Chevrolet Spark 2012: Motor houd in op gas, rijden op benzine perfect.

Bouwjaar: 2012, Brandstof: LPG, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: B10D1, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 48

Ik heb een probleem met mijn Chevrolet Spark bifuel.
De motor start perfect en rijd perfect op benzine, zowel op korte als ook op lange afstanden, de auto kan dan ook ongeveer 160 km/u halen, zonder probleem.
Als ik op gas rijdt, dan gaat de auto tot ongeveer 110 a 115 km/u daarna houd de motor in, en begint ook het gele motor lampje op het dashboard op te lichten, ga ik de motor dan uitzetten en vervolgens weer op benzine rijden dan blijft het gele motor lampje uit, en dan is het inhouden van de motor totaal niet aanwezig, en haalt gemakkelijk weer 150 a 160 Km/u.
De auto heeft ongeveer 67000 km gelopen.
De auto heeft regelmatig zijn onderhoudsbeurten gehad.

Gedaan is de het volgende:
Motor uitgelezen na het branden gele lampje ontstaan op rijden op gas, " overslag in cilinder 1 en in cilinder 2 geregistreerd " uitgelezen op de computer.
Vervangen is het volgende:
Bougies
Bobine
Gasfilters
Bekabeling
Probleem is nog exact hetzelfde.
Mijn vraag, wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit probleem ?

Gerhardt

Geplaatst door Gerhardt (0) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Spark? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

JGC (30), 2 jaar geleden

Gasfilter wel altijd netjes op tijd vervangen?

Ga ermee naar LPG boer, die kunnen dit voor je uitzoeken. Ontsteking heb je al uitgesloten, dan ga je al snel voor injectoren of verdamper.

    Ja, deze gasfilter is bij elke periodieke onderhoudsbeurt, tot nog toe vervangen ..... - Gerhardt (0), 2 jaar geleden

usbmuis (0), 1 jaar geleden

Welke foutcode heb je

vito camper (0), 1 jaar geleden

Lang geleden ook met een Spark gereden en herken dit probleem. Meestal na vervanging bougies en bougieskabels, gasfilter, kortom een service beurt. was het beter maar nooit 100% op gas. Wat ik me wel herinner, dat als de motor nog niet op bedrijfstemperatuur was, de auto goed reed op gas. Ooit over een trucje gelezen om de temp sensor te "foppen" en dat de ECU een input krijgt van een ietwat lagere temp dan de werkelijke motor temperatuur. Er wordt dan iets meer gas ingespoten en motor rijdt goed. Ik geloof niet dat deze er echt onzuiniger van wordt, want dat gestotter is ook niet zuinig.
Dat motormanagement lampje herinner ik me ook nog en laten uitlezen, inderdaad overslag van een cylinder of meerdere. Eigenlijk een gevolg van....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Spark of stel zelf een nieuwe vraag.