal is dit op te lossen/voorkomen door elke 7500 tot 10000 km de kleppen te laten stellen/controleren
helaas is dit niet anders
waarschijnlijk ben je ook met 30000 km toe aan vervanging van de kleppen en montage van extra geharde kjepzetels
dan zal ook dit probleem minder worden
mvg jerry
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Kalos of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar