Daewoo-Chevrolet Nexia: zekering benzinepomp brand door.

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1500

De zekering van de benzinepomp brand door. Soms direct en soms na een paar uur rijden.
Meten sluiting dus draadboom zoveel mogelijk nagelopen maar niets te vinden.
Komt dit vaker voor? En zo ja waar te zoeken. Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Frits3429

Geplaatst door Frits3429 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Nexia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

andreas08 (0) PRO, 16 jaar geleden

weerstand meten dan weet je wat meer

palindroom (0), 16 jaar geleden

Aslof het in de lucht zit, bij mij is dit ook het geval.
Ik heb ook een Nexia uit 1996 die 13600 km heeft gereden.
Eerst na 60 km nu na 50 km springt de zekering eruit.
Na doormeten en zoeken (a 135 euro) heeft de dealer niets kunnen vinden heb jij nog een tip?
Behalve de weerstand meten?
: >
Dank

Saskia

palindroom (0), 16 jaar geleden

Welnu: bij mij bleek dat links bij het dashbord twee draden tegen elkaar kwamen en contact maakten.
Mogelijk door beweging zijn de draden bloot komen te liggen en veroorzaakten zo sluiting.
Volgens de dealer kwam het ook doordat de oliedruk meter stuk was (die is nu vervangen)
want die zit op dezelfde zekering als de benzine pomp.
Ik reed al een periode met het olielampje dat adrandom aan ging.
Dus wie weet was dat de begin oorzaak.
Weerstand meten helpt zeker alleen dan moeten wel op dat moment net de draden tegen elkaar liggen (en dat doen ze niet op commando).
Hij rijdt weer!

ansenhans (0), 16 jaar geleden

Ik had hetzelfde probleem.
Oplossing: Brandstofpomp en oliedruksensor
Jawel, beide waren defect, je zoekt je wezenloos met zo'n dubbele storing maar met een goede ohm-meter lukte het!
Eerst had ik de oude brandstofpomp (2,3 ohm) vervangen met een net zo slechte van de sloop (3,4 ohm) de tweede van de sloop (55 ohm) gaf een hele verbetering. Toch knalde de 30A zekering er weer uit.
Van het betreffende circuit had ik eerder alle sensoren er al eens een-voor-een losgehaald om de storing eruit te halen, ook de lekkende oliedruk sensor. Toen meette ik de bijna sluiting van de brandstofpomp. Na het wederom knallen van de 30a zekering ben ik opnieuw gaan meten waarbij de sluiting in de sensor aan het licht kwam.
Je zult begrijpen dat ik een paar keer op het punt heb gestaan het ding naar de sloop te brengen.

Groetjes, Hans

PS Tip: Ik heb er als test een 20A zekering in gedaan, die blijft er gewoon in. Als je wilt testen of jouw brandstofpomp of oliedruksensor slecht wordt, doe er even een 20A zekering in, knalt deze eruit dan ben je gewaarschuwd.

drollio (0), 14 jaar geleden

kijk hier hebben de mensen wat aan , goed gedaan mannen , petje af. rij zelf ook nexia .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nexia of stel zelf een nieuwe vraag.