ik heb sinds enkele dagen een deawoo matiz vn 1999 gekocht de auto rijd en werkt prima,maar nu wou ik mijn eigen auto radio inbouwen en heb de kabels aangesloten op me radio maar als ik hem nu op contact zet dan kmt er geen stroom op de radio want hij springt niet aan maar ik heb de aansluiting gemeten op mijn antenne staat stroom en op de rode kabel ook maar de gele daar tegen staat geen stroom op.weet iemand hier een oplossing voor alle zekeringen zijn ook gecheckt en die zijn niet kapot
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er zit een geschakelde plus en een constante plus in de isoblokken. Waarschijnlijk zijn deze fabrieksaf al fout gemonteert, licht een beetje aan de autofabrikant waar ze de geschakelde en de constante plaatsen.
Even de geschakelde en de constante wisselen, en dan werkt het weer :)
Vaak is de dikke rode de constante plus, en de gele de geschakelde plus.
Meten is weten ;)
Suc6!
Als de gele en rode omgekeerd zitten (aangenomen dat er een iso verloop is gebruikt) moet de radio nog steeds spelen, hij houd enkel zijn geheugen niet vast dus er is iets anders aan de hand. Je geeft aan dat je op de antenne stroom (ik neem aan spanning) hebt staan, dit is niet goed of er moet een elektrische antenne of een antenne met versterker op zitten maar daar ga ik niet vanuit. Welke kleur is die van de antenne. Heb je een iso verloop gekocht of heb je de teun de beun, knip en plakwerk verricht want dan kloppen de kleuren al helemaal niet.
12 jaar
[quote=Djurres]Vaak is de dikke rode de constante plus, en de gele de geschakelde plus.
Meten is weten ;)[/quote]
Andersom...
Sorry, had het nog gemeten bij mijn eigen radio, en hier is de dikke rode de constante, maar zo zie je al, meten is weten :)
12 jaar
Ik snap niet hoe er spanning op de antenne kan staan. Deze wordt nl. aangestuurd door de radio (blauwe draad op iso-stekker).
Je zou idd de constante + en geschakelde + draad om kunnen wisselen (van rood op geel), deze worden soms nog wel eens verwisseld, ook origineel. (in de praktijk wel eens meegemaakt (automaterialenzaak), dus Hans en Djurre hebben beide gelijk ;-) ) Maar dan blijft het een vreemd verhaal dat op de gele draad geen spanning komt te staan.
Of constante + op zowel rood als geel zetten: nadeel is dat je radio dan niet meer via het contact uit gaat....
12 jaar
heb het probleem al opgelost de gele en de rode draad heb ik samen gedaan en nu werkt de radio wel maar in ieder geval bedankt voor de tips
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar