Hallo, ik heb het volgende probleem;
ik reed met een snelheid van 100 km op de snelweg. De motor begon te stoten en sloeg vervolgens af. Tevens begon er een waarschuwingslampje te knipperen (PWR) Volgens het instuctieboekje op blz.3-10, zou dat met de automatische transmissie te maken hebben. Het bewuste lampje zou gaan branden als de sleutel in het contactslot zat en als de motor aansloeg zou het lampje weer uit moeten gaan. Het lampje staat nu te knipperen met kontakt aan, terwijl de motor niet loopt. De motor is niet meer aan de praat te krijgen. Het lijkt alsof de motor geen brandstof krijgt, maar dat is niet zo. Brandstoftoevoer is ok, brandstofpomp gecontroleerd is ook ok. Hopelijk weet iemand wat de storing zou kunnen zijn.
Met vriendelijke groet,
Wim Zitman
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is er wel een vonk? module gaat vaak kapot.
Hans
Hallo Hans
Bedankt voor je reactie. Je advies zat aardig in de buurt.
Module,spoel onder de rotor was vergaan en de rotorkap was niet best meer. Het was wel een gedoe om de rotor uit elkaar te krijgen, de spie die de zaak op zijn plaats houdt zat nog al vast. Dit probleem heb ik opgelost door de spie met een pennetje er uit te persen, wel moest ik een moertje aan de andere kant van de spie houden en vervolgens in de bankschroef er uit geperst. Met monteren heb ik verder geen problemen gehad.
De onderdelen heb ik hier in Purmerend bij de dealer gekocht.
In de wijde omgeving was er niets bij de sloop te verkrijgen.
Ik was plus minus 120 Euro kwijt en een dagje sleutelen. Mijn auto loopt nu weer prima.
Nogmaals bedankt.
Groeten Wim Zitman Purmerend
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nexia of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar