auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daewoo-Chevrolet Leganza: olie lampje leganza

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2

Heb even een vraag ben bezig voor iemand met een deawoo-chevrolet
Leganza 2.2 cdx automaat

Auto had nergens last van
Werd gemeld voor een grote beurt

Vervangen zijn
Olie+filter 10w 40
Lucht en airco filter
Bougie,s en db riem en waterpomp

Na dit gebeuren als je met de auto reed ging als de motor warm werd het olie lampje
Branden soort strobo efect Bij laag toeren tal geef je wat gas dus iets meer als 1000 toeren gaat hij weer weg
Werd mij gezegt olie druk schakelaar inmiddels ook vervangen probleem blijft
Daarna werd gezegt te dunne olie moest het zien als oude motor in moderne auto
Olie inmiddels ook vervangen 15w 40 probleem blijft

Wie heeft enig idee en kan mij helpen
Groet rene

Geplaatst door

tunning (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

10w40 is gewoon goed !

heb het zelfde probleem ook gehad na een beurt, `t zeefje van de olie pomp zat verstopt.
de nieuwe olie had een reinigende werking waardoor er vuil los kwam en `t zeefje verstopte.
de klant had hier voor bijna 50.000 gereden met de zelfde olie !

hoorde bij na vraag van colega daewoo dealers dat dit vaker voor kwam.

verrace 0
badge

17 jaar

dat gaan we proberen is dit zeefje makelijk te vervangen of moet ik dan weer alles aftappen
heb ook al ies gehoord over zeefje in carter zegt jou dit wat
groet rene
en alvast bedankt
laat weten hoe dit afloopt

tunning 0
badge

17 jaar

inderdaad voorpijp en carterpan demonteren, hier in zit onderaan de aanzuigbuis een zeefje.
deze kan je los nemen en in de ontvetterbak reinigen.
gr.r.

verrace 0
badge

17 jaar

yep ook gedaan was wel smerig en vies maar probleem blijft.
heb daarna nog geprobeerd een reset wand motor menegment branden ook was volgens computer nokken as sensor.
ben nu zo ver als hij warm is blijft hij branden.
boven de 1000 toeren is hij uit
krijgt zowel bij laag een hoog toerental olie in de kop dus ben niet echt overtuigt dat de pomp kapot is
ga morgen of over morgen druk meten
wie heeft er nog tips
groet rene

tunning 0
badge

17 jaar

olie druk gemeten te weinig duk bij stationer.
dus pomp vervangen en meteen lagerschalen van de drijfstang.
maar probleem met olie lampje blijft.
ga nu nog proberen met een andere druk sensor
en dan weet ik het niet meer
heb gehoord van wijns iemand ervaing mee
nog iemand die mij hulp kan bieden
groet rene

tunning 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Leganza of stel zelf een nieuwe vraag.