close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Nexia: Nexia 1.5 glx

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5/ 16 klepper

Toevallig kwam ik vanmiddag een wegenwacht monteur tegen in Joure. Ik heb hem gevraagt omtrent het inhouden probleem van de Nexia.Hij ging gelijk de Labdasonde controleren en na het meten kwam hij tot een meting van bijna 0,8 en dat moest volgens hem tenminste wel 0,9 zijn.Hij had al heel vaak dit probleem bij de hand gehad en vaak was dan de Labdasonde stuk. Nu vraag ik mij een ding af in de garage gaan ze van alles vernieuwen en vinden het niet, maar op de labdasonde komen ze niet. Ik vindt dit wel heel erg vreemd en onbehoorlijk.Een wegenwacht gaat gelijk alle sensors doormeten en vind gelijk de fout in de labda.De garage's jagen de klant alleen maar op kosten door heel veel nieuwe onderdelen te monteren die niet stuk zijn, maar doen geen enkele metingen. Zelf op deze site vindt ik niemand die over de Labdasonde begint.Morgen ga ik gelijk een nieuwe kopen bij de opeldealer en die monteer ik zelf wel. Dat scheelt weer dertig euro aan arbeidsuren,en het scheelt ook een hele hoop benzine.

Geplaatst door

H.Zuidema (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ho, stop.

hier ben ik niet zo zeker van.

normaal moet de waarde van een lamda sonde varieeren van 0.2 tot o.8 V bij draaiende motor.

volgens mij is dit niet het probleem.

de nexia is een waardeloze auto. de cilinderkop is vaak stuk; dit kan mogelijk de oorzaak zijn van het inhouden.

mijn advies ga niet zomaar sensoren etc. vervangen, is gewoon te duur.

laat eventueel een cilinder lektest uitvoeren om de cil. kop te controleren.

320 0

17 jaar

[quote=H.Zuidema]..... kwam hij tot een meting van bijna 0,8 en dat moest volgens hem tenminste wel 0,9 zijn. .....De garage's jagen de klant alleen maar op kosten door heel veel nieuwe onderdelen te monteren die niet stuk zijn, maar doen geen enkele metingen. ......Morgen ga ik gelijk een nieuwe kopen bij de opeldealer en die monteer ik zelf wel.[/quote]
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet..........
De meting moet niet MINIMAAL 0,9 zijn maar MAXIMAAL 0,9 volt. Meestal is het zelfs nog iets minder. Zoals hiervoor al gemeld pendelt de spanning, als het goed is.
Je gaat dus precies hetzelfde doen dan je de garage's verwijt: door zonder zelf te meten onderdelen te vervangen die waarschijnlijk niet stuk zijn. Je jaagt jezelf dus op kosten maar bent wel goedkoper uit door het uitsparen van het werkplaatstarief.........


Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

De lambdasonde was dus wel stuk monteurs en geen nokkenas of krukas o.i.d, Voor 58 euro was het klaar bij Brezan Heerenveen.Bedankt Niels van de Put en de Wegenwacht.

H.Zuidema 0

17 jaar

wie is Niels van de Put?

Wie heeft gezegt dat de nokkenas/krukas defect zou zijn?

Had je dit al gelezen:

http://problemcar.nl/viewtopic.php?id=67...

overigens de ww kan ook mensen helaas onnodig op kosten jagen.

denk eens na voor je zulke uitspraken doet en omschrijf eens de wijze van meten van de ww.(wat had ie wel en niet gemeten)

320 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nexia of stel zelf een nieuwe vraag.