close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Leganza: koltec gasinstalatie stottert

Bouwjaar: 1997

hallo ik heb dus een daewoo leganza met een g3 instalatie ,die heb ik nu twee maanden vanaf de aankoop stotterde hij op gas (daar bedoel ik mee hij rijdt +/- 500 meter op gas en gaat dan weer over op benzine dat doet hij ongeveer 1200 meter dan weer op gas enz .
twee weken geleden heeft de dealer er een nieuwe temperatuur censor eringezet want die was kapot volgens hun ..daarna kwam het probleem niet meer voor maar wel dat hij pas bij 70 graden vast overschakelde op gas .nu ben ik twee weken verder en het probleem is er weer van continu overschakelen van gas naar benzine en weer terug.
wat is hier nu werkelijk het probleem wie kan mij helpen??

Geplaatst door

john5666 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kan je de dichtstbijzijnde inbouwer vinden. Door het Monio diagnose programma op je systeem aan te sluiten weet hij in een mum van tijd wat de oorzaak is. Persoonlijk denk ik dat je verdamper niet genoeg warmte aangevoerd krijgt. De verdamper wordt namelijk door twee 10 mm slangen, verbonden met een van de kachelslangen middels een H-blok van warm water voorzien. Het beste kan je de waterverbindingen laten modificeren naar 16 mm aansluitingen die parallel op de kachelslangen aangesloten worden.

je probleem; 3 mogelijkheid
1 onvoldoende koelvloeistof
2 slecht massapunten.
3 geen toerental signaal
kijk een koltec syteem schakel enkel terug indien hij geen temperatuur of toerentalsignaal ontvang!!!

MVG

Enderuz

Andraus 0
badge

19 jaar

nou de garage heeft het probleem eindelijk gevonden .het bleek dus dat de kachel slangen flink dichtgeslibd waren dus hakeem the dream olajuwon je zat zeker in de goeie richting ,bedankt daarvoor.
gr john menheere

john5666 0

19 jaar

nou ik heb contact gehad met iemand die er wel verstand van heeft en het blijkt dat de eerste trap kapot is en ik dus gewoon een nieuwe verdamper moet kopen dus hakeem en enderuz dit is iets om te onthouden,als alles ok is en hij krijgt niet genoeg koelvloeistof aangevoerd dan is er een van de trappen kapot en zit er niks anders op dan de verdamper te vervangen.
nogmaals bedankt voor jullie adviezen .
gr john

john5666 0

19 jaar

ok daar ben ik weer nou het probleem met de dicht geslibte slangen is wel opgelost maar na 300 km was het weer zover ,weer naar de garage geweest en ze hebben het koelsysteem en de verdamper weer doorgeblazen ,maar nu zonder resultaat de verdamper zelf hebben ze verder niet nagekeken maar de toevoer van de koelvloestof blijft slecht hij wordt maar net lauw ,wat kan hier nog anders aan de hand zijn.

john5666 0

19 jaar

nou weer een update .ik hoop dat dit nu echt de laatste ker is.maar het geval wil dat ik een revisiesetje heb gekocht en alles vervangen ,de oude membramen daar was niks mis mee .wat het euvel wel is nou heel simpel lucht in mijn koelsysteem,en de luchtbellen blijven hangen in de verdamper waardoor de koelvloeistof onvoldoende doorloopt,dus ontlucht ik de verdamper via de temperatuursensor heb dit nu drie keer gedaan hoop dat dit niet al te lang aan blijft houden want dan moet ik gaan zoeken naar een lek in mijn koelsysteem.

gr john

john5666 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Leganza of stel zelf een nieuwe vraag.