👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Mijn pas gekochte auto maakt een erg raar geluid vanuit het motorblok, bij de 2800 rpm hoor je een getak alsof het een koude diesel is.
Bij hoger en lager toerental is het verdwenen.
Bij een ander bedrijf denken ze dat het de drijfstang/drijfstanglagers of een kantelende zuiger is.
Het bedrijf waar ik hem gekcoht heb heeft niet eerder tijd als 24-8 en tot die tijd moet ik het eigenlijk maar uitzoeken.
Ze adviseren zelfs om ermee door te rijden.
Nu schijnt dat het mischien mogenlijk is om de carterpan te verwijderen met het blok in de auto en op die manier heel makkelijk te kunnen zien of het idd de drijfstang of de drijfstanglagers betreft.
kan iemand dat bevestigen ?
Andere tips of ideeén zijn ook zeer welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Steve,
Als je de carterpan verwijdert kun je denk ik inderdaad wel iets zien, maar is 't niet beter om even te wachten tot dat bedrijf ernaar kijkt ivm eventuele garantie die je nog hebt? Die zou wel eens ongeldig verklaard kunnen worden als ze zien dat je aan het blok hebt zitten 'rommelen'... Overigens als je besluit de carterpan te verwijderen zorg dan wel dat je een nieuwe pakking bij de hand hebt voor het terug monteren.
m.vr.gr.
Peter
wachten is inderdaad beter, maar het lijkt mij niet verstandig om nog ruim 2 weken door te rijden hiermee.
Al zegt dat bedrijf waar de auto wegkomt dat ik dat moet doen.
19 jaar
drijfstanglager uitgelopen? dat hoor je bij belasting,
dus poot op de rem, in de versnelling en koppeling laten opkomen totdat de auto vooruit wil, dan hoor je zeker de
drijfstang lagers (als dat het is)
kantelende zuigers hoor je als deze redelijk onbelast zijn,
dus tijdens gas loslaten, en vooral als de motor nog koud is.
sk
19 jaar
nee het geluid is volgens mij niet harder onder belasting.
het is voornamelijk als in de versnelling in vrij zet en je geeft gas zo rond de 2800rpm, en idd als ik optrek en dan het moment van gas loslaten en schakelen is het er weer heel ff.
maar het word niet minder bij warme motor...
tevens lijkt het alsof ik de kleppen steeds meer ga horen, er zitten toch hydroulische klepstoters in ?
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Leganza of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar