Hallo,
Ik heb de cilinderkop eraf gehad vanwege een lekke koppakking. Hij zit weer in elkaar en de motor loopt. Maar de auto gaat uit zichzelf harder lopen en valt dan bijna uit. Deed hij eerst niet. Ik weet niet meer of ik de vacuumslangen er juist weer op heb zitten (zie afbeelding) Het is al enige tijd geleden dat ik de motor uit elkaar heb gehaald, vandaar. Ik denk dat de verdelerkabels er ook weer juist op zitten want anders ploft ie wel lijkt me. Kan iemand me zeggen wat de juiste volgorde is van de onsteking, als je van boven naar beneden gaat en de plaats van de vaccuumslang die los ligt.
Alvast bedankt,
Groeten uit Groningen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die slang ( met T-stuk ) aan de map-sensor zit in ieder geval niet goed. Een mapsensor dient rechtstreeks op het inlaatspruitstuk aangesloten te zijn zonder andere componenten. Zoals het nu zit kan deze sensor geen onderdruk meten.
Ok dan moet ik dus even weer goed kijken ergens onder het inlaatspruitstuk. Kan me helemaal niet herinneren dat deze ergens bij het spruitstuk zat.
Het t-stuk zit er tussen omdat er ook een gedeelte naar de gasverdamper gaat. Misschien loopt de auto daarom beroerd omdat hij nu geen onderdruk kan meten.
13 jaar
Volgens mij achterkant inlaatspruitstuk in de buurt van het gasklephuis
13 jaar
Klopt, ik keek niet goed met mijn schele ogen. Auto loopt weer als een tierelier. Storingslampje brand nog wel. Zal wel even langs de garage moeten voor een reset. Heb wel het vermoeden dat de EGR klep niet helemaal jofel meer is. Kop is ook weer goed volgens mij. Probleem is opgelost.
Bedankt.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Tacuma of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar