auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daewoo-Chevrolet Matiz: Inlaatspruitstuk probleem, rubber pakking lost op

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 800

Ik wordt echt helemaal gek van die auto,
3 jaar gelden bij de dealer geweest om de koppakking te vervangen, en waterpomp, had ook dat bruine goedje wat zich voor deed als koelvloeistof.

ze hadden alles vervangen zeiden ze (NOT!!!!)

maar goed, de zooi lekt dus weer, en nu dacht ik dat doe ik effe (NOT!!)
tewijl we na die reparatie van drie jaar geleden toch echt andere koelvloeistof hadden gebruikt!/?

ik heb ergens gelezen hier dat er een kanaaltje is voor de koelvloeistof door het inlaatspruitsuk, dit kan ik niet vinden weet iemand waar dit loopt?

Ik heb een inlaatspruitstuk waarbij de rubberpakking uit 1 gedeelte bestaat, (tegenwoordig is er voor dit type volgens mij ook een die bestaat uit 2 gedeeltes???
die van mij heeft 3 ronde gaten en 1 vierkante aan een stuk

nu heb ik van de dealer een pakking gekregen die bestaat uit 2 gedeeltes nl 1 met 3 ronde gaatjes (zwart) en de ander vierkant bruin (deze is voor het gedeelte waar de koelvloeistof komt) wel van rubber en het past perfect, ehalve dan van die zwarte met 3 ronde gaatjes, daar zit een lipje aan, maar als ik die eraf knip past het perfect

het past wel maar ja??
wat moet ik nou?

ik hoop da iemand dit leest die een oplossing weet

groet

tevens vervang ik de thermosstaat klep
koppakking
distributieriem + spanrol
kopbouten klepdekselpakking
alle leidingen zijn gewoon open, radiator schoongespoeld, ik hoop echt dat het nu goed komt.
waterpomp ziet er trouwens normaal uit.

Geplaatst door

exroom (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb zelf bij een daewoo dealer gewerkt en je kan dat lipje gewoon afknippen wel opletten dat je de egr klep goed monteerd wil wel eens gaan lekken

succes michel

michel 26 0
badge

17 jaar

Tja dat heb ik goed gemonteerd hij lekt nu niet meer bij het inlaatspruitsuk
ook niet bij de waterpomp, maar nog wel ergens anders, wordt er gek van,
kan het niet vinden, het gekke is dat als ik hem hier op de brug 1 of 4 uur laat lopen er geen druppel naar beneden komt, echter als mijn vrouw 200 km heeft gereden staat het koelvloeistof resevoir 2 mm lager en hangt er een druppel onderaan de bak precies naast het gaatje waarmee de krukas vast gezet kan worden!???!!!?

als ik hem gewoon laat lopen komt er niks meer naar beneden. hele motor blok gecleand, om beter te kijken
contrast vloeistof toegevoegd en met de spec lamp zie ik nog steeds niks. loopt wel perfect.
geen storingen

ik weet het niet meer.

exroom 0
badge

17 jaar

pakking van alluminium waterpijpje achter op blok lekt vaak( schuin boven de startmotor)

verrace 0
badge

17 jaar

bedankt verrace, maar dit pakkinkje was mij ook bekend, en deze is ook reeds vervangen.

exroom 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.