Daewoo-Chevrolet Nubira: nubira P0300 Misfire

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 16v

Beste, heb een nubira van 2007 met de volgende code P0300.
Wat al gedaan: bobijn vervangen, onsteekkabels en kaarsen vervangen, nokkenassensor, krukassensor, mafsensor vervangen, compressie alle 4 hebben ze 12kg, stappenmotor vervangen, bezinefilter vervangen, injectors gedemonteerd en met cleaner zuiver gemaakt door middel van product in de monrail te spuiten daarna op druk gezet met compressor en 1 voor 1 aangestuurd. lambda vervangen bovenste.
heb nu de onderste van boven gezet maar het resultaat blijft hetzelfde.
alle stekkers gedemonteerd en met elektronicacleaner zuiver gemaakt, catalysator los gezet om te zien of hij niet verstopt was.

ik heb nu wel ondervonden dat als hij onbelast staat te lopen is er geen probleem ik mag van toerental veranderen 20minuten lang geen foutcode van zodra ik de wagen op de baan zet en laat hem vollast lopen komt de code terug en raar alleen maar P0300 niets anders.

Weet het niet meer.
Is er iemand die nog een idee heeft.

mvg.Peter

pev

Geplaatst door pev (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Nubira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Wat voor signaal geeft je lambdasonde bij vollast?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

wat heb je eigenlijk gemeten ? dom weg wisselen wordt hem natuurlijk niet....

Driem op tijd? (4jr of 60.000 Km)
geen valse lucht?
hoe is je short en long feultrim?
hoe is je koelvloeistof sensor ?

pev (0) PRO, 12 jaar geleden

Beste Oldford

De lambdasensor gaat op vollast naar de 0,780v en springt soms opeens naar 0,090v dan voel ik hem trillen.
Nu met de lamdasondes te wisselen rijdt hij slechter mischien moet ik in die richting zoeken.

Op de vraag van Renaultmonteurtje moet ik nog testen.

wel weet ik dat de riem nog niet vervangen is.
valse lucht, heb alles nagezien van vacium tot aanvoer, bouten gecontroleerd van de inlaat, kleppenspeling zijn pastillen (opvulplaten) zonder enige beschadiging.
Nieuwe massa kabel geplaatst, gasklephuis zuiver gemaakt.
Zou een nieuwe riem zoveel kunnen doen, het is echt raar in de garage kan hij 30min lopen zonder de p0300code eens op de baan 500meter en het is er weer.

ik ga de waarde nog meten van de feul en temp.

Alvast bedankt.
mvg.Peter

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Kennelijk heeft je lambdasonde het wel bij het rechte eind, het mengsel is gevaarlijk arm als je hem voelt trillen.
Het kan een brandstofprobleem zijn - pomp die te weinig opbrengt, verstopt filter, vuil voor de aanzuigbuis, etc.
Misschien een keer brandstofdruk rijdend meten? Of brandstofopbrengst meten, weet je wat de pomp levert.

marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden

Onder belasting gaat het dus fout, toch geen valse lucht?

pev (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=oldford]Kennelijk heeft je lambdasonde het wel bij het rechte eind, het mengsel is gevaarlijk arm als je hem voelt trillen.
Het kan een brandstofprobleem zijn - pomp die te weinig opbrengt, verstopt filter, vuil voor de aanzuigbuis, etc.
Misschien een keer brandstofdruk rijdend meten? Of brandstofopbrengst meten, weet je wat de pomp levert.[/quote]
Deze waardes heb ik. mijn nieuwe uitleesapparaat is in herstelling moet het terug met mijn oude doen.
op 823toeren op 2000toeren
DTC 1
fuelsys1 cl
fuelsys2 2na
Load pct 25.9% 22%
etc 51° op het moment van meten 69° op het moment van meten 5min later
shctft1 3.1% naar -2.4 en terug 4,1 5,5
long ft 0.8% -5.5%
map 36Kpa 27kpa
toeren 823 2000
sparkadv 2 5 en 6 27
IAT 15° 18°
TP 4.7% 7.8%
Lambda 1 0.68v 0.200 naar 0.910
b1s1 -0.8 en -7.8% van -3,1naar 5,5%
Lambda 2 0.805constant 0,895
b2s2 0% 0%

hoopend dat volgende week mijn apparaat io is zodat ik de feuldruk kan meten.
of is er nog een systeem om de druk te meten.

toch allemaal badankt om mee te zoeken.
mvg.Peter

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

benzine druk kun je toch ook gewoon meten met een mano meter?

pev (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=marcel7031]Onder belasting gaat het dus fout, toch geen valse lucht?[/quote]
Marcel,

heb nog eens extra controle gedaan op de aanzuig van de lucht ok
heb ook het uitlaatspruitstuk gecontroleerd op barsten ok.

hoeveel druk moeten de injectors krijgen want ik lees dat er hier ook problemen mee zijn.
dan kan ik morgen ze nog eens testen met cleaner ik heb niet naar de druk gezien tijdens het cleanen de vorge keer.

mvg.Peter

pev (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=Renaultmonteurtje]benzine druk kun je toch ook gewoon meten met een mano meter?[/quote]
OK zal het morgen meten toch bedankt om mee te zoeken.

ik heb nog wat waardes om deze pagina gezet met de vraag die giesteren gesteld had.
ik hoop dat je er wat mee kan doen.

mvg.Peter

kv (0) PRO, 12 jaar geleden

beste,

een gekend probleem bij de j200 1.6 zijn slechte kleppen. in 2006/2007 zijn er wagens geleverd waarvan de kleppen in een verkeerde hoek geslepen zijn, wat resulteert in een ophoping van vuil op de klepzittingen. met als logische gevolg dat de kleppen niet meer 100 procent dicht zijn, en dat geeft P0300.
ik werk in een chevrolet garage in belgie, en wij hebben er zeker van 15 wagens vervangen onder garantie.

pev (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=kv]beste,

een gekend probleem bij de j200 1.6 zijn slechte kleppen. in 2006/2007 zijn er wagens geleverd waarvan de kleppen in een verkeerde hoek geslepen zijn, wat resulteert in een ophoping van vuil op de klepzittingen. met als logische gevolg dat de kleppen niet meer 100 procent dicht zijn, en dat geeft P0300.
ik werk in een chevrolet garage in belgie, en wij hebben er zeker van 15 wagens vervangen onder garantie.[/quote]
Beste,

ik heb de compressie gemeten en alle 4 hebben ze 12kg of mag ik daar geen rekening mee houden.
heb telkens 10 sec gestart om de resultaten te bereiken.

op hoeveel slagen moeten ze aan de 12kg zijn.

Ja ik moet toch in die richting gaan denken want heb al alles gedaan.

ik ga eens horen bij de garage waar ze de auto gekocht hebben.

mvg.Peter en bedankt.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

compressie meting doe ik max 5 sec per cilinder.

tevens een lek test is ook nog een optie

pev (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=kv]beste,

een gekend probleem bij de j200 1.6 zijn slechte kleppen. in 2006/2007 zijn er wagens geleverd waarvan de kleppen in een verkeerde hoek geslepen zijn, wat resulteert in een ophoping van vuil op de klepzittingen. met als logische gevolg dat de kleppen niet meer 100 procent dicht zijn, en dat geeft P0300.
ik werk in een chevrolet garage in belgie, en wij hebben er zeker van 15 wagens vervangen onder garantie.[/quote]
Beste, Bedankt voor de oplossing, auto is vandaag bij de officiele dealer geweest en hij is uitgelezen, ze hebben ons daar verteld dat mijn klant te weinig kilometers rijdt en alleen maar rond de kerk en daarom laden de kleppen aan, hun oplossing is een paar keer goed door trekken en opgelost.
wel hebben ze contact gehad met de invoerder en deze ging er voor 0Euro tussen komen, dus alles op eigen kosten 1100euro om het te herstellen.

raar verkeerde kleppen en zelf voor de kosten opdraaien omdat hij 4jaar geworden is. op 3 jaar was het onder garantie.

Dus voor alle lezers dit met dit probleem te maken hebben Kv heeft dus gelijk waarvoor mijn dank.

marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden

ik neem aan dat de klant niet akkoord gaat met de gang van zaken?

pev (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=marcel7031]ik neem aan dat de klant niet akkoord gaat met de gang van zaken?[/quote]
Nee, klant is vrij pist. Hij gaat een nieuwe kopen en de andere overlaten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.