👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Vandaag onze nieuwe Tacuma uit 2006 opgehaald bij de dealer.
Motor management brandde voor aflevering en bleek een probleem in de communicatie met de automatische versnellingsbak.
Een kabel voor deze communicatie is vervangen, versnellingsbak olie is vervangen en software gereset.
(Dit is wat de verkoper mij vertelde)
De eerste 45 minuten was hij niet vooruit te branden, veel toeren maar weinig vermogen.
Na deze 45 minuten begon de motor toeren te maken en schakelde de versnellingsbak even langs al zijn versnellingen.
Hierna leek hij bij het optrekken aanzienlijk sneller te rijden.
Later deze dag deed hij dit nogmaals, maar iets langer.
Er was geen aandrijving vanuit de versnelling, de toeren liepen maximaal op omdat ik gas bleef geven.
De versnellingen werden allen ingeschakeld onder hoge toeren, maar geen aandrijving.
Klinks alsof je gas geeft en de koppeling intrapt, die ik dus niet heb. Zoals gezegd schakelde de bak wel op.
(Was bij een inhaal actie, dus enigsinds onhandig moment)
De bak stond in de "D" (drive) stand.
Nadat ik het gas had losgelaten leek het probleem weer verholpen.
Ik las in het boekje dat de versnellingsbak zichzelf programmeert, dus een soort van zelf lerend.
Kan het zijn dat deze verschijnselen het resultaat zijn van het opnieuw installeren van zijn waardes, daar de software gereset is?
Of kan ik de auto na 1 dag rijden beter terug gaan brengen onder de garantie die ik nu nog heb?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Onmiddelijk terug. Dit is niet normaal.
Auto inderdaad maar even terug gebracht vanmorgen.
Betrof Citroen Select garantie dus ben in eerste instantie naar Citroen dealer in de buurt gereden.
Deze zouden hem naar Chevrolet brengen om uit te laten lezen.
Dit heb ik vervolgens zelf even gedaan om het proces iets te versnellen.
Zojuist bericht dat er een censor kapot is die de stand van de automatische pook registreert. (Dus R, D, N, 1, 2 of 3)
Tevens een censor die de remverlichting registreert. Als je op de rem staat geeft de motor geen vol vermogen om deze te beschermen en de betreffende censor die dit doorgeeft is kapot.
Vrijdag is hij waarschijnlijk klaar en de rekening gaat naar de verkopende Citroen dealer.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Tacuma of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar