in een keer begon de motor te ratelen als ik gas bij gaf en de auto verloor steeds meer compressie tot hij helemaal niks meer deed zou de oliepomp kapot kunnen zijn
Geplaatst door robert12345 (0) , lid sinds 12 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Nubira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.
15 Reacties
Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden
kan, distrubutie riem kan ook versprongen cq geknapt zijn
robert12345 (0), 12 jaar geleden
nee distrubutie riem is nog goed heb ik al na gekeken het probleem lijkt in de motor cilinders verloren een voor een druk
primera p11 (0), 12 jaar geleden
Olie druk is weg of oliepomp kapot.
kleijn (0), 12 jaar geleden
[quote=robert12345]nee distrubutie riem is nog goed heb ik al na gekeken het probleem lijkt in de motor cilinders verloren een voor een druk[/quote]
daarom kan de riem wel een tandje versprongen zijn
gezien je klacht lijkt dat er op
robert12345 (0), 12 jaar geleden
ik heb alle schroeven los van carterpan hoe krijg ik hem er nu af met een hamer tegen tikken of is er nog een andere manier
moderator (0) PRO, 12 jaar geleden
[quote=robert12345]zou de oliepomp kapot kunnen zijn[/quote]
Ging de oliedruklamp dan ook branden? Zo niet dan zie ik ook meer kans in een versprongen riem dan een defecte pomp.
Als je alle boutjes er uit hebt dan iets van een scherpe schroevendraaier of plamuurmes er tussen tikken.
WPW (0), 12 jaar geleden
Klinkt bekend dat ratelen, +-9 maanden gelee gehad, ben alleen op tijd gestopt, oliepomp kapot en een lager gebroken in het carter, gelukkig niks meer dan dat, hij ratelde al een poosje maar alles draaide normaal(ook de garage kon niks vinden) tot 1 middag dat het ratelen behoorlijk luider werd en het vermogen wegviel. Maar als je motor helemaal niks meer doet ben ik bang dat alles kapot is gelopen.
Linkje: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
robert12345 (0), 12 jaar geleden
de motor doet het nog wel alleen geen druk ik krijg de carterpan niet los zit nog in een hoek vast voor de rest kan ik met een plamuurmes helemaal rond hoe kan dit?
WPW (0), 12 jaar geleden
Geen idee, heb het vanbinnen wel gezien maar toen had de garage de pan er al af. En geen druk kan betekenen dat er wel iets rond draait in het carter maar bvb. alleen maar de as... Wat ik mij herinner zit er aan die as nogal wat bewegende delen.
robert12345 (0), 12 jaar geleden
waaron krijg ik de carterpan niet los alle bouten zijn los maar hij blijft aan de kant van de motorblok vastzitten aan de kant van de distrubutie riem is hij wel los weet iemand hier een manier voor
Zoekende (0), 12 jaar geleden
Stuur even je emailadres, dan stuur ik je een tekening
robert12345 (0), 12 jaar geleden
dat zou helemaal te gek zijn info@stichtingwesleysurprise.nl dit is het e-mail van onze stichting komt bij mij aan alvast bedankt
robert12345 (0), 12 jaar geleden
wat houd de carterpan nog vast en hoe zet ik de zuiger van de pomp op nulstand
robert12345 (0), 12 jaar geleden
aan de carterpan zaten nog 2 schroefjes van 10 aan de kant van het versnellingsbakhuis die niet op tekening stonden
robert12345 (0), 12 jaar geleden
in het kleppendeksel kan il met een steeksleutel de eerste stang makkelijk rond draaien maar de 2 de springt terug als ik er aan wil draaien komt dat doordat ze gelijk moeten draaien of of zou je ze allebij makkelijk moeten kunnen rond draaien waarom zit op de 2de compressie en op de eerste stang niet